Fotodokumentace vlastních přestaveb
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Jo, to je pravda, Miloši, ale nestane se, že když nacpu žhavku přímo do nafty/friťáku, tak že se bude připalovat friťák na žhavku? Je tam sice na tělese ohřevu přidělané teplotní čidlo, které to vypne, ale než k němu dorazí teplota, při které to vypne, tak se friťák určitě ohřeje o hodně víc, bude tam prostě nějaké zpoždění a žhavka topí jako blázen, takže ve stejnou dobu budou asi dost velké rozdíly v obou teplotách. Nebo je to rozpínací čidlo strčené rovnou v naftě?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
No čumím co všechno chtějí použít na na olej. ty ventily jsou v Liazce, Tatře apod. Teď z hlavy si nepamatuji, ale mám ještě nějaký ve skladě a zítra zkusím hokus pokus. No měli jsme to i na ovládání podtlakových fanfár tedy je to ventil určený na vzduchařinu, ale na olej?radluk píše:Tyyy Trucku, ze to nebude fungovat. Proc mam jeste dojem, ze jakoze ventil v brzdovem okruhu jeden privod rozdeloval na dva vystupy, jinak je zavreny.
rozebrané jsem to neměl ale předpokládám že žhavička rozpálená na 800 st by asi dělala s olejem problém, kostka je dle mého názoru z duralu a prohřeje se celá, jako přerušovač je zhora přišroubovaný rozpínací termostat, každopádně já jsem spokojen a více info by jistě podal dodavatel http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=125083
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tepelný výměník
Zdar přidávám fotodokumentaci tepelného výměníku (předehřevu). Je to dělané z plynových regulátorů. Vyráběj je v menším a větším provedení. Sehnal jsem je v kovošrotu všechno za 50.-Kč. Těla regulátorů jsou celohliníkové takže to dobře vodí teplo. Jsou to dva spodní kusy regulátorů dány zrcadlově proti sobě a mezi nima je AL plech (teplosměnná plocha). Vevnitř karterů to má docela šikovné náběhy, žene to vodu přesně na teplosměnnou plochu. Když to vyráběli možná už konstruktéři počítali s tím že to někdo bude předělávat na předehřev paliva.(vtip) Celé je to slepeno olejivzdorným silikonem (Silikon pro utěsnění části motoru - červený 85g K2) slepeno a staženo šroubky. Dodělal jsem tam není nafotu ještě uzávěr na vstupu teplé vody do výměníku mosaz kohout z chladiče. Momentálně v autě malej výměníček, na fotu udělanej druhej větší. Vstupy pro hadice (hadice na palivo i na vodu použité palivové pryžové)jsou udělané z mosazných zátek provrtané a napájena cínem měděná trubička o průměru 8mm. Mosazné zátky taky dotažené na silikon. Přišroubováno v autě to je co nejblíž k čerpadlu na AL držák čerpadla. Celé je to napojeno na první malej okruh (je to ta první nejteplejší voda co motor vyprodukuje) respektive na nejhornější odvzdušňovací výstup vody z hlavy origo to de do expanzky, tak nato jsem napíchlej, vratka jde z víměníku zase do expanzky, prodloužena je jenom defakto cesta vody. Mám tam ještě danej před výměníkem bypas (obtok) aby to šlo jednoduše odstavit ta cirkulace vody do výměníku. Na obtoku je dán mosaz kohoutek ze škody 120 původně sloužil na odvzdušnění chladiče a radiátoru topení. Zespoda jelikož je středový kužel tohoto kohoutku dutý tak jsem vystružil průměr 6 závit a na silikon dal mosaz šroubek. Palivo (Hy olej s naftou) se mě maximálně ohřálo zatím na 45 °C.Což mě plně dostačuje. (zatím zkoušeno v teplotách okolo nuly, v létě uvidím jak to bude topit) Nad 30°C se totiž otvírá na zpátečce termoventil na palivovém filtru a to tak že se uzavře přívod nafty z čerpadla zpět do filtru a přemostí se tok nafty zpět do nádrže, o to víc začne přitékat do filtru studené palivo z nádrže a tím se vlastně samoreguluje teplota paliva před čerpadlem. Na vrchu čerpadla sem dal teplotní čidlo a zaved kabel s teploměrem k přístrojové desce. Po startu se zvedá teplota paliva v čerpadle na první ujetý kilometr o cca 2°C na druhém kilometru už je o 5°C teplejší a pak to už stupá rychle. Až se ohřeje palivo v čerpadle na 20 °C tak pak začne rychlá a zběsilá jízda .Motor Tdi 81 kW. Víc fotek se mě nepodařilo nahrát píše to: Velikost souboru překročila limit.
Miloši, vzal jsem žhavičku na 23V z Nissana, pustil do ní jen 12V a vrazil do oleje. Hřálo to sice hezky a rychle, olej se nenapaloval, jako u 12V svíček, na svíčce to udělalo jen slabý film do hněda a víc už nic, ale problém byl, že se dělaly bubliny, jako když vaří voda v rychlovarce a na topné spirále jsou bubliny. Celý systém by se tím pádem zavzdušňoval, takže ohřev žhavkou přímo do oleje ne, jedině, že by se tam dal nějaký odvzdušňovací ventil, aby nebyly bubliny v čerpadle. Pochybuju, že ty bubliny páry z oleje o kousek dál vychladnou a 100% zkondenzujou zase na olej. Takže elektrický ohřev oleje jedině přes nějaké těleso, nebo možná zkusit pustit do té 23V žhavky tak 5-6V, ale aby to zase vůbec hřálo...slovacek.milos píše:prolém je jen v tom že jste si nikdo nevzali žhavič nebo ohřivač vody do ruky nevrazili ho do vody oleje nafty nebo benálu a nezkusili jak to fachčí na vlastní oči 8OO supnů
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 kvě 2012, 17:49
zdravím neuměl by někdo spočítat a vyrobit výměník na výfuk ..... vím,že se něco takového dělalo při přestavbách vzduchem chlazených motoru na LPG ... jelikož mně před dvěma týdny shořel transit 2,5 Di s instalovaným el.předehřevem al.labirint s dvěma žhavkami a teplotním spínačem (rozpínačem) na 65 st a el.vyhřívanou nádrží (důvod požáru kvůli kompletnímu shoření nezjištěn ) , nějak jsem začal mít strach z čehokoli elektrického raději bych vše ohříval vodou nebo nějakými výměníky .... děkuji za poznatky
Miluju ty stary nesmrtelný objemný dehtový astmatiky:) MB w 124 1989,Opel Arena 1998,Renault Trafic 1992,Hobby 600 (Ducna 2,5TD Sofim) 1993,Fiat Ducato 230 1998
Hmm, myslím si, že budeš mít problém s uchlazením vody, abys jí v tom výfuku neuvařil. Co vím, tak se to dělalo u T613 a ve výfuku byl snad nějaký šnek, kterým protékala voda a venku byl nějaký termostat, který to v případě přehřátí pouštěl do samostatného chladiče pro tento okruh vody. A ještě to mělo snad elektrickou vodní pumpu, takže žádná jednoduchost.madmax1200 píše:zdravím neuměl by někdo spočítat a vyrobit výměník na výfuk ..... vím,že se něco takového dělalo při přestavbách vzduchem chlazených motoru na LPG ... jelikož mně před dvěma týdny shořel transit 2,5 Di s instalovaným el.předehřevem al.labirint s dvěma žhavkami a teplotním spínačem (rozpínačem) na 65 st a el.vyhřívanou nádrží (důvod požáru kvůli kompletnímu shoření nezjištěn ) , nějak jsem začal mít strach z čehokoli elektrického raději bych vše ohříval vodou nebo nějakými výměníky .... děkuji za poznatky
Spíš bych šel cestou ohřevu oleje hned po startu pomocí horkého vzduchu od výfuku(jako míval topení Trabant)+ ventilátor topení z nějakého auta, kde by se to snad dalo snadněji regulovat, případně uzavřít nějakou klapkou.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 kvě 2012, 17:49
Koupil jsemza par babek Opla Arenu a je tam kolem vyfuku tolik mista v motorovem prostoru,ze se ohrev oleje primo do vyfuku nabizi.Samozrejme mam v planu konecne instalovat dvoubadrzovy system,ktereho se muj mily Trandak bohuzel nedockal.Ten ohrev od vyfuku se mne zda velmi rychly.Otazka zni,jak to regulovat.Asi je to pitomost.
Okolo výfukového potrubí omotej asi 15X měděnou trubičku průměr 8mm. Z poloměkké mědi a máš to a nemusíš nic složitě vařit cočkem. Seženeš ji u všech kdo dělaj chlazení nebo i v některejch prodejnách s topenářským materiálem. Na vstupu i výstupu nech aspon 15 cm od výfuku Cu trubičku rovnou vzdálenou od výfuku aby se tepelně nenamáhala napojená pryž s palivem. Pokud by to topilo moc (což si nemyslím) tak počet omotání ubereš když málo tak přidáš. To zmákneš určo sám.madmax1200 píše:zdravím neuměl by někdo spočítat a vyrobit výměník na výfuk ..... vím,že se něco takového dělalo při přestavbách vzduchem chlazených motoru na LPG ... jelikož mně před dvěma týdny shořel transit 2,5 Di s instalovaným el.předehřevem al.labirint s dvěma žhavkami a teplotním spínačem (rozpínačem) na 65 st a el.vyhřívanou nádrží (důvod požáru kvůli kompletnímu shoření nezjištěn ) , nějak jsem začal mít strach z čehokoli elektrického raději bych vše ohříval vodou nebo nějakými výměníky .... děkuji za poznatky
Když už, tak bych tam dal aspoň hliníkovou, nebo antikorovou trubičku, protože se friťák a měď nemají rádi a celé ti to zezelená měděnkou. Ta se sice tvoří jen na povrchu a neměla by jít do hloubky, ale já osobně nechci riskovat, že se třeba bude uvolňovat, projde náhodou filtrem a skončí v čerpadle, nebo ve vstřikách...čoud píše:Okolo výfukového potrubí omotej asi 15X měděnou trubičku průměr 8mm. Z poloměkké mědi a máš to a nemusíš nic složitě vařit cočkem. Seženeš ji u všech kdo dělaj chlazení nebo i v některejch prodejnách s topenářským materiálem. Na vstupu i výstupu nech aspon 15 cm od výfuku Cu trubičku rovnou vzdálenou od výfuku aby se tepelně nenamáhala napojená pryž s palivem. Pokud by to topilo moc (což si nemyslím) tak počet omotání ubereš když málo tak přidáš. To zmákneš určo sám.madmax1200 píše:zdravím neuměl by někdo spočítat a vyrobit výměník na výfuk ..... vím,že se něco takového dělalo při přestavbách vzduchem chlazených motoru na LPG ... jelikož mně před dvěma týdny shořel transit 2,5 Di s instalovaným el.předehřevem al.labirint s dvěma žhavkami a teplotním spínačem (rozpínačem) na 65 st a el.vyhřívanou nádrží (důvod požáru kvůli kompletnímu shoření nezjištěn ) , nějak jsem začal mít strach z čehokoli elektrického raději bych vše ohříval vodou nebo nějakými výměníky .... děkuji za poznatky
Třeba ten čoudův návrh bude fungovat, nevím. Ale myslím si, že teplota výfuku je dost proměnlivá a dost vysoká na to, abys ohříval olej napřímo od něj. Radši bych ten výfuk nějak opláštil a kolem něj proháněl vzduch ventilátorem od topení a tím horkým vzduchem ohříval nějakou žebrovanou kostku, kterou by procházel olej. Do cesty horkého vzduchu bych dal nějaký bimetalový spínač cca na 80-90 st. Celsia, který by mi sepnul/rozepnul(přes relé?) ventilátor ohřevu, případně ovládal možná ještě nějakou plechovou klapku na zavírání horkého vzduchu do ohřevu.
Je to složitější řešení, než jen omotat trubku kolem výfuku ale myslím, že dosáhneš stabilnějších teplot a nebudeš riskovat uvaření oleje.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000