Teplý start...návod na odpor

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

To vypadá jako víc problémů najednou. Studený to musí čapnout hned, ikdyby s tim startér sotva otočil. Nepadá nafta třeba?
Oct asv 2000, DieselPower
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

Je tam priesvitná hadička,čiže by som videl keby padala nafta.A keď odpojim snímač teploty,tak štartne hneď.Z toho usudzujem že bude problem niekde v elektrike,keby bola chyba v čerpadle,vstrekoch alebo by motor nemal tlaky,tak by nenaštartoval ani po odpojení snimača.Výkon má dobrý.Diagnostika bez závad.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Když máš vyběhaný čerpadlo, tak ti to taky teplý nechytne a když odpojíš teploměr, tak to jde na brnk. V elektrice to bejt nemusí. A to, že je diag bez závad, ještě neznamená, že diagnostikou nic neodhalíš.
Oct asv 2000, DieselPower
amax
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 30 čer 2015, 15:08

Příspěvek od amax »

Nedělali jste to někdo na fordu? Jaký káblík (barvu) kde táhnout od alternátoru a zpátečky.
Teplé starty jsou hrozné, hlavně teď ve vedrech. Přecvaknul jsem káblík od čidla teploty a dal tam odpor 3k3, krásně to hned nastartovalo.
Chtěl bych tam dát to relé, ale nevím odkud táhnout kabel z alternátoru a spínače zpátečky.
Ford mondeo TDDI 2002.
mjanulik píše:a zde přikládám to schéma,mám to udělané podle tohoto schématu přes půl roku a krásné starty

Obrázek
Ford Mondeo 2002, TDDI 85kW
amax
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 30 čer 2015, 15:08

Příspěvek od amax »

p.s. píše:odpoj konektor na altíku zapni zapalování vem 12V žárovku z jedný strany dej na kostru a druhou přilož na jednotlivé piny v konektoru na kterej ti to rozsvítí na palubce symbol baterie na ten to připoj-lze použít i žárovkovou skoušečku 8)


Zdravím všechny vespolek.
Tak jsem se pustil taky do relátka na Mondeu MK3, ale hned na začátku jsem narazil na problém s káblíky od alternátoru.
Na alternátoru mám trojúhelníkový konektor, v něm 3 káblíky = bílý, žluto-červený a černý. Jak zjistím na kterým z nich je D+?

V autě je to tak, že když zapnu zapalování/otočím klíčkem, tak se na palubce ihned rozsvítí dobíjení (symbol baterka) a jak nastartuju, tak po 2-3s zhasne.
Takže tímhle způsobem s žárovkou nezjistím nic :(
Ford Mondeo 2002, TDDI 85kW
amax
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 30 čer 2015, 15:08

Příspěvek od amax »

Prosím o radu, rozpojil jsem konektor od alternátoru a na jednotlivé piny připojil voltmetr a jestli to dobře chápu tak na D+ má být v klidu 0, při otočení klíčkem taky 0 a po nastartování motoru tam má být proud?

Proměřil jsem 3 piny na konektoru, na jednom není proud vůbec, ostatní dva následovně:

pin 2= v klidu 0V, otočení klíčkem 7V, nastartování 7.2V
pin 3= v klidu 11.1V, otočení klíčkem 10V, nastartování 0V

a pin 1 je stále 0V (nic tam nejde - asi jen signál pro ŘJ ??).

A teď babo raď :)
Ford Mondeo 2002, TDDI 85kW
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Mam pocit, že mondeo (vícero fordů) má buzení a regulaci altíku udělanou PWM, takže je to tam uplně jinak a D+ tam nenajdeš, takže tam se nechytneš.

Jedině mě napadá se chytnout na čidle tlaku oleje, ale určitě ne napřímo. Podle toho jestli je spínací nebo rozpínací udělat jednoduchou elektroniku třeba s FET tranzistorem apod. Možností je hodně.
Elektronika auta a technika........
776 829390
amax
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 30 čer 2015, 15:08

Příspěvek od amax »

Díky za odpověď. Já si říkal, že je to nějaký divný. Takže to už by bylo jednodušší dát tam prostě časové relé, které při otočení klíčkem sepne, přiřadí odpor a třeba po 10s se rozpojí. Plus si natáhnu z konektoru zpátečky (15) a mínus přímo z baterky. A přidám pojistku do okruhu.

Při otočení klíčkem do kontrolek se sepne relé na 10s, přiřadí odpor a poté odpojí.

To by šlo, ne?
Ford Mondeo 2002, TDDI 85kW
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Jj i takhle se to dá. Jak jsem psal možností je hodně.
Elektronika auta a technika........
776 829390
Jonny666
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 27 lis 2011, 20:58

Příspěvek od Jonny666 »

zdravím, umí tady nějaký šikula ze Zlinského kraje popřípadě okolí Přerova upravovat startovací mapy na Tdi 81kw (octavia) ? Už se delší dobu po tom pídím a nemůžu nikoho najít.
ri53hu
Přispěvovatel
Příspěvky: 129
Registrován: 03 lis 2011, 20:49
Bydliště: Zlín

Příspěvek od ri53hu »

Jo,taky bych to nechal udělat na mé oktě.
Octavia 1 r.v.1999 66kw 90hp
brzdím 288/256 v 15"kolcách egr OF
5q poměr 0,717
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32

Příspěvek od HanZ »

Samozřejmě, už jsem to tu v tématu nabízel. S chutí na můj web, jsou tam všechny potřebné informace. Buď přes tlačítko www dole, nebo rovnou link http://www.sodan.cz/index.php?page=starter
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
Riciiiiii
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 04 srp 2009, 17:58
Bydliště: Vsetín

Studený i Teplý start u PD - AUY problém

Příspěvek od Riciiiiii »

Ahoj všem,
prosím o radu,...

Seat Alhambra 1,9 Tdi 85Kw AUY cca 300tkm - douhé starty jak za tepla tak za studena, někdy chytá pěkně někdy kroutí a kroutí....

začalo se baterkou, startérem (obojí nové)
motor měl i divný zvuk, bylo těsně před rozvodama takže udělat, zjistilo se přitom že je ojetá vačice takže výměna (ložiska, hydroštely atd. ) , takže zrovna hlava dolů, hlavu udělat vč. pouzder pro PDčka.. PDčka zrovna taky GO, vč. kabeláže Okroužků atd... vše poskládat dle DP, nové šruby těsnění atd.

Komprese cajk.

Motor vrní jako novej, ale ty starty ať už za tepla nebo studena, prostě to není ono... v autě už je opravdu hodně peněz a takhle to předávat nechci... rozvody nastavené i přez VAG sk.4 0 - 0,6 v plusu myslím že krásné...

startuje to ale stejně blbě jako před opravou...
po opravě už jsem teda zvedat start dávku nezkoušel (předpokládám že nové vstřiky to nepotřebují)

kde může být problém? čerpadlář mi tvrdí že v tandemu ne, ten prej buď jede nebo nejede...

napadá mne už jen podávací čerpadlo v nádrží? tam jsem tlak pravda neměřil, je to možné? je fakt že ho neslyším specificky zavířit ale je plná nádrž možná proto?

čidlo teploty?

všechny PDčka co mi tam jezdí startují na kopanec do řiti i bez žhavičů


díky za nasměřování ....

(wallbash) :? ;)
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“