Teplý start...návod na odpor

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
skreko
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Registrován: 28 črc 2007, 16:08

Příspěvek od skreko »

Huml píše:+15 je +, který se objeví po zapnutí klíčku zapalování
*prosim ta mozes mi este poradit kde najdem ten kabel bo to nemozem najst :( :( :( dikes

* ja mam na cidle teploty motora štyri vývody a dva sa modro/hnede mozes mi prosim ta poradit ???
dikes
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nemůžeš mít dva modrohnědý, pro teploměr na přístrojovce jsou fialovej a hnědobílej a pro ŘJ modrohnědej a hnědozelenej
skreko
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Registrován: 28 črc 2007, 16:08

Příspěvek od skreko »

no uz som to vyriesil ked som si nevedel rady so zapojenim relatka tak som riesil po svojom:

prerusil som MODRO/HNEDY kabel so snimaca teploty a vlozil som medzi preruseny kabel jednoduchy vypinac :) ( natiahol som si to k pristrojovej doske) teraz ked chcem nastartovat tak zanem spinac a nastartujem ( v poho :D ) a potom spinac vypnem

no a funguje to (LOL) (LOL)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Huml píše:Velikost toho odporu neznám, možná by věděl Origoš, už to řešil, ale snad pomůže aspoň toto. Na straně 2 je lepší zapojení, použijte tamto.
Obrázek
Dotaz

Co znamená 50 startér?
Je mi jasný že se jedna o kablík na startér, ale to 50 je numero svorkovnice nebo jak?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

50 je od spínačky na startér, ale podle tohoto schéma to nezapojujte, je tam ještě jedno a to funguje, mám to vyzkoušený, odpor jsem dal 2,5kOhmů a starty jsou jak u novýho ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Udělám to tak jak píšeš, ale ještě kde najdu svorku 15...? :)
Autista
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 23 úno 2006, 07:59

Příspěvek od Autista »

msedlak píše:Startovací dávku Vagem pomůže jen málo, lepší je ten odpor(popř, termistor) hodnoty kolem 1KR.Mám to taky v autě a funguje super.Ale repase startéru mě čeká taky, jelikož můj startér točí už tak tak.
Dalsi varianta je natunit RJ.V servisu meni pri spatnem startu starter,proto ze startovaci otacy jsou 250ot/min a to vadny starter na tolik motor neriztoci.U dobreho tuningu jsou startovaci otacky posunute na 0 ot/min a motor chytne na drc.Toto je zrejme kvuli emisim.autista
vancak
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 08 lis 2007, 07:59

Příspěvek od vancak »

Autista píše:
Dalsi varianta je natunit RJ.V servisu meni pri spatnem startu starter,proto ze startovaci otacy jsou 250ot/min a to vadny starter na tolik motor neriztoci.U dobreho tuningu jsou startovaci otacky posunute na 0 ot/min a motor chytne na drc.Toto je zrejme kvuli emisim.autista
A nevies ako resp. cez aky soft tie startovacie otacky nastavit na 0 ot/min???

Vdaka
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

huml a nemá pak to tvoje zapojení vliv na výhřívání vody?? když na svorku D na altíku pouštíš přes cívku relátka napětí???
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

1) to zapojení není moje, to jen, aby mě někdo z něčeho neobvinil ;)
2) nad tímto jsem nepřemýšlel, myslíš jako že ovlivňuješ svorku zatížení? ta je označená DF, zapojení je na D+ tzn. na kontrolku, navíc na tu 15ku dávám diodu,aby to tu 15ku náhodou nemohlo tudy krmit
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

jo jasně, jestli to jsde na D+ tak je to v cajku.. nějak jsem to přehlídl.. :)
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

ještě jedna věc. ten odpor co tam je je asi kolik jakoby stupnů?? pokud to je mín jak 5 stupnů tak to potom žhavý i teplý a když víc tak to zase nežhavý v zimě.. to taky není ideální..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

go.vojta píše:ještě jedna věc. ten odpor co tam je je asi kolik jakoby stupnů?? pokud to je mín jak 5 stupnů tak to potom žhavý i teplý a když víc tak to zase nežhavý v zimě.. to taky není ideální..
Mám pocit, že taková tabulka (odpor/teplota) pro čidlo ECT je v Autodatech 3.18 :) ... bohužel to teď nemám u sebe...
GIV Variant TDi ???kW
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

go.vojta píše:ještě jedna věc. ten odpor co tam je je asi kolik jakoby stupnů?? pokud to je mín jak 5 stupnů tak to potom žhavý i teplý a když víc tak to zase nežhavý v zimě.. to taky není ideální..
Samotné čidlo teploty chlď. kapaliny má při teplotě 90°C odpor asi 200 ohmů, při 0°C asi 6000 ohmů/podobně jako u Felície na obrázku/.Příd. odporem dodáme ŘJ zkreslenou informaci o teplotě motoru /jako by byl chladnější /. ŘJ zabezpečí vyšší dodávku paliva a je-li součet odporu čidla teploty chl. kapaliny a přídavného odporu větší než asi 4500 ohmů, začíná žhavení.. Tím jsou vytvořeny lepší podmínky pro vznícení směsi ve válci při spouštění. Po spuštění se příd. odpor odpojí.
Doporučuji začít odporem asi 500 ohmů a potom zvyšovat.
Já mám na své Oktávii 1,9 TDI 81kW r.2000 nainstalován přídavný odpor 1500 ohmů/ žhaví již při 10°C / již dva roky a spouštění na „drc“ -jak studený, tak teplý motor. Při koupi v roce 2005 byl studený start při teplotách kolem nuly asi 3sec. a nepravidelný/nejdříve jeden a potom další válce /. Teplý start byl asi o polovinu lepší.
Je-li problém s teplým startem, není vhodné zvyšovat přid. odpor nad hodnotu 4500 ohmů a tento připojovat pouze před teplým startem pomocí tlačítkového přepínače. Po spuštění příd. odpor uvolněním tlačítka odpojit.
Při problémech se studeným startem nepřekračovat 2000 ohmů. V obou případech z hlediska vyššího namáhání žhavicích svíček.
Není-li spouštění uspokojivé ani při těchto hodnotách přid. odporů, je třeba odstranit skutečnou příčinu špatných startů. Tyto příčiny již byly mnohokrát inzerovány na foru a některé z nich jsou uvedeny i v mém příspěvku „Prvý start trvá dlho : Vyriesene"
Obrázek
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

zapojeno a funguje (dle druhého Humlového návodu), 15+ sem vzal z čerpadla ze stopventilu. odpor 2,5kOhm
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“