Teplý start...návod na odpor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
takže vyzkoušeno,funguje bezva a je to funkční i na OII 1,9 TDI 77kw PD,jen musím ještě doladit trimrem optimální hodnotu aby to při nizkých teplotách kolem nuly nežhavilo zbytečné dlouho a po nastartování aby otáčky nešly zbytečně vysoko cca 1400,ale není to tak hrozné,ještě to trochu stáhnu,zatím to mám při teplém motoru 90 st. nastaveno na 10 stup.tak zkusím na 15 st. při 90 st. a uvidíme
Ten optimální "přídavný odpor" si musí každý u svého motoru doladit sám. Nezáleží totiž jen na velikosti "startovací dávky", která se se snižující teplotou /zvyšujícím se odporem/ zvětšuje, ale také zejména na opotřebení vysokotlaké části čerpadla /pokud má někdo motor s rotačním čerpadlem/, stavu vstřikovačů a velikosti kompresních tlaků ve válcích.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
teplý start 1,9/66 agr
koukal jsem jak to resite s tim relatkem ale dost jsem to nepochopil potreboval bych navod kde rele presne je a nepochopil jsem to s tim odporem no proste bych potreboval podrobne vzsvetlit jak to mam udelat dekuji
toledo ahf,184/450
takže jedná se o to,že to relátko při každém startu současně připojí k čidlu teploty do série odpor nebo trimr,který má takovou hodnotu,že auto si vždy myslí,že startuje studený motor a tím pádem auto chytá okamžitě,protože by jinak nedávalo téměř nebo vůbec žádnou dávku paliva,ale okamžitě po nastartování se relé přepne a auto vnímá a ukazuje skutečnou hodnotu teploty motoru.V jednotce je totiž blokováno dávkování nafty pokud startér netočí tolik otáček kolik má,ale toto platí jen při teplém mototru,při studeném je to neblokováno.Opravit se to dá několika způsoby.
1.přehrátím startovacích map-úprava na pořád
2. repas či výměna startéru,popřípadě aku -po čase se pravděpodobně objeví problém znovu
3.relé pro teplý start-jednoduché,ale hlavně nejlevnější řešení na pořád,ale vyžaduje to znalosti z oboru elektrotechniky
na foru je tu toho o tom dost a jsou tu i schémata na to
a zde je odkaz na toto téma,docela zajímavý článek
http://blog.kerpof.net/auta/teple-start ... si-reseni/
1.přehrátím startovacích map-úprava na pořád
2. repas či výměna startéru,popřípadě aku -po čase se pravděpodobně objeví problém znovu
3.relé pro teplý start-jednoduché,ale hlavně nejlevnější řešení na pořád,ale vyžaduje to znalosti z oboru elektrotechniky
na foru je tu toho o tom dost a jsou tu i schémata na to
a zde je odkaz na toto téma,docela zajímavý článek
http://blog.kerpof.net/auta/teple-start ... si-reseni/
Naposledy upravil(a) mjanulik dne 18 říj 2012, 19:42, celkem upraveno 1 x.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 26 bře 2013, 19:28
zdravim i ja jsem resil spatne teple starty u sveho vw 1.9 a nechtel jsem davat tisice za upravu mapy..precetl jsem si vsechny vase prispevky a neni me jasne jak vam to muze startovat v mrazech, ptz podle vaseho zapojeni s relatkem ma ridici jednotka stale informaci o predehratem motoru, tudiz ve velkych mrazech musi byt problem s nedostatecnym zhavenim..nebo ne ??zvolil jsem tedy svoji variantu-pouzil jsem rozpojovaci tlacitkovy vypinac a zapojil ho tak aby rozpojoval pin č1 z teplovodniho cidla a mezi jeho kontakty jsem zapojil odpor 1.8 Kohmu..mam ho vedle klicku na ukazovacek, kdyz je motor teply, zmacknu, nastartuju,pustim a vratim zpet obeh pres cidlo.................nejjednodussiii......cena 17KČ vypinac plus 3KČ odpor........prace patnact minut
joska.soukup píše:zdravim i ja jsem resil spatne teple starty u sveho vw 1.9 a nechtel jsem davat tisice za upravu mapy..precetl jsem si vsechny vase prispevky a neni me jasne jak vam to muze startovat v mrazech, ptz podle vaseho zapojeni s relatkem ma ridici jednotka stale informaci o predehratem motoru, tudiz ve velkych mrazech musi byt problem s nedostatecnym zhavenim..nebo ne ??zvolil jsem tedy svoji variantu-pouzil jsem rozpojovaci tlacitkovy vypinac a zapojil ho tak aby rozpojoval pin č1 z teplovodniho cidla a mezi jeho kontakty jsem zapojil odpor 1.8 Kohmu..mam ho vedle klicku na ukazovacek, kdyz je motor teply, zmacknu, nastartuju,pustim a vratim zpet obeh pres cidlo.................nejjednodussiii......cena 17KČ vypinac plus 3KČ odpor........prace patnact minut
Četl jsi špatně
ŘJ nedostává info o teplém motoru ale odpor upraví hodnotu která jde do ŘJ směrem dolů.To znamená že si ŘJ myslí že je motor studenější než je ve skutečnosti a začne dávkovat naftu ihnet ne až po dosažení cca 280-300 ot/min motoru.Po nastartování rele přepne na skutečnou hodnotu.
CHrysler 300C 5.7 HEMI
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 26 bře 2013, 19:28
to ano ale odporem rj nakecas hodnotu kolem 17 stupnu, protoze to je ta teplota kdy tam jde jeste vysoka startovaci davka ale uz temer nezhavi..takze pri minus 20 si podle zapojeni s relatkem motor nemuze dostatecne nazhavit!!presvec te me, ze tomu tak neni proto jsem zvolil jen tlacitko na teply start a studeny zustava studenym, ne jako u zminovaneho zapojeni relatkem..dekuji za reakce.
joska.soukup píše:to ano ale odporem rj nakecas hodnotu kolem 17 stupnu, protoze to je ta teplota kdy tam jde jeste vysoka startovaci davka ale uz temer nezhavi..takze pri minus 20 si podle zapojeni s relatkem motor nemuze dostatecne nazhavit!!presvec te me, ze tomu tak neni proto jsem zvolil jen tlacitko na teply start a studeny zustava studenym, ne jako u zminovaneho zapojeni relatkem..dekuji za reakce.
Podívej se pořádně na schéma zapojení.Ten odpor upravuje hodnotu z čidla teploty nenahrazuje ji takže tam není daná určitá teplota ale upravuje se aktuální.
Mám to taky tak a klesající venkovní teplotou se mi prodlužuje doba žhavení
CHrysler 300C 5.7 HEMI
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 26 bře 2013, 19:28
hm hm mas pravdu, ted jsem byl v garazi cca 15 stupnu- motor od vcerejska nenastartovany a kdyz zacnu zhavit s hodnota teplovodniho cidla bez upravy-zhavi asi 2-3 sekundy, kdyz upravim hodnotu cidla odporem kolem 2 kohmu zhavi 3x dele, takze je to opacne s pripojenym rele se doba zhaveni studeneho motoru oproti normalu az zbytecne prodluzuje..pri ohratem motoru jsou rozdily zanedbatelne- original nezhavi, s rele asi dve sek ale staci to na obejiti ridici jednotky aby nepozadovala ty vysoke otacky motoru pro start a zvyseni startovaci davky..zaver- funguje to vam i me ale ja si upravuju mechanicky(zmacknutim rozpojovaciho tlacika s vlozenym odporem) jen teply start a neupravuju hodnotu studeneho, ptz neni treba
To máš jedno že to žhaví dýl.Nemusíš čekat až zhasne kontrolkaOno to stejně žhaví ještě nějakou dobu po nastartování aniž by svítila kontrolka kvůli emisímjoska.soukup píše:hm hm mas pravdu, ted jsem byl v garazi cca 15 stupnu- motor od vcerejska nenastartovany a kdyz zacnu zhavit s hodnota teplovodniho cidla bez upravy-zhavi asi 2-3 sekundy, kdyz upravim hodnotu cidla odporem kolem 2 kohmu zhavi 3x dele, takze je to opacne s pripojenym rele se doba zhaveni studeneho motoru oproti normalu az zbytecne prodluzuje..pri ohratem motoru jsou rozdily zanedbatelne- original nezhavi, s rele asi dve sek ale staci to na obejiti ridici jednotky aby nepozadovala ty vysoke otacky motoru pro start a zvyseni startovaci davky..zaver- funguje to vam i me ale ja si upravuju mechanicky(zmacknutim rozpojovaciho tlacika s vlozenym odporem) jen teply start a neupravuju hodnotu studeneho, ptz neni treba
CHrysler 300C 5.7 HEMI
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro