Teplý start...návod na odpor

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
m.a.r.e.k
Přispěvovatel
Příspěvky: 866
Registrován: 01 zář 2011, 21:45

Příspěvek od m.a.r.e.k »

dik :D
mirauh
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 28 bře 2011, 11:57
Bydliště: protivín- Plzen(kolej)

Příspěvek od mirauh »

je na nem 12 voltu ne?? když se toci. A druhou stranu rele uzemnit. Asi tak to myslí, ale nevim jaky je to kabel.
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint764

vw-club.cz....DurexElite
m.a.r.e.k
Přispěvovatel
Příspěvky: 866
Registrován: 01 zář 2011, 21:45

Příspěvek od m.a.r.e.k »

Ja uz ani poriadne neviem (LOL) je tu toho kopu napisane kde zobrat ten +15 ale kazdy pise z inakede tak neviem skade ho zobrat a skade to bude najvhodnejsie :)
Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Bydliště: Košice

Příspěvek od milansilvia »

m.a.r.e.k píše:Ja uz ani poriadne neviem (LOL) je tu toho kopu napisane kde zobrat ten +15 ale kazdy pise z inakede tak neviem skade ho zobrat a skade to bude najvhodnejsie :)
Zobrať ho môžeš buď zo stop ventilu na čerpadle - nevýhoda že po 5 sek. sa stráca napätie. Najlepšie je zobrať zo spiatočkového spínača no neviem presne farbu toho káblika. Inak mohli by ste niekto dokončiť tu moju schému a dopísať tam niekto ešte farby káblikov resp. odkiaľ napojiť aby tu ľudia stale nepísali. Je to dosť nezrozumiteľné popísané...
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

měl bych dotaz brzo tudle vychytávku budu dělat na turanu 2003ka je to pdčko 1,9ka a zajímalo by mě kterou barvu drátu na čidle teploty přerušit? počítám že je to stejná barva jak u mý okty dyt je to koncern :? zbytek si najdu a proměřim (rofl)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
mirauh
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 28 bře 2011, 11:57
Bydliště: protivín- Plzen(kolej)

Příspěvek od mirauh »

Stejně si musis vzít měřák a přeměřit to, nebo zkousečku, to napetí po zapnutí klíčku. Já to mam z čidla tlaku v klimě je to vedle pravýho tlumiče, barva kabelu asi hnědá, proste odpojit konektor a hledat :-)
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint764

vw-club.cz....DurexElite
mirauh
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 28 bře 2011, 11:57
Bydliště: protivín- Plzen(kolej)

Příspěvek od mirauh »

p.s. píše:měl bych dotaz brzo tudle vychytávku budu dělat na turanu 2003ka je to pdčko 1,9ka a zajímalo by mě kterou barvu drátu na čidle teploty přerušit? počítám že je to stejná barva jak u mý okty dyt je to koncern :? zbytek si najdu a proměřim (rofl)

proč na PD? chces jen aby ti to žhavilo při vyšší teplotě?? PD nemá cerpadlo vstřikovací...
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint764

vw-club.cz....DurexElite
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

vim že to nemá čerpadlo leč má obdobnej problém co sem měl já hůř mu to za tepla startuje a někde tady v diskuzi je že to lze s ůspěchem zapojit i na tyto motory :?
já mám od montáže toho relé s odporem starty studené i teplé prvotřídní (rofl)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
mirauh
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 28 bře 2011, 11:57
Bydliště: protivín- Plzen(kolej)

Příspěvek od mirauh »

p.s. píše:vim že to nemá čerpadlo leč má obdobnej problém co sem měl já hůř mu to za tepla startuje a někde tady v diskuzi je že to lze s ůspěchem zapojit i na tyto motory :?
já mám od montáže toho relé s odporem starty studené i teplé prvotřídní (rofl)

to rele se tam dava protože cerpadlo spatne natlakuje malou start davku ktera je za tepla, jinak se asi zlepsi i studený starty ale jen kvuli tomu že to dýl zhaví.. jestli ti to blbě startuje za tepla tak to spis bude starter
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint764

vw-club.cz....DurexElite
mirauh
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 28 bře 2011, 11:57
Bydliště: protivín- Plzen(kolej)

Příspěvek od mirauh »

no zkus odpojit cidlo uplne...uvidis jak ti to bude chytat pak za tepla...jestli blbe tak je to starter nebo baterie
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint764

vw-club.cz....DurexElite
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

tak mam stim pdčkem trochu problém nevím které čidlo teploty překlemovat našel sem tam 2 čidla jedno na motoru a druhý na trubce dole u chladiče obě sem skusil odpojit a ani jedno nereaguje tím že by to dýl žhavilo :? nevý tu někdo kam to napojit :? či kde se nachází to správný čidlo?
1.9 PD 77kw 03ka touran
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 01 říj 2011, 21:56

Příspěvek od mjanulik »

chci se jen zeptat jak se toto zařízení chová třeba v zimě,když bude např.mínus 25 a na relátku budu mít nastavenou teplotu cca -10až+10,to zase můžou být optížné studené starty? Nebo jakou tam máte nastevnou teplotu,alespon orientačně,vím,že to záleží na použitém odporu nebo zda není vhodnější použít termistor,který bude reagovat na změny teplot a bude se snažit přiizpůsobit teptotě okolí a tím upravit startovací podmínky díky jíne teplotě pro ECU,dík
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Stačí obyčejný odpor, který při sériovém zapojení k čidlu teploty chl. kapaliny při startu dává ŘJ motoru informaci, že motor je o něco chladnější než ve skutečnosti. ŘJ pak zabezpečí delší dobu předžhavení i větší množství paliva pro start.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 01 říj 2011, 21:56

Příspěvek od mjanulik »

v případě použití přepínacího relátka nepozna říd.jednotka dobu přepnutí relé z odporu na čidlo,aby mi to pak nehlásilo spor.závadu....sice na funkci to vliv mít nebude,ale už jen pro ten pocit.....součástky už mám nachystané,takže pokud to bude fungovat,tak si na to vyrobím i tišťák a dám to do nějaké pěkné plastové krabičky,pak pošlu foto,snad na to bude čas a v týdnu se do toho pustím,díky
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Nemusíš moc vymýšlet. Vždyť tady je vše co potřebuješ.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“