Teplý start...návod na odpor

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Milan Křížek
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 28 říj 2009, 17:38
Bydliště: jihlava

Příspěvek od Milan Křížek »

Anonymous píše:Nechci do toho moc kecat, ale myslím si že je mnohem jednoduší zvednout startovací dodávku paliva VAGem v ŘJ.... Řešil jsem to takhle už mnohokrát a funguje to zatím všem.
to opravdu nefunguje
kamikaze1
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28 úno 2010, 10:14
Bydliště: Přerov

Příspěvek od kamikaze1 »

jedn hloupej dotaz kde najdu svorku 15/12V při zapnutem zapalovaní?
Milan Křížek
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 28 říj 2009, 17:38
Bydliště: jihlava

Příspěvek od Milan Křížek »

kamikaze1 píše:jedn hloupej dotaz kde najdu svorku 15/12V při zapnutem zapalovaní?
Možná v kufru
acheron21
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 srp 2013, 07:03

Příspěvek od acheron21 »

Prosim poradte, skusal som to dnes zapojit...podla schemy na 21. strane, kde je dokreslena aj dioda a poistka, ale nieco bolo zrejme zle, lebo mi po 10 sec. zacala striekat kyselina z baterky (noteeth)
Mozno som to zle napojil na D+...spravil som to tak, ze som na svorku z alternatora zapojil aj relatko a aj povodny modry som nechal zapojeny. A 15 som zobral z ventilu cerpadla.
Diky
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

u Oct ALH mi jeden moc hodný člověk za úplatek pro dědečka upravil mapu, startuje na drnc .-) bez bastlení ...
Milan Křížek
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 28 říj 2009, 17:38
Bydliště: jihlava

Příspěvek od Milan Křížek »

Kdysi jsem to dělal takhle,funguje stoprocentně použij přepínací relé ,modrohnědý drát od čidla přestřihni a zapoj podle schématu,dávám tam odpor 5k6 mezi kontakty 30 a 87a ,85 ukostři ,86 zapoj na svorku 50 startéru.A JE TOObrázek
dzonyy
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 19 zář 2013, 19:50

Příspěvek od dzonyy »

Možno veľa ludí nebude so mnou súhlasiť, ale dlhé obtiažne štarty u Octavie I 1,9tdi 66,81kw sú spôsobené opotrebovaním štartra. Ono to vôbec pri startovaní nejak nepoznať, ale po repase štrartra (prepúzdrovaní) sa probém s dlhým a obtiažnym štartovaním stratí. Čo som si tiež všimol, často sú v autách namontované snímače teploty od výmyslu sveta. (čína,facet, snímače s modrým konektorom alebo žltým krúžkom,čierne uni a pod.), proste to čo tam nemá byť.
Len pre info , treba použiť snímač so zelený konektorom (059919501,059919501A)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4148
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Možno veľa ludí nebude so mnou súhlasiť
Tak já jsem jeden z nich. Když jsem byl mladý, tak jsem dokázal nastartovat Pragu V3S klikou. To ne proto, že by startér točil pomaleji, než já tou klikou, ale protože nebyly baterky k sehnání. Když jsem měl Octávku TDI, tak mi startovala i když baterka točila hu_hu_hu. Startovala proto, že měla v pořádku čerpadlo a tlaky. Je naprostou samozřejmostí, že čím rychleji startér točí, tím snazší je start a i ten nejvyčochtanější diesel se dá nastartovat roztažením.
Měla by se ale odstranit příčina a né následek. Po repasi starteru to bude nějaký čas fungovat, ale po určité době se závada objeví znovu a pokud baterka nebude stoprocentní, tak to ani s repasovaným starterem nachrchlat nepůjde.
Tohle téma řeší levnou opravu, odporem za pár Kč. Repas starteru nebo úprava softu (a to považuji za nejlepší řešení) stojí podstatně víc peněz.
Tvrzení
ale dlhé obtiažne štarty u Octavie I 1,9tdi 66,81kw sú spôsobené opotrebovaním štartra
je naprostý blud, přesto, že se dá i takto závada odstranit.
Úpravou softu, nebo oblbnutí odporem neudělá nic jiného, než že donutí jednotku nastavit maximální startovací dávku. Pokud se používala čerpadla s odstředivým regulátorem, tak tam to maximum bylo automaticky a opotřebení čerpadla se nikterak neprojevilo. Jenže tehle systém při startu parádně zahulil z výfuku. Pokud má auto splnit emisní limity, tak nesmí zahulit za žádných okolností a řízení čepadla je k tomu náležitě naprogramováno. No a když při teplé naftě všechen tlak uteče netěsností kolem rotačního pístu, tak ze vstřikovače nemusí nafta vůbec stříkat.
Potom jsou jenom dvě řešení:
1. Zvětšit dodávané množství, aby píst přece jenom něco protlačil vstřikovačem.
2. Zatočit rychleji motorem, aby všechna nafta nestačila netěsností utéct.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
ka-spel
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 06 črc 2012, 05:29

Příspěvek od ka-spel »

A máte v pořádku snímač vačky? Taky jsem špatně startoval teplé a po výměně na drc. Je fakt, že diagnostika vadný snímač ukazovala.
Felicia 1,6 kombi LPGObrázek->Octavia II 1,9 BXE TDI kombi Obrázek.
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1995
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

ka-spel píše:A máte v pořádku snímač vačky? Taky jsem špatně startoval teplé a po výměně na drc. Je fakt, že diagnostika vadný snímač ukazovala.
to je jenom na pd.
Teply start resim uz spoustu roku kdy jsem prisel jak to vlastne navrhli v sw upravou dat a vzdy funguje. Uprava je korektni a setrna, nejake rele donuti nejen davku zvednout ale rozcasuji motor a vse spojne s tim ze ecu zaznamenaji studeny motor. Kdezto zmenou dat upravim jen a pouze davku pro start.
Ted jsem tady mel oktu kde nekdo nabastlil rele, zavada snimace v ecu a start takovej ze motor malem vybehl prez kapotu, hromada koure a samozrejme setrvak a ulozeni motoru ko z takove rany kdy to napali nekontrolovane davku na plnej kotel. Nepocitam s tim ze to i 15s zhavilo zbytecne. No hnus. Dokonce jsem videl ohorelej motor po bastleni rele nekym kdo to delal dle intrernetu a jaksi mu to zkratovalo. Lidi jsou dneska internetem uplne vymazani. Samozrejme okta mela hlavni problem v tom, ze nakej chytrak dal pod dva vstriky po dve podlozky a na jeden vstrik nebyla zadna a ve vstricich chinske bosch trysky.
Zase vymena podle internetu. (LOL) tuning vole.
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Uživatelský avatar
skoda
Aktivista
Příspěvky: 1184
Registrován: 11 bře 2008, 16:31

Příspěvek od skoda »

Ano jak píše Fun taky sem to už mnohokrát řešil po sw.
Je lepší uprava dat než nějaké bastlení.
Není to zas tolik nákladné,když si člověk spočítá čas co se s tím jeb.... tak to vyjde na stejno.
Zvýšení vagem nepomáhá.Nejde totiž o množství ale o čas. ;)
Bosch kts 570,vcds,Beeprog
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

se nediv když každej šetří a bastlí to v garáži u souseda podle rad z netu při tom stačí mít seřízený motor v pořádku čidlo teploty startér a baterii...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
ka-spel
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 06 črc 2012, 05:29

Příspěvek od ka-spel »

O těch netových úpravách a radách (LOL) jsem si dobře pokecal s mistrem diagnostikem. Stejně tak o nafukování problému s ojnicema u BXE.
Felicia 1,6 kombi LPGObrázek->Octavia II 1,9 BXE TDI kombi Obrázek.
ka-spel
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 06 črc 2012, 05:29

Příspěvek od ka-spel »

TDIfun: on taky bude problém v tom, že lidi nerozumí psanému textu a závadu popsanou u nePD zevšeobecní pro všechny TDI. Další problém jsou pak výměňáři v servisech stylem vyměníme toto a pak se uvidí, pak zase toto atd. Pak se lidi nechají přesvědčit na nějakou jednoduchou levnou úpravu - prasárnu.
Felicia 1,6 kombi LPGObrázek->Octavia II 1,9 BXE TDI kombi Obrázek.
Milan Křížek
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 28 říj 2009, 17:38
Bydliště: jihlava

Příspěvek od Milan Křížek »

S tím relé jsem udělal cca 70 Octavií,bez jediné reklamace,je to otázka 30minut.
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“