Teplý start...návod na odpor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nejlepsi je uprava SW a mit taky v poradku HW , SW upravu mi udelal TDI Fun pri ladeni vykonu a pro svou jistotu jsem pri prestavbe na 6q nechal udelat kompletni repas starteru + koupil baterii 95 Ah (startovaci proud cca 840 A) a mam klid , v lete - v zime , teply studeny - okamzite chyta na drc, a to mam cca 240 t najeto
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Preto som to aj napísal, že veľa ľudí nebude so mnou súhlasiť,origoš píše:Tak já jsem jeden z nich. Když jsem byl mladý, tak jsem dokázal nastartovat Pragu V3S klikou. To ne proto, že by startér točil pomaleji, než já tou klikou, ale protože nebyly baterky k sehnání. Když jsem měl Octávku TDI, tak mi startovala i když baterka točila hu_hu_hu. Startovala proto, že měla v pořádku čerpadlo a tlaky. Je naprostou samozřejmostí, že čím rychleji startér točí, tím snazší je start a i ten nejvyčochtanější diesel se dá nastartovat roztažením.Možno veľa ludí nebude so mnou súhlasiť
Měla by se ale odstranit příčina a né následek. Po repasi starteru to bude nějaký čas fungovat, ale po určité době se závada objeví znovu a pokud baterka nebude stoprocentní, tak to ani s repasovaným starterem nachrchlat nepůjde.
Tohle téma řeší levnou opravu, odporem za pár Kč. Repas starteru nebo úprava softu (a to považuji za nejlepší řešení) stojí podstatně víc peněz.
Tvrzeníje naprostý blud, přesto, že se dá i takto závada odstranit.ale dlhé obtiažne štarty u Octavie I 1,9tdi 66,81kw sú spôsobené opotrebovaním štartra
Úpravou softu, nebo oblbnutí odporem neudělá nic jiného, než že donutí jednotku nastavit maximální startovací dávku. Pokud se používala čerpadla s odstředivým regulátorem, tak tam to maximum bylo automaticky a opotřebení čerpadla se nikterak neprojevilo. Jenže tehle systém při startu parádně zahulil z výfuku. Pokud má auto splnit emisní limity, tak nesmí zahulit za žádných okolností a řízení čepadla je k tomu náležitě naprogramováno. No a když při teplé naftě všechen tlak uteče netěsností kolem rotačního pístu, tak ze vstřikovače nemusí nafta vůbec stříkat.
Potom jsou jenom dvě řešení:
1. Zvětšit dodávané množství, aby píst přece jenom něco protlačil vstřikovačem.
2. Zatočit rychleji motorem, aby všechna nafta nestačila netěsností utéct.
ale v značkovom servise Škoda som robil 10 rokov, takže viem o čom hovorím. Veľa krát som zažil zákazníkov, ktorý obehalo 10 odborníkov a každý na aute vymenil niečo iné od rozvodov až po čerpadlo a zohriaty motor štartoval 7 až 10 sekúnd... a keď som zákazníkovi odozdával auto, ktoré naštartovalo okamžite a povedal som mu, že stačilo zrepasovať štartér, tak bol riadne nasratý, koľko vrazil zbytočne do opravy. Netvrdím, že je to všeliek, a že chyba nemôže byť v čerpadle, alebo v niečom inom, len tvrdím, že na tento fakt sa absolútne zabúda. Neviem odkiaľ, si, ale to že ti octávka, ktorá bola zohriata na 90st, chytila na hu hu hu, to píš starej mame, kludne sa zastav u mňa v servise , s tým zázračným autom, vložím ti tam baterku so štartovacím výkonom,kapacitov 50% a rád sa na to pozriem ako naštartuje...[/b]
Čerpadlá Bosch VE4/EDC15 v Octavii I, ale aj iných modeloch vydržali hodne, sám som zažil octaviu Sdi ktorá mala nabehané 800000km, Passat s motorom AFN 480000, Octaviu Tdi 420000km, ktoré chytali bez problémov, bez akejkoľvek opravy čerpadla alebo trysiek,úpravy SW a podobne
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 29
- Registrován: 28 říj 2009, 17:38
- Bydliště: jihlava
pořád diskuze dokola já to taky opravuji relé nejni potřeba protože za ty léta co to auto dělají by už tento problém někdo řešil ale kdo má radši řešit problém jinak ať si to klidně domotává problém je v drátech polomrtvý baterce a vykloktaným startéru kdybys viděl jeho průběh na zkušební stolici možná bys uvěřil...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Značkové servisy jsou od toho, aby měnili díly, oni v podstatě nic jiného dělat nemohou a mnohdy ani neumí. Každopádně musí na to co udělají poskytovat záruku a nikdy neudělají nic, na co by záruku dát nemohly. Tipický případ je volnoběh u Felicie 1,3 MPI. Tady to řeší výměnou řídící jednotky. Přehrát software jako to děláme my, prostě nemohou. Automobilky už dlouho neživí jenom výroba aut, ale také servisy.ve značkovém servisu vyměnily baterku a starter,problém samozřejmě nevyřešli jen ho obrali o 10000Kč
Bohužel dost často (přesto že vyinkasují značnou sumu) závadu neodstraní a o tom, že by si vymontovali vyměněné díly a vrátili tam ty původní nechtějí slyšet.
Skutečnost, že takhle dost lidí odradí jim nemusí vadit, protože se stále prodávají nová auta a ta budou jezdit na garance, tak že práci budou mít.
Trochu se tady odchylujeme od tématu vlákna a tím je odpor. Připadá mi, že to hodnotí dost lidí, co to nevyzkoušeli a tak bych rád položil otázku:
Je tady někdo, kdo může říci:
"Namontoval jsem odpor a nepomohlo to, Musel jsem vyměnit starter a to teprve pomohlo".
Samozřejmě za předpokladu, že to zapojil správně.
Zdar borci, tiez riesim problem teply start na mojej 81kw asv rotacke. Hovoril som kamaratovi ze by sa dalo rele tak ako ste tu davali tu chemu pana Humla on mi odpovedal ze rele sa moze zaseknut neprene sa a zadre mi motor. Ako riesenie mi povedal ze by sa natiahli kable od cidla snimaca teploty do kabiny kde by sa spravil vypinac a ak by som mal teply motor by som prerusil kontakt vypinacom a ked nastartuje by som saz zapol cidlo teploty stym vypinacom . Co vy na to?
Zdar,
taky jsem provedl zapojen to relé s odporem,
samozřejmě teplý start na brnk, za klidu s klíčkem v zapal. se nastaví nějakých 2,3 °C
při reálných 82 °C, ale
za chodu dále relé neodpadne nýbrž stále rychle kmitá sepne vypne.
zapojeno na plus 15 zpátečka a na
plus D alternátor modrý drát.
nepomohla ani dioda za alternátor.
kde může být chyba?
taky jsem provedl zapojen to relé s odporem,
samozřejmě teplý start na brnk, za klidu s klíčkem v zapal. se nastaví nějakých 2,3 °C
při reálných 82 °C, ale
za chodu dále relé neodpadne nýbrž stále rychle kmitá sepne vypne.
zapojeno na plus 15 zpátečka a na
plus D alternátor modrý drát.
nepomohla ani dioda za alternátor.
kde může být chyba?
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 29
- Registrován: 28 říj 2009, 17:38
- Bydliště: jihlava
zapoj to podle obrázku ,rele ovládat svorkou 50pokjar píše:Zdar,
taky jsem provedl zapojen to relé s odporem,
samozřejmě teplý start na brnk, za klidu s klíčkem v zapal. se nastaví nějakých 2,3 °C
při reálných 82 °C, ale
za chodu dále relé neodpadne nýbrž stále rychle kmitá sepne vypne.
zapojeno na plus 15 zpátečka a na
plus D alternátor modrý drát.
nepomohla ani dioda za alternátor.
kde může být chyba?
Jak to že to nakonec nastartuje
Zdravím všechny,
bavil jsem se o úpravě startovacích map s autoelektrikářem a nebrání se tomu, ale říkal mi jednu věc.
Jak je možné že to nakonec nastartuje ?
Když příjdu k teplému autu, baterka v pohodě, startér schládnutý tak začnu startovat a nic protože je ve startovacích mapách vstříknutí paliva až při určitých otáčkách startéru. Dobře, ale tím že držím startér třeba 10 sekund, nebo i více, tak baterka slábne, startér se zahřívá a to hodně a ty otáčky startéru musí zákonitě o něco klesnout a přesto to třeba po 20 sekundách startování naskočí.
Jak je to možné ? Je to proti zákonům elektrotechniky.
Na tuto otázku jsem nikde odpověď nenašel.
bavil jsem se o úpravě startovacích map s autoelektrikářem a nebrání se tomu, ale říkal mi jednu věc.
Jak je možné že to nakonec nastartuje ?
Když příjdu k teplému autu, baterka v pohodě, startér schládnutý tak začnu startovat a nic protože je ve startovacích mapách vstříknutí paliva až při určitých otáčkách startéru. Dobře, ale tím že držím startér třeba 10 sekund, nebo i více, tak baterka slábne, startér se zahřívá a to hodně a ty otáčky startéru musí zákonitě o něco klesnout a přesto to třeba po 20 sekundách startování naskočí.
Jak je to možné ? Je to proti zákonům elektrotechniky.
Na tuto otázku jsem nikde odpověď nenašel.
Schválně to asi není, je to kvůli emisím.skoda píše:Maj to tam schválně skopané v té start mapě,aby měli autorizáky křefty na startéry s baterkama
A co se týče toho relé, tak sem to tak měl, byl sem nadšenej, že to startovalo teplý, ale po úpravě softu, to startuje ještě líp. Při dvou otočeních startéru bez zážehu už pouštim klíček a mám zkaženej celej den, páč na to nejsem zvyklej.
A že se relé může seknout, budiž, ale stejně tak se ti může seknout vypínač. A že by se kvůli seklýmu relé zadřel motor mi nepříjde pravděpodobný, jelikož při poruše čidla, se nastaví automaticky mínus nevim kolik stupňů, abys dojel.
Oct asv 2000, DieselPower
teply start
Sice to bude trosku OT ale kdyz to studeny startuje hned a ohraty hodne dlouho i s odpojenym cidlem (blika kontrolka), tak rele nepomuze? Popripade cim jinym by to mohlo bejt?
Mám tiež problem na jednom aute,motor ASV. Najazdené cca 140 000km (originál,prvý majiteľ),prevažne po meste.Za studena to naštartuje až na 2 - 3 pokus,za tepla niekedy točí aj 10 sekund.Ak sa odpojí konektor od snímača teploty,naštartuje hneď.Bateria Varta 72 Ah,nemá ani 2 roky,je ešte v záruke.
Je ale možne,že bateria má už menej ampérov,a preto má motor tento problem? Alebo rovno dať štartér na repas?
Majiteľ sa o auto dosť stará,preto nechce aby som mu niečo prepájal v elektrike.
Je ale možne,že bateria má už menej ampérov,a preto má motor tento problem? Alebo rovno dať štartér na repas?
Majiteľ sa o auto dosť stará,preto nechce aby som mu niečo prepájal v elektrike.