Teplý start...návod na odpor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Je tam priesvitná hadička,čiže by som videl keby padala nafta.A keď odpojim snímač teploty,tak štartne hneď.Z toho usudzujem že bude problem niekde v elektrike,keby bola chyba v čerpadle,vstrekoch alebo by motor nemal tlaky,tak by nenaštartoval ani po odpojení snimača.Výkon má dobrý.Diagnostika bez závad.
Nedělali jste to někdo na fordu? Jaký káblík (barvu) kde táhnout od alternátoru a zpátečky.
Teplé starty jsou hrozné, hlavně teď ve vedrech. Přecvaknul jsem káblík od čidla teploty a dal tam odpor 3k3, krásně to hned nastartovalo.
Chtěl bych tam dát to relé, ale nevím odkud táhnout kabel z alternátoru a spínače zpátečky.
Ford mondeo TDDI 2002.
Teplé starty jsou hrozné, hlavně teď ve vedrech. Přecvaknul jsem káblík od čidla teploty a dal tam odpor 3k3, krásně to hned nastartovalo.
Chtěl bych tam dát to relé, ale nevím odkud táhnout kabel z alternátoru a spínače zpátečky.
Ford mondeo TDDI 2002.
mjanulik píše:a zde přikládám to schéma,mám to udělané podle tohoto schématu přes půl roku a krásné starty
Ford Mondeo 2002, TDDI 85kW
p.s. píše:odpoj konektor na altíku zapni zapalování vem 12V žárovku z jedný strany dej na kostru a druhou přilož na jednotlivé piny v konektoru na kterej ti to rozsvítí na palubce symbol baterie na ten to připoj-lze použít i žárovkovou skoušečku
Zdravím všechny vespolek.
Tak jsem se pustil taky do relátka na Mondeu MK3, ale hned na začátku jsem narazil na problém s káblíky od alternátoru.
Na alternátoru mám trojúhelníkový konektor, v něm 3 káblíky = bílý, žluto-červený a černý. Jak zjistím na kterým z nich je D+?
V autě je to tak, že když zapnu zapalování/otočím klíčkem, tak se na palubce ihned rozsvítí dobíjení (symbol baterka) a jak nastartuju, tak po 2-3s zhasne.
Takže tímhle způsobem s žárovkou nezjistím nic
Ford Mondeo 2002, TDDI 85kW
Prosím o radu, rozpojil jsem konektor od alternátoru a na jednotlivé piny připojil voltmetr a jestli to dobře chápu tak na D+ má být v klidu 0, při otočení klíčkem taky 0 a po nastartování motoru tam má být proud?
Proměřil jsem 3 piny na konektoru, na jednom není proud vůbec, ostatní dva následovně:
pin 2= v klidu 0V, otočení klíčkem 7V, nastartování 7.2V
pin 3= v klidu 11.1V, otočení klíčkem 10V, nastartování 0V
a pin 1 je stále 0V (nic tam nejde - asi jen signál pro ŘJ ??).
A teď babo raď
Proměřil jsem 3 piny na konektoru, na jednom není proud vůbec, ostatní dva následovně:
pin 2= v klidu 0V, otočení klíčkem 7V, nastartování 7.2V
pin 3= v klidu 11.1V, otočení klíčkem 10V, nastartování 0V
a pin 1 je stále 0V (nic tam nejde - asi jen signál pro ŘJ ??).
A teď babo raď
Ford Mondeo 2002, TDDI 85kW
Mam pocit, že mondeo (vícero fordů) má buzení a regulaci altíku udělanou PWM, takže je to tam uplně jinak a D+ tam nenajdeš, takže tam se nechytneš.
Jedině mě napadá se chytnout na čidle tlaku oleje, ale určitě ne napřímo. Podle toho jestli je spínací nebo rozpínací udělat jednoduchou elektroniku třeba s FET tranzistorem apod. Možností je hodně.
Jedině mě napadá se chytnout na čidle tlaku oleje, ale určitě ne napřímo. Podle toho jestli je spínací nebo rozpínací udělat jednoduchou elektroniku třeba s FET tranzistorem apod. Možností je hodně.
Elektronika auta a technika........
776 829390
776 829390
Díky za odpověď. Já si říkal, že je to nějaký divný. Takže to už by bylo jednodušší dát tam prostě časové relé, které při otočení klíčkem sepne, přiřadí odpor a třeba po 10s se rozpojí. Plus si natáhnu z konektoru zpátečky (15) a mínus přímo z baterky. A přidám pojistku do okruhu.
Při otočení klíčkem do kontrolek se sepne relé na 10s, přiřadí odpor a poté odpojí.
To by šlo, ne?
Při otočení klíčkem do kontrolek se sepne relé na 10s, přiřadí odpor a poté odpojí.
To by šlo, ne?
Ford Mondeo 2002, TDDI 85kW
Samozřejmě, už jsem to tu v tématu nabízel. S chutí na můj web, jsou tam všechny potřebné informace. Buď přes tlačítko www dole, nebo rovnou link http://www.sodan.cz/index.php?page=starter
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo??
Studený i Teplý start u PD - AUY problém
Ahoj všem,
prosím o radu,...
Seat Alhambra 1,9 Tdi 85Kw AUY cca 300tkm - douhé starty jak za tepla tak za studena, někdy chytá pěkně někdy kroutí a kroutí....
začalo se baterkou, startérem (obojí nové)
motor měl i divný zvuk, bylo těsně před rozvodama takže udělat, zjistilo se přitom že je ojetá vačice takže výměna (ložiska, hydroštely atd. ) , takže zrovna hlava dolů, hlavu udělat vč. pouzder pro PDčka.. PDčka zrovna taky GO, vč. kabeláže Okroužků atd... vše poskládat dle DP, nové šruby těsnění atd.
Komprese cajk.
Motor vrní jako novej, ale ty starty ať už za tepla nebo studena, prostě to není ono... v autě už je opravdu hodně peněz a takhle to předávat nechci... rozvody nastavené i přez VAG sk.4 0 - 0,6 v plusu myslím že krásné...
startuje to ale stejně blbě jako před opravou...
po opravě už jsem teda zvedat start dávku nezkoušel (předpokládám že nové vstřiky to nepotřebují)
kde může být problém? čerpadlář mi tvrdí že v tandemu ne, ten prej buď jede nebo nejede...
napadá mne už jen podávací čerpadlo v nádrží? tam jsem tlak pravda neměřil, je to možné? je fakt že ho neslyším specificky zavířit ale je plná nádrž možná proto?
čidlo teploty?
všechny PDčka co mi tam jezdí startují na kopanec do řiti i bez žhavičů
díky za nasměřování ....
prosím o radu,...
Seat Alhambra 1,9 Tdi 85Kw AUY cca 300tkm - douhé starty jak za tepla tak za studena, někdy chytá pěkně někdy kroutí a kroutí....
začalo se baterkou, startérem (obojí nové)
motor měl i divný zvuk, bylo těsně před rozvodama takže udělat, zjistilo se přitom že je ojetá vačice takže výměna (ložiska, hydroštely atd. ) , takže zrovna hlava dolů, hlavu udělat vč. pouzder pro PDčka.. PDčka zrovna taky GO, vč. kabeláže Okroužků atd... vše poskládat dle DP, nové šruby těsnění atd.
Komprese cajk.
Motor vrní jako novej, ale ty starty ať už za tepla nebo studena, prostě to není ono... v autě už je opravdu hodně peněz a takhle to předávat nechci... rozvody nastavené i přez VAG sk.4 0 - 0,6 v plusu myslím že krásné...
startuje to ale stejně blbě jako před opravou...
po opravě už jsem teda zvedat start dávku nezkoušel (předpokládám že nové vstřiky to nepotřebují)
kde může být problém? čerpadlář mi tvrdí že v tandemu ne, ten prej buď jede nebo nejede...
napadá mne už jen podávací čerpadlo v nádrží? tam jsem tlak pravda neměřil, je to možné? je fakt že ho neslyším specificky zavířit ale je plná nádrž možná proto?
čidlo teploty?
všechny PDčka co mi tam jezdí startují na kopanec do řiti i bez žhavičů
díky za nasměřování ....