Výměna kostí stabilizátoru a tlumících gum stabilizátoru VW

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

topdiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 15 čer 2008, 18:22
Bydliště: Asie-Ostrava

Výměna kostí stabilizátoru a tlumících gum stabilizátoru VW

Příspěvek od topdiesel »

Klasická závada u Octavii, Golfu IV, Seat Toledo-Leon (od 1999) Audi A3,
vrzající přední náprava vibrace při přejeti nerovnosti, v poslední fázi vibrace i na rovinaté cestě bez hrbolů, vibrace při brzdění ze kterých dostanete artrozu.

I.Sundáme kolo stačí jedna Strana a podložíme dřevem nebo bet.dlaždicemi jako já-né na zvedáku !!!!!
II.Povolení a vyšrobování matice (16 klíč) a imbus nejspíš (14), spojuje se s ní kost stabilizátoru a stabilizátor (červená-stabiliázátor, modrá-kost)

Obrázek

Obrázek
III.povolení a vyšroubování šroubu která spojuje kost stabilizátoru a rameno nápravy, následné vyjmuti spolu kosti stabilizátoru (žlutá)
Obrázek
IV.Povolení a vyšrobování šroubu (klíč 13) která drží objímku gumy tlumení stabilizátoru, vyjmutí objímky a gumy stabilizátoru (je zaklíněna do ramena nápravy jazýčkem) foto po demontáži
Obrázek
Kurva to nahrávání obrázku mně tak sere, udělám 40.fotek a jde vložit snad jen 10%
V.Montáž tlumící gumy a objímky, pozor na ně je více průměru a 2.typy hladké a hrbolama.(V obchodě vás budou tlačit jako mně aby jste koupili ty s hrbolama-pre je to lepší atp., musíte ale koupit i objímky s hrbolama 200,-Kč/ks a výsledek je stejný .
Obrázek
VI.Montáž kosti k ramenu nápravy, viz bod III
VII.Montáž kosti ke stabilizátoru, viz bod II
Obrázek
Já jsem ještě namazal grafitovou vazelinou ať se dostane do spár mezi kovem a gumou
VIII.Nasadit kolo a startujem..
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

díky za dobrej návod... :o
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Nieje lepsie vylisoval silentbloky (ulozenia) z kosti a nalisovat tam ulozenia od Powerflex. Inac ked sa to pri montazi potrie montaznym tukom (medenou vazelinou) tak to vrzat nikdy nebude.Obrázek
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

právě objednávám powerflex, tak jsem na to zvědavej :? :P je stejná montáž? zvládnu to doma na koleni viz. návod? nebo jaké lisování máš na mysli?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

Ferenzzo píše:právě objednávám powerflex, tak jsem na to zvědavej :? :P je stejná montáž? zvládnu to doma na koleni viz. návod? nebo jaké lisování máš na mysli?
Zvladnuls to bez lisovacky nebo byla nutna?

Nechapu z tech obrazku proc je 1. a 2. kostice plastova a 3. pak zase kovova? Co je lepsi a proc ten rozdil?
STOledo 1M, AHF - poladeno
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ferenzzo píše:právě objednávám powerflex, tak jsem na to zvědavej :? :P je stejná montáž? zvládnu to doma na koleni viz. návod? nebo jaké lisování máš na mysli?
Ked mas aspon poriadny zverak a nejake "bojove" pripravky tak bez problemov. Powerflex su cisto len pryzove ulozenia a nalisovat do svojich kosti si ich musis uz sam.
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

a co přesně mám objednat? předpokládám že 3. a 4. nic víc není potřeba? a u 3. jaký rozměr...těch 21mm nebo 23mm?? :?

tady je link ... http://www.speedpro.cz/download/powerfl ... eedpro.pdf
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

Uz jsem na to taky koukal, ale mam za to, ze je jeste treba "7".
STOledo 1M, AHF - poladeno
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

nechtěl by to tu náhodou někdo kdo s tím má zkušenost uvést na pravou míru?! (hm) (hm) (hm) (co se mění na tom stabilizátoru? nerad bych koupil něco navíc nebo na něco zapoměl)
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Priemer stabilizatora treba zmerat sublerou ale TDIcka zvyknu mat 23mm. Co ams kupit zavysi od toho co vsetko chces menit. napr. osobne mam v predu komplet vsetko okrem silentblokov motora a prevodovky tie ani menit nebudem, akurat mi este chybaju silentbloky v kostiach.
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

chci měnit jen to, co mi dělá neplechu(při brždění vibrace, na nerovnostech vrzání) to je prý uložení stabilizátoru. Jestli se můžeš kouknout - http://www.speedpro.cz/download/powerfl ... eedpro.pdf a potvrdit mi, že to je 3 a 4?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

pokial chces mat pri brzdeni nielen ticho ale aj stabilitu tak vymen hlavne 1 a 2. Ked chces mat iba ticho tak nekupuj 3 a 4 ale ich len vybek a natri medenym tukom a bude ticho na vacnu pamiat. Pretoze sa ti neoplati vyhodit prachy za 3 a 4 ked 1 a 2 nechas seriove. Moj nazor je bud komplet 1,2,3,4 alebo len serive 3 a 4 vyber a vycisti a namaz tukom.

PS: pri brzdeni je to na komplet Powerflexe nebo a zem. Stlacis brzdu a ides tam kam mas otoceny volant. Predtym na seriovych silentblokoch to somnou plavalo do stran.
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Vibrace při brzdění ti dělají zadní silentbloky v ramenech, poz. 2. Uložení stabilizátoru jen ty zvuky. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

rozumím...díky, snad mě už potom nebude moct nic překvapit, když koupím tyto drahé silentbloky :) :)
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Ivanek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 02 led 2010, 10:38
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Ivanek007 »

Ahoj, procitam to tady, a ja kdyz po jizde zastavim, a zacni couvat tak mi neco hodne bouchne ze spodu od napravy. nevite co to dela??? je to takova duta rana, ale vuli jako krava ktera by tohle delal sem nikde nenasel. diky
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“