Vstřiky TDI PD - montáž/demontáž

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

podfukuje to, vždyť je to tam vidět, budou v prdeli sedla a ještě starý šrouby, to asi moc nepojede
catman
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 01 dub 2018, 11:46
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od catman »

postupovalo se dle servisního manuálu škodovky, dotažení šroubů na vstříkách na 3Nm (přijde mi to málo ale dělal jsem podle papíru...) a nastavení koníků také podle papíru... gumičky vstřiků při vkládání byly LEHCE namazány motorovým olejem (čistým). v sedlech vstřiků nebylo viditelné žádné poškození ani znečištění :(
Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

nevím jak u BKD ale u jiných PDček se vstřiky dotahují 12NM + 270st. Takže u tebe bude asi problém v tom dotažení vstriku... ;)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

catman píše:postupovalo se dle servisního manuálu škodovky, dotažení šroubů na vstříkách na 3Nm (přijde mi to málo ale dělal jsem podle papíru...)
Tak to byl špatný papír a ještě ho navíc kus chyběl ... Kolem vstřiků to nyní asi musí vypadat ...
catman
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 01 dub 2018, 11:46
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od catman »

máš odkaz na jiné hodnoty, prosím? Četl jsem tady: https://workshop-manuals.com/skoda/octa ... v/install/
Děkuji za případnou opravu/odkaz :(


Obrázek
Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Takže jak, dal jsi tedy k těm 3Nm ještě 270stupňů nebo ne? Z toho cos psal to vypadalo, že jen ty 3Nm ... No i tak bych původní šrouby pro montáž vstřiků nedoporučoval znovu použít pro stejný účel ;)

To cos postoval Ty platí pro 16V s dvěma šrouby přímo pro vstřiky, ty co nemaj tepelný těsnící podložky ale těsní přímo kuželem vstřiku v sedle hlavy, ten "lepší" typ ...

To co postoval standa123 platí obecně pro všechny 8V s jedním šroubem a držákem vstřiku, s tepelnou těsnící podložkou, tenhle typ ale taky umí zazlobit ...
catman
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 01 dub 2018, 11:46
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od catman »

No, jak jsem vyzpovídal juniora, který to skládal a odpovídal předtím (bo mám ruku v gipsu), tak asi to dotažení o 270° neudělal. No co už nadělám :/
Objednal jsem 4*2ks nové šrouby na vstřikovače, 4 nové šrouby na stavění vahadel a rozděláme to znovu, uvidíme, zda a jakou škodu to nadělalo :( . Chjo....
Díky všem za konzultaci a nasměrování, kde je asi chyba... :roll:
Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Jak někdo může takvouhle věc utáhnout momentem 3 N.m a nepřijde mu to divný, je fakt neuvěřitelný. :D
catman
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 01 dub 2018, 11:46
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od catman »

techi píše:Jak někdo může takvouhle věc utáhnout momentem 3 N.m a nepřijde mu to divný, je fakt neuvěřitelný. :D
Stejně neuvěřitelné, jak precizní instrukce "utáhni, až klade odpor a pak o 180°povol" Nebo 3Nm a pak o 270° ..Kdyby napsali utáhni na 25Nm, tak je to jasný pokyn.
Nepolemizuju, měl jsem kontrolovat a on měl prostě poslouchat i když se mu to zdálo divné. Každý někdy něco posral, to si nebudeme namlouvat :)
Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No myslím že ty instrukce jsou jasný dostatečně i jen trochu znalýmu mechanikovy z autorizovaného servisu :D

Ty sedla jsou tady dost háklivý, to bych nechal zkouknout někoho, kdo fakt zná a má případně správnou frézku když jste to tak potrápily :(

Tak potom nezapomeňte dle instrukcí postupovat i v ostatním, těch 270st. se tady má utahovat najednou a není povoleno to rozdělit na postupné utažení, třeba 3*90! Znalý mechanici se k tomu možná vyjádří ;)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

jenže 25 N.m je úplně něco jiného než 3 + 270. Tady jde o to, aby byl šroub dostatečně předepnutý, ne jak jde těžko utáhnout.
catman
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 01 dub 2018, 11:46
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od catman »

Rayx píše: Tak potom nezapomeňte dle instrukcí postupovat i v ostatním, těch 270st. se tady má utahovat najednou a není povoleno to rozdělit na postupné utažení, třeba 3*90! Znalý mechanici se k tomu možná vyjádří ;)
:? :o Opravdu najednou? v EN manuálu je to psáno jakože najednou (2kroky), v CZ manuálu je to ve 3 krocích:
I – Utáhnout momentovým klíčem momentem 3 Nm.
II – Další utažení pevným klíčem o 90° (1/4 otáčky).
III – Další utažení pevným klíčem o 180° (1/2 otáčky).

Jsem z toho krapet nejistý, ale možná to tvrdíš na základě opravdových zkušeností...nechám si poradit.

CZ manuál oddíl 23-1 str.8 ftp://139.108.wms.cz/shares/MYSHARE1/Ma ... I%20PD.pdf :o
Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jo, pokrok nezastavíš, mrkni sem

Kód: Vybrat vše

https://www.ulozto.cz/tam/_a5Eg5L7fCk9h
Mě se taky víc zamlouvá postupný a střídat strany než najednou vše na jedné straně, ale kdo ví, proč to takto upravili. Naštěstí tohle nedělám tak snad se tu ozve někdo, kdo tenhle zázrak zná ;)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Nejdřív to utáhneš třema N.m a teď tady řešíš prkotiny. Je to fuk, prostě hlavně ať je to o 270. Ono je to celkem soda na ten šroub, takže je lepší to nedělat nadesekrát, jak se zastaví, je těžší ho díky tření roztočit a taky by mohl prasknout.

Já to dělal tak, že jsem ho dotáhnul trochu, pak povolil (aby si sednul vstřik) a pak utahoval na konečný moment, myslím že to bylo i v manuálu tak nějak popsaný.
catman
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 01 dub 2018, 11:46
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od catman »

Demontováno, zkontroloval mechanik, smontováno s novými šrouby přesně podle manuálu, funkční. Po čtení vláken s hodnotami z VAGu si ale nejsem jistý, zda hodnoty jsou zcela OK.
Při kontrolní jízdě ale přetrvává problém, který byl důvodem k repasu vstřiků - popsal jsem to v jiném vláknu https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 69#1200869

Studený volnoběh
Obrázek

Vyšší otáčky
Obrázek

Zahřátý při jízdě
Obrázek

Zahřátý po jízdě -volnoběh
Obrázek
Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“