agresivita oleje na gumu
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.
agresivita oleje na gumu
Asi rok jezdím na olej v G3 tdi a v pohodě.Moji známí mě stále hecujou ,že bio i olej rozleptaji těsnění v čerpadle a okolí. Už prej viděli rozpadlejch gum u nádrže a bla bla.O kroužky ze silikonu mám namočený v oleji asi půl roku a zatím nic.Co ale starší auta co maj gumu? Občas přidávám olej i do Praga V3S kde mě těch 30 na 100km docela deptá.Nemáte někdo nějakou zkušenost?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
viton
Na všetkých stránkach(tie ktoré sa problematikou zaoberajú aj inak ako len komerčne) sa odporúča vymeniť gumu za viton.V prípade biooleja to však nieje tak akútne ako v prípade mera. RO jazdím 4. rok ale tento problém som ešte zatial riešiť nemusel. julio
Přesně tak. Pokud bys jezdil na BIOnaftu nebo na smesnou BIOnaftu t.j. metylester řepokového oleje ( to, co se u beznínek prodává jako BIOnafta ) pak u starších vozů nejsou některá těsnění nebo zpětné přepadové hadičky od vstřikovačů tomuhle palivu odolná a časem je naleptá - pak je pořeba vyměnit gumová tzn. fluorkaučuková těznění za VITONová. Rostlinný olej neupravený tak, jak jej používámě my, je však vůči gumě inertní a tak se nemáš čeho obávat. Problémy mohou ouze nastat, pokud přijde do kontaktu s mědí, to je ale jiná kapitolka.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
MEĎ
Urýchli polymerizáciu motorového oleja.julio
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
MEĎ
Už som to tu na fore spomínal,že okrem chladičov voda vzduch a chladičov na pálenku som medené výmenníky inde nevidel.Preto som ani neskúmal prečo nie do auta meď! Pre mňa je nerez material č.1. julio
Polymerizace motorového oleje je ve zkratce proces, kdy při určitým naředění motorového oleje rostlinným při působení teploty a kyslíku dojde k náhlému nebo velmi rychlému zahuštění motorového oleje nebo - a to je nebezpečnější - jeho části, kdy se může bytvořit něco jako sediment a může pak způsobit v důsledku ucpání mazacích kanálků havárii motoru v důsledku nedostatečného mazání nekterých dílů.
Sice se tvrdí, že měď tenhle proces může urychlit, ale já tyhle obavy nesdílím. Pokud je můj vyýměník pájen mědí, pak mi to nevadí. Raději dbám na to, aby se motor. olej pokud možno neředil rostlináčem, což u komůrkáčů beztak neni problém. Vyhýbám se studených startů na čistý rostlináč např.
Sice se tvrdí, že měď tenhle proces může urychlit, ale já tyhle obavy nesdílím. Pokud je můj vyýměník pájen mědí, pak mi to nevadí. Raději dbám na to, aby se motor. olej pokud možno neředil rostlináčem, což u komůrkáčů beztak neni problém. Vyhýbám se studených startů na čistý rostlináč např.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Ventily lze koupit napr. tady: http://automotive.europecon.net/index.p ... 29&lang=cz
na hadicky musis koupit hadicove natrubky ktere lze koupit ve vetsine instalaterskych prodejnach
na hadicky musis koupit hadicove natrubky ktere lze koupit ve vetsine instalaterskych prodejnach
E91 N52B30
by mě zajímalo,jestli to,že mi odešel motor i s turbem dohromady,zapřičinila polymerizace oleje - z oleje je úplná vazelína nebo to,že sem měl problémy s teplotou,ztrácela se mi voda,mohla tudíž jít do oleje a zapříčinit tu vazelínu..
všechno se seběhlo docela rychle,tak za 500km,před tim sem olej kontroloval a ještě tek..
všechno se seběhlo docela rychle,tak za 500km,před tim sem olej kontroloval a ještě tek..
Renault Scenic 1.9dti