agresivita oleje na gumu

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

agresivita oleje na gumu

Příspěvek od Libor Hanzal »

Asi rok jezdím na olej v G3 tdi a v pohodě.Moji známí mě stále hecujou ,že bio i olej rozleptaji těsnění v čerpadle a okolí. Už prej viděli rozpadlejch gum u nádrže a bla bla.O kroužky ze silikonu mám namočený v oleji asi půl roku a zatím nic.Co ale starší auta co maj gumu? Občas přidávám olej i do Praga V3S kde mě těch 30 na 100km docela deptá.Nemáte někdo nějakou zkušenost?
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

viton

Příspěvek od julio tabi »

Na všetkých stránkach(tie ktoré sa problematikou zaoberajú aj inak ako len komerčne) sa odporúča vymeniť gumu za viton.V prípade biooleja to však nieje tak akútne ako v prípade mera. RO jazdím 4. rok ale tento problém som ešte zatial riešiť nemusel. julio
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

:) Přesně tak. Pokud bys jezdil na BIOnaftu nebo na smesnou BIOnaftu t.j. metylester řepokového oleje ( to, co se u beznínek prodává jako BIOnafta ) pak u starších vozů nejsou některá těsnění nebo zpětné přepadové hadičky od vstřikovačů tomuhle palivu odolná a časem je naleptá - pak je pořeba vyměnit gumová tzn. fluorkaučuková těznění za VITONová. Rostlinný olej neupravený tak, jak jej používámě my, je však vůči gumě inertní a tak se nemáš čeho obávat. Problémy mohou ouze nastat, pokud přijde do kontaktu s mědí, to je ale jiná kapitolka.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10

Příspěvek od tucnak007 »

Co dela med s olejem?
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

díky za informace
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

MEĎ

Příspěvek od julio tabi »

Urýchli polymerizáciu motorového oleja.julio
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Ahoj, co si prosim mam predstavit pod pojmem polymerizace oleje? Jdou na mne mrakoty pri predstave ze sem si zbytecne pracne vyrobil elektricky predehrev z medi a taktez z medi mam objednany vymenik. Jak hodne ta med vadi tomu oleji? Diky moc za kazdou info.

S pozdravem Radim
E91 N52B30 :)
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

MEĎ

Příspěvek od julio tabi »

Už som to tu na fore spomínal,že okrem chladičov voda vzduch a chladičov na pálenku som medené výmenníky inde nevidel.Preto som ani neskúmal prečo nie do auta meď! Pre mňa je nerez material č.1. julio
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

:P Polymerizace motorového oleje je ve zkratce proces, kdy při určitým naředění motorového oleje rostlinným při působení teploty a kyslíku dojde k náhlému nebo velmi rychlému zahuštění motorového oleje nebo - a to je nebezpečnější - jeho části, kdy se může bytvořit něco jako sediment a může pak způsobit v důsledku ucpání mazacích kanálků havárii motoru v důsledku nedostatečného mazání nekterých dílů.

Sice se tvrdí, že měď tenhle proces může urychlit, ale já tyhle obavy nesdílím. Pokud je můj vyýměník pájen mědí, pak mi to nevadí. Raději dbám na to, aby se motor. olej pokud možno neředil rostlináčem, což u komůrkáčů beztak neni problém. Vyhýbám se studených startů na čistý rostlináč např. 8)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

je fakt ale ze jsem zaznamenal zvysenou spotrebu oleje ne nijak hrozne alde driv jsem dolival an 10tkm tak litr ted tak 3l a pouzivam kvalitni oleje konkretne shell helix
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Me se behem 2 let taky zvedla spotreba mot. oleje na tech 10tkm cca o 2litry a to za provozu na naftu!! Picitam to spise klasickemu opotrebeni zpusobenemu castym kratkodobym jizdam (nezahraty motor)
E91 N52B30 :)
Nickx01
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 30 kvě 2006, 14:38

Příspěvek od Nickx01 »

Nevite nekdo kde sehnat dvoucetsne nebo tricestne ventily? Nesehnal jsem ani obycejne na hadicku natoz elektromagneticke. Predem diky za tip.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Ventily lze koupit napr. tady: http://automotive.europecon.net/index.p ... 29&lang=cz

na hadicky musis koupit hadicove natrubky ktere lze koupit ve vetsine instalaterskych prodejnach
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Apfel
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 13:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Apfel »

by mě zajímalo,jestli to,že mi odešel motor i s turbem dohromady,zapřičinila polymerizace oleje - z oleje je úplná vazelína nebo to,že sem měl problémy s teplotou,ztrácela se mi voda,mohla tudíž jít do oleje a zapříčinit tu vazelínu..
:?
všechno se seběhlo docela rychle,tak za 500km,před tim sem olej kontroloval a ještě tek.. :D
Renault Scenic 1.9dti
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Moc ti neporadim ale na tuty vim ze pokud se do motoroveho oleje dostane voda vytvori takovou bilou emulzi, da se to napr. prirovnat k mliku a spis zridne nez zhoustne
E91 N52B30 :)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“