agresivita oleje na gumu
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Neco podobneho sem kdysi zazil v servisu kdyz mi jeden borec dovezl zadrenou 120citku
s tim ze tam nalel kvalitni olej(syntetiku). Ta zapricinila ze usazeniny(karbon)
a jine svinstva vznikajici z mineralniho mogulu na kterou ta skodovka cely svuj zivot jezdila se oddelily od vnitrnich ploch motoru a stekly jako zminovana "vazelina" do vany kde ucpala saci kos olejoveho cerpadla a motor nebyl mazan.
A bylo toho docela hodne!!!
s tim ze tam nalel kvalitni olej(syntetiku). Ta zapricinila ze usazeniny(karbon)
a jine svinstva vznikajici z mineralniho mogulu na kterou ta skodovka cely svuj zivot jezdila se oddelily od vnitrnich ploch motoru a stekly jako zminovana "vazelina" do vany kde ucpala saci kos olejoveho cerpadla a motor nebyl mazan.
A bylo toho docela hodne!!!
E91 N52B30
To APFEL:
Píšeš : "no bílou barvu to moc nepřipomíná,je to taková černá vazelína. Vůbec nechápu,kde se tam vzala. Je úplně všude"
Tohle skutečně vypadá na tu polymerizaci motor.oleje. Ale pokud se Ti ztrácela voda a nešla těsněním nebo trhlinou v hlavě do výfuku, pak to mohla udělat i voda. Tak nevim. Polymerizace takovýdleho rozsahu je zase vzácná a hlavně se projevuje u TDIček
TO RADIM 205:
Ale vždyď je přeci známý, že po přechodu z NEaditivovaných olejů na aditivované se z motoru uvolňují "karbony" a mohou ucpat sací koš či mazací kanálky. Jenže ono se to zas přeceňuje. Pokud se fakt nejedná o motor, kde se olej neměnil a používal se fakt starej, klasickej neaditivovanej olej "premium" nebo tzv. olej řady "A", pak se zas tolik stát nemůže. Na druhou stranu u starých 120tek (myslim že u těch prvních) je mazání obtokovou filtrací a tam je to problém. Sám jsem u starý OCTAVIE r.v.1963 motor propláchnul naftou, pak průplachovým olejem, pak sundal vanu a tu vyčistil od kalů a teď tam používám vícerozsahovej olej řady alespoň SAE specifikace SG nebo vyšší a nic se neděje - žádný strašný uvolněný usazeniny či co. Pokud rozebereš jakejkoliv motor, kterej má už něco nalítáno a klidně mohl jezdit na "plnou syntetiku" (která ve skutečnosti vůbec není na 100% syntetická - to je jen na obalu! ) tak bude motor uvnitř stejně černej a vůbec to nevadí .
Píšeš : "no bílou barvu to moc nepřipomíná,je to taková černá vazelína. Vůbec nechápu,kde se tam vzala. Je úplně všude"
Tohle skutečně vypadá na tu polymerizaci motor.oleje. Ale pokud se Ti ztrácela voda a nešla těsněním nebo trhlinou v hlavě do výfuku, pak to mohla udělat i voda. Tak nevim. Polymerizace takovýdleho rozsahu je zase vzácná a hlavně se projevuje u TDIček
TO RADIM 205:
Ale vždyď je přeci známý, že po přechodu z NEaditivovaných olejů na aditivované se z motoru uvolňují "karbony" a mohou ucpat sací koš či mazací kanálky. Jenže ono se to zas přeceňuje. Pokud se fakt nejedná o motor, kde se olej neměnil a používal se fakt starej, klasickej neaditivovanej olej "premium" nebo tzv. olej řady "A", pak se zas tolik stát nemůže. Na druhou stranu u starých 120tek (myslim že u těch prvních) je mazání obtokovou filtrací a tam je to problém. Sám jsem u starý OCTAVIE r.v.1963 motor propláchnul naftou, pak průplachovým olejem, pak sundal vanu a tu vyčistil od kalů a teď tam používám vícerozsahovej olej řady alespoň SAE specifikace SG nebo vyšší a nic se neděje - žádný strašný uvolněný usazeniny či co. Pokud rozebereš jakejkoliv motor, kterej má už něco nalítáno a klidně mohl jezdit na "plnou syntetiku" (která ve skutečnosti vůbec není na 100% syntetická - to je jen na obalu! ) tak bude motor uvnitř stejně černej a vůbec to nevadí .
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
to Kuba: Souhlas, v servisu jsme menili motor ve favoritu (taxik) kde prej od vyroby se nemenil olej ale jen dolival a ty usazeniny byly v centimetrovych vrstvach. Fakticky nechapu jak to auto mohlo jeste jezdit, po sundani ventiloveho vika sem na to nechapave ziral a lituji ze v te dobe cca.pred 5 roky sem nemel digital abych si to cvakl. na pamatku.
E91 N52B30
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Musim potvrdit agresvitu rastlinneho oleja. Ked tankujem olej, obcas mi odkvapne pred vstupom do nadrze na gumove tesnenie. Po mesiaci som si vsimol ako mi to vyzralo dieru!!! Takze pozor, ak na to nie je usposobene auto, moze to byt problem. Este ze vsetko ostatne je usposobene na bionaftu a teda aj na cisty olej.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Tak toto tvrzení je naprostý nesmysl !!! Rostlinný olej, který NENÍ dodatečně upravován ( což jsou všechny oleje jak lisované za studena tak i ty další ), je vůči gumě ( pryž ) téměř zcela inertní a nikterak ji nepoškozuje !!! Nepleteš si to náhodou s bionaftou ? To je totiž metylester řepkového oleje ( někdy smíchaný s naftou - "směsná bionafta" ) a ten je skutečně vůči gumě agresivní - gumu časem naleptává a poškozuje ji při dlouhodobym užívání. Důsledkem jsou netěsná čerpadla, poškozené přepadové hadičky apod. - proto se tyto materiály při provozu na bionaftu vyměňují např za VITON. Rostlináč ale sám o sobě není schopen pryžové díly ani naleptat či"vázat" změkčovače pryže tak, že by snad pryž naopak tvrdla. Vsadim se o sud kvalitního, panenského oleje olivového, že je to tak !!!!!!! ( 1 litr = 200 Kč )PeterG píše:Musim potvrdit agresvitu rastlinneho oleja. Ked tankujem olej, obcas mi odkvapne pred vstupom do nadrze na gumove tesnenie. Po mesiaci som si vsimol ako mi to vyzralo dieru!!! Takze pozor, ak na to nie je usposobene auto, moze to byt problem. Este ze vsetko ostatne je usposobene na bionaftu a teda aj na cisty olej.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Nemam dovod si vymyslat. Mozes to sam skusit. Bionaftu som nikdy netankoval a ani nebudem, aj ked v papieroch mam, ze je auto usposobene. Tankujem cisty rastl. olej. Poslednych 3.000 km konkretne sojovy olej Lando z Kauflandu. Vidim, ze mas VW, ti pouzivaju pravdepodobne rovnake materialy ako Skoda. Skus obcas naliat troska na to gumove tesnenie pred otvorom do nadrze a nechat to tak mesiac posobit. Potom uvidis, ze nekecam (pre autentickost pouzi sojovy olej Lando z Kauflandu).Kuba píše:Tak toto tvrzení je naprostý nesmysl !!! Rostlinný olej, který NENÍ dodatečně upravován ( což jsou všechny oleje jak lisované za studena tak i ty další ), je vůči gumě ( pryž ) téměř zcela inertní a nikterak ji nepoškozuje !!! Nepleteš si to náhodou s bionaftou ? To je totiž metylester řepkového oleje ( někdy smíchaný s naftou - "směsná bionafta" ) a ten je skutečně vůči gumě agresivní - gumu časem naleptává a poškozuje ji při dlouhodobym užívání. Důsledkem jsou netěsná čerpadla, poškozené přepadové hadičky apod. - proto se tyto materiály při provozu na bionaftu vyměňují např za VITON. Rostlináč ale sám o sobě není schopen pryžové díly ani naleptat či"vázat" změkčovače pryže tak, že by snad pryž naopak tvrdla. Vsadim se o sud kvalitního, panenského oleje olivového, že je to tak !!!!!!! ( 1 litr = 200 Kč )PeterG píše:Musim potvrdit agresvitu rastlinneho oleja. Ked tankujem olej, obcas mi odkvapne pred vstupom do nadrze na gumove tesnenie. Po mesiaci som si vsimol ako mi to vyzralo dieru!!! Takze pozor, ak na to nie je usposobene auto, moze to byt problem. Este ze vsetko ostatne je usposobene na bionaftu a teda aj na cisty olej.
Uz sa tesim na tu bednu olivoveho oleja. Ten milujem, ale do jedla. Potom poprosim znacku Borges.
Este dodam: Nikdy nehovor, ze je nieco blbost, kym si si to v praxi neoveril. Vyjadrujes sa ako moji kolegovia, ked som im tvrdil, ze do auta lejem cisty rastlinny olej. Ked som im predviedol ako to nalievam do nadrze a potom som ich povozil rychlostou 160 km/h po dialnici (je to SDI, takze viac to nejde), tak zacali verit. Ale aj tak sa nasli teoretici, ktori ma zacali presviedcat, ze to bude mat katastrofalny dopad na motor. Zase si neoverili, ze sa da auto pri dodrziavani urcitych zasad udrzat v super stave ako keby som jazdil na naftu. A teda mali negativne vyjadrenia.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
No nechtěl jsem to špičkovat. Pokud jsem tvrdil, že rostlináč gumě nic neudělá, tak sem tu nechtěl opruzovat chemií - pochopitelně jsem měl na mysli "gumu" tak, jak ji dnes chápeme, takže ne tu přírodní na bázi kaučuku, ale hlavně tu synteticky vyráběnou. V auťáku máš pak většinou "perbutan"(to je umělej kaučuk) , VITON (což je obchodní název pro fluorkaučuk ), PTFE (to je zas TEFLON) všecko je to odolný oleji pěkně prosím. Takže: Buď Ti to vyžrala bionafta, a nebo se obávám, že ŠKODA AUTO pěkně šetří a prdla Ti tam ten nejlevnější "kaučuk" - ten pak skutečně může nabobtnat. Já mám v autě 2 nádrž na rostlináč a je to ze Škoda Octavia r.v.1962 - krásně mi pasuje nabok do kufru - a už tehdy tam dávali olejuodolný těsnění - nic nebobtná, nic se nerozpadá....... a Tobě do NOVÉ Octavie pŕdly snad i přírodní kaučuk !!!(noteeth)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Chlapi a nepomohl by na tu polymerizaci ten bypassový filtr motorového oleje, co se různě nabízí (píšou že to filtruje tak dokonale, že můžeš najet snad až 150 000 km bez výměny, jen dolýváš). Navíc v kombinaci s nějakým tím mot. olejem na rostliné bázi, jak se tu už taky zmiňovalo (kdy případné smíchání rostliného a motorového oleje údajně nevadí) by bylo možná po nebezpečí zadření motoru. Je to sice investice (filtr asi 5000,-, olej nevím), ale jestli to fakt je na tak dlouho, tak se to snad i vyplatí, ne? Hlavně bez strachu o motor.
Nemáte s tím někdo zkušenost?
Nemáte s tím někdo zkušenost?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Na na ten dodatečnej olejovej filtr, kterej dokáže čistil olej x-desítek tisíc km se názory diametrálně liší. Kritika jde - co jsem četl - hlavně tím směrem, že i když dokáže ten filtr bez výměny oleje trvale odfiltrovávat i jemný částice nečistot, sazí apod., stejně neovlivní změny v chemizmu oleje v důsledku jeho stárnutí. Ale k Tvojí otázce: Právě proto si myslim, že ten filtr při používání friťáku coby paliva nepomůže a nedokáže zabránil polymerizaci motor. oleje a tak nezbude než motor. olej pravidelně kontrolovat na jeho viskozitu a raději dřív než později měnit. Polymerizace je molekulární změna v oleji a tu filtr neovlivní, když "pouze" odděluje pevné částice "fyzicky" Jinak použití speciel. motor. oleje na ROSTLIŃNÉ bázi by ale problém řešilo. Tam totiž k polymerizaci prakticky dojét nemůže. Já raději kupuju levný motorový olej ale zato odpovídající či lepší výkonnostní specifikace, než předepisuje výrobce ( v mém případě dle staré normy API CF4 či výkonnější ) a olej měním přesně po 7.500 km plus minus 500 km. Připomínám, že u komůrkových motorů potíže s polymerizací nejsou takové jako u motorů s přimym vstřikovánim.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Urcite sa ti ten bypassovy filter oplati. Ked pouzivas rastlinny olej, polymerizacii nezabranis ani bypassovym filtrom. Avsak bypassovy filter aspon zachytava mikrocastice, ktore mozu pomahat k znehodnocovaniu motoroveho oleja. Dokonca sa mi zda, ze mozu pomahat k rychlejsej polymerizacii (ale to je nad moje odborne znalosti) .KUK píše:Chlapi a nepomohl by na tu polymerizaci ten bypassový filtr motorového oleje, co se různě nabízí (píšou že to filtruje tak dokonale, že můžeš najet snad až 150 000 km bez výměny, jen dolýváš). Navíc v kombinaci s nějakým tím mot. olejem na rostliné bázi, jak se tu už taky zmiňovalo (kdy případné smíchání rostliného a motorového oleje údajně nevadí) by bylo možná po nebezpečí zadření motoru. Je to sice investice (filtr asi 5000,-, olej nevím), ale jestli to fakt je na tak dlouho, tak se to snad i vyplatí, ne? Hlavně bez strachu o motor.
Nemáte s tím někdo zkušenost?
Urcite s bypassovym filtrom pri jazde na rastlinny olej nemozes prejst viac ako 15.000 km. Podla mojho nazoru (tvrdia to aj na viacerych strankach zaoberajucich sa autami na rastlinac), sa za pomoci bypassoveho filtru moze udrzat standartny interval vymeny oleja na 15.000km. Inac je nutne menit ho tak po 7 az 8 tkm. Ja som si kvoli tomu ten bypassovy filter kupil, ale zistil som, ze mi nepasuje adapter, lebo mam novsi typ. Ale uz to riesim. Reciam o nezmyselnosti bypassoveho filtra by som neveril. To su tie iste reci, ako ze na rastlinny olej sa jazdit neda. Vo svete bolo vykonanych niekolko testov, ktore potvrdili vyznam bypassu. Auta aj po 150.000 km boli v o vynikajucom stave. Niekde som dokonca cital o pripade, kde bez vymeny oleja najazdili 800.000km (netreba vsak verit vsetkemu). To je podla mna problem aj s vymenou najkvalitnejsieho oleja kazdych 15.000 km.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.