agresivita oleje na gumu

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

to radluk: myslim ze to zalezi na typu auta ja treba zadny rozdil nepocituji

jinak co se tyce oleju opravdu je lepsi kupovat levnejsi a casteji menit nez ty kupovat ty nejdrazsi a dele s nimi jezdit momentalne jsem presel z shellu na texaco a mel jsem trochu obavy ale zatim to vypada skoro lepe nez z s shellem
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

A dá se vůbec nějak lajcky poznat počínající polymerizace mot. oleje, abych si mohl říct - Pozor, je třeba ho vyměnit!, nebo ne? Nebo existuje třeba nějaký tester na to? Já dávám 0W - 30 a měním po 20 tis. Když to přestavím na olej, tak jak často měnit a co tam lít? Je to přímý vstřik. O motor se bojím, bojím... :(
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Urcite menit castejsie

Příspěvek od PeterG »

KUK píše:A dá se vůbec nějak lajcky poznat počínající polymerizace mot. oleje, abych si mohl říct - Pozor, je třeba ho vyměnit!, nebo ne? Nebo existuje třeba nějaký tester na to? Já dávám 0W - 30 a měním po 20 tis. Když to přestavím na olej, tak jak často měnit a co tam lít? Je to přímý vstřik. O motor se bojím, bojím... :(
Ked zacnes jazdit na olej, urcite musis menit olej castejsie. Ale to ti povedia aj v tej firme, kde ti spravia prestavbu. Ak su samozrejme seriozni.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10

Příspěvek od tucnak007 »

Musím se zastat PETERG.Přepad oleje jsem mel z gumove hadice na propan butan taková ta oranžova a jak byla v nadrži pod olejem tak asi po 4-5 mesicích uplně změkla a ta oranžova barva sla z toho dolu a kdyz jsem do toho píchnul nechtem tak to bylo jak do masla.Takze KUBO az tak moc bych netvrdil ze rostlinej olej je absolutně neagresivní.Tedka ma original hadici palivovou tak jsem zvedavej jak vydrží olejovou lazen.
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Take se mi to stalo. Sice to jen rozleptalo gumičku (ty male za par supu je jich kotel), ale rozleptalo. Nevěřil jsem tomu. Ale musím se přiznat, že do fitru kapla i nějaká nafta a cca decka tlumičového ( a neukamenujte mě bylo to jen jednou a jen 1 deci a už to víckrát neudělám)
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

některý látky na bázi gumy ten volej fakt leptá jako čert - mam nádrž v rezervě a při tankování občas dost ubryndam vokolo a co to dělá s koberečkama v kufru, to bych vám nepřál vidět. Z tý gumy zůstává akorát takový hustý, lepivý bláto (wallbash)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“