Jak se jezdí na petrolej?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Jak se jezdí na petrolej?
Čau, zajímalo by mě jestli má někdo zkušenosti s ježděním na petrolej, případně jestli se má míchat s naftou a v jakém poměru. Jestli to vydrží motor atd.
R5 GTD -> GIV TDI
zrovna dneska mi povidal soused kterej je leteckej ing ze letadla musi odkalovat to snad znamena ze pred kazdym startem upusti kus nadrze a tan petrolej uz se pak do letadel nepuziva staci mit znameho na letisti takova mala drobnost ale rikal ze by to nemel byt problem jezdit na tohle palivo snad naky silenci v americe rezou petrolej naftou aby usetrili pri letani kdyz hnoji
Petrolej je super aditivo na zimu, čím víc petroleje, tím líp.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
To: René Zach : nerozumím, proč by měl být PETROLEJ z ekologického hlediska "eckelhaft" . Vždyď petrolej je jako nafta "pouhá" frakce ropy ( destilační frakce ) . Křivka varu je mezi naftou a benzinem - mám na mysli "běžný" petrolej na svícení a pro technické účely. Svými vlastnostmi coby palivo se podobá naftě, avšak neparafinuje v zimě a lze jej bez potíží přimíchávat do nafty až do poměru 50 %. Ani letecký petrolej, o kterým je tu zřejmě řeč, není škodlivější než nafta a spol. Ten se ale nejvíce podobá tzv. lehké motorové naftě pro arktická klimata - a je to směs - podobně jako nafta - kapalných uhlovodíků vroucí obvykle v rozmezí tušim 135°C (možná 145 °C - nechce se mi to hledat ) až 280°C získaná z ropy . Petrolej JE sice biologicky stálý a v přírodě se nerozkládá, avšak v motoru shoří stejně dobřě jako nafta ( nebo jako rostlináááááč ) ..... nebo se mýlím ???
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW