Vymena trysky v PD vstrikovaci.

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Venca
uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 01 čer 2006, 23:34
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Vymena trysky v PD vstrikovaci.

Příspěvek od Venca »

Jak jsem mohl zaregistrovat, mnozi se zde stale casteji dotazy, jak v PD vstrikovaci vymenit trysku bez jeho poskozeni.
:)
Tech moznosti je nekolik, a proto Vam zde popisu tu moznost nejjednodussi, kde se da napachat nejmene skod. Timto systemem budete schopni si zakoupene trysky u Dieselpoweru vymenit sami, sestrojite-li si vhodny pripravek.

Z motoru vyjmuty vstrikovac radne ocistite od oleje a ostatnich necistot temer do sucha. Soucasti ocisty je odstraneni vsech starych tesnicich O krouzku, medene tepelne podlozky, ktera je zajistena oc. perkem. Aby bylo lze snadno podlozku stahnout s trysky, pouzijeme nejlepe obycejne kombinacky, do kterych trysku v zoubkovani uchopime a otacenim vstrikovace odstranime usazeny karbon. Nezapomeneme odstranit pouzity kulovy cep, zasazeny svrchu ve stredu podlozky, jistici pruzinu vstrikovace. Na zaver ocisty vydlabete spickou noze zbytky karbonu v mistech, kde predtim byla tepelna podlozka.
Musite pocitat s tim, ze timto zpusobem vymeny znicite stare trysky, na kterych by jiz ale nemelo nikterak zalezet. Budete nyni potrebovat stolni brusku nebo pilnik na zelezo a pevne nervy. Je potreba telo trysky, ktera vycniva ze vstrikovace zbrousit ze dvou stran tak, aby ji bylo mozno uchopit do sveraku. Tyto plosky musi byt zhruba rovnobezne s osou, prochazejici stredem elmg. ventilu. Nyni si pripevnime na ponk, ci pevnejsi prkno dva sveraky vedle sebe tak, abychom mohli uchopit do celisti jednoho sveraku plosky na trysce a celisti druheho sveraku aby sviraly telo vstrikovace. Jeden ze sveraku nechame volne otocny, aby netlacil ev. ze strany na pruzinu vstrikovace. Nezapomeneme pred upnutim ovsem navleknout na spodni konec vstrikovace ockovy klic 19 mm, abychom pak mohli povolit "nos" vstrikovace a uvolnit trysku. Sveraky musi byt dostatecne utazeny nebot tryska s "nosem" jsou casem natvrdo speceny a tryska se pri teto operaci nesmi pohnout po obvodu ani o milimetr. Jestlize se pohne, dojde k zniceni vnitrnosti vstrikovace.
K povoleni je potreba vetsi sily. "Nos" povolujeme ve sveraku alespon tak
dlouho, az nebudeme citit odpor. Nyni muzeme sveraky povolit a vstrikovac vyjmout. Zbytek dosroubujeme v ruce, tryskou smerem nahoru. Sejmeme "nos" a vnitrnosti vstrikovace rozlozime opatrne na zcela cistou podlozku tak, abychom vedeli, jak byly puvodne a dokazali je opet slozit.
Nyni pristoupime k vycisteni jednotlivych dilu,i vlastniho tela vstrikovace, nebot zjistime, ze vsude se nachazi spousta drobnych kousku karbonu a spinave nafty. To vse do nafty napadalo pri povolovani "nosu". Cisteni provadime napr. textilii bez chlupu za pouziti pizety, mozno dukladne proplachnout cistou naftou nebo cistime v ultrazvuku. Zvlastni pozornost si zaslouzi prave onen "nos", ktery je nutno vyskrabnout kapesnim nozem v mistech jeho doteku s tryskou a zbavit jej tak silneho znecisteni karbonem. Nejlepe potom oplachnout vse cistou naftou. V pripade jakehokoliv opomenuti pri ociste vnitrku se nam vymsti, nebot nam i nepatrny chloupek znici novou trysku ( ucpe jeden ci vice otvoru ).
Nyni pristoupime k slozeni vstrikovace. Telo si postavime podlozkou na pruzine na stul, vnitrek prostrikneme WD-40 , coz cinime vzdy po vlozeni dalsiho dilku.Dily nad pruzinou ve valecku by si zaslouzily zkontrolovat, zda nejsou ucpane otvory ( urcite budou a je treba je profouknout docista ). Na zaver vlozime na prislusne cipky trysku a v miste doteku s "nosem" ji take nastrikneme, aby utahovani probihalo snadno. Nyni nasroubujeme "nos", tolik, co to rukou pujde. Vstrikovac dosucha otreme.
Utazeni vstrikovace lze provest opet nekolika zpusoby. My pouzijeme bud pripravek, kde napevno sevreme trysku za pomoci "klestin", ci sklicidla z vrtacky, frezy a pod. a propojime s telem vstrikovace. My to muzeme provest nejlepe tak, ze pouzijeme nase jiz osvedcene sveraky, kde vzdalenost ovsem nastavime jinak. Pouzijeme sklicidlo z vrtacky, ke kteremu dokoupime prislusny centralni sroub. Tento sroub nasroubujeme do sklicidla a na jeho konci vybrousime opet 2 rovnobezne plosky, abychom jej mohli upnout do celisti sveraku. Vhodnou vzdalenost sveraku zvolime dle velikosti sklicidla. Nyni upneme opet telo do jednoho sveraku ( nezapomeneme vlozit ockovy klic 19 mm ) a na trysce mame nasazeno a utazeno sklicidlo. Tento konec ( plosky na sroubu ) vlozime do sveraku druheho. Nyni "nos" utahneme. Sklicidlo nyni trysku udrzi, nemusime mit obavy, protoze karbon je odstranen a stycna plocha je radne promazana.
Vyjmeme vstrikovac ze sveraku, otreme a osadime novou sadou O krouzku, tep. podlozkou a novym kulovym cepem. Podlozku zajistime perkem. Totez opakujeme s ostatnimi vstrikovaci.

Omlouvam se vsem, kteri mne budou kamenovat, ze nejsou male deti, ze to podavam tak polopaticky, ale melo by to ev. poslouzit co nejsirsi obci
ctenaru tohoto fora, a kazdy nema stejne moznosti. Takze dik za pochopeni.
:D
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Nebyl by třeba nějaký orientační přehled, co se stane s výkonem u motoru PD po výměně trysek? U čerpadlových motorů je to už celkem známo, co které trysky na jakém motoru udělají. Díky :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Venca
uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 01 čer 2006, 23:34
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca »

Urcity orientacni prehled by byl, take, co je zapotrebi u ktereho motoru udelat a jak se to projevuje. Je to vsak ve stadiu strednedobeho overovani a v zadnem pripade se neodvazim uvest tady neproverene udaje, jiz jen pro velky pocet kritiku. Samozrejme, jakmile bude vse provereno, predstavime to verejnosti. Je jiste znamo, ze nektera nami v tomto smyslu upravena vozidla jiz v provozu jezdi, tam, kde jsme si naprosto jisti. Je to zpusobeno predevsim rozdily v telech jednotlivych rad PD vstrikovacu a rychlosti odezvy jejich elmg. ventilu.
Take predesly navod zde byl umisten predevsim pro cleny alespon mirne vybavene, sikovne ev. s pristupem k potrebnym pomuckam, aby nemuseli pri pouhe vymene poskozenych trysek kupovat nove drahe vstrikovace nebo platit nekrestanske penize za jejich vymenu ruznym spekulantum. Dieselpower na rozdil od Bosche tyto trysky pro PD vstrikovace temer vsechny dodava a meni je v cene vymeny normalnich trysek pro TDI s rot. cerpadlem. Navod nebyl zatim minen pro tuning. ;)
Pasat TDI PD 96 kw
Přispěvovatel
Příspěvky: 828
Registrován: 21 pro 2011, 22:49
Bydliště: Soběslav

Příspěvek od Pasat TDI PD 96 kw »

Možná jsem špatně četl vše co popisuješ popisuješ krásně ale co otvírací tlak trysky zůstane stejný jako byl původní u původní trysky nebo se změní aje vše špatně?????? motor bude řehtat!!!
Matt619
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 13 zář 2013, 08:33
Bydliště: Faisalabad

poosting coomments................

Příspěvek od Matt619 »

ze timto zpusobem vymeny znicite stare trysky, na kterych by jiz ale nemelo nikterak zalezet. Budete nyni potrebovat stolni brusku nebo pilnik na zelezo a pevne nervy. (LOL)
Usman
Uživatelský avatar
cin
Aktivista
Příspěvky: 1582
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Re: poosting coomments................

Příspěvek od cin »

...:
Naposledy upravil(a) cin dne 15 zář 2013, 20:14, celkem upraveno 1 x.
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

To know- how sa vola stojanova vrtacka s autoposuvom a poriadnym varstakom. Nic viac nieje treba, teda okrem 15mm prstencoveho kluca :wink:
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 541
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

To bude vypadat, že jsem na tebe zasedlej, ale můžeš mi ukázat jak se rozebírá pd vstřik na stojanový vrtačce? Mě teda zajíma vyvinutá síla na trysku. :roll: jo a tím 15mm klíčem povolíš jako co?
:-@
Uživatelský avatar
cin
Aktivista
Příspěvky: 1582
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

...
Naposledy upravil(a) cin dne 15 zář 2013, 20:13, celkem upraveno 1 x.
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Mam taku prehistoricku bulbarsku stlpovu vrtacku. Cely postup robim pri VYPNUTEJ vrtcke!!! Na prevodovke zaradim salterpaky tak aby sa mi zisli dva rychlosti naraz a zapnem posuv. Tym docielim ze mi zablokuje vreteno. Ani sa nehne stoji ako kamen. Do vretena si cez redukcne puzdra narazim 16mm Narex sklucovadlo do ktoreho len tak z lahka rukou uchytim trysku cez ktoru najprv prevleciem prstencovy kluc. Potom si nastavim stol do takej polohy aby som do varstaka mohol pevne upnut telo vstrekovaca a aby tryska bola presne v osi. Zaistim stol a dotiahnem sklucovadlo. A tym prychystanym prstencovym klucom povolim prevlecnu maticu na vstrekovaci ktora drzi trysku. Vybavene, funguje to bezvadne Obrázek
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 541
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

...
Naposledy upravil(a) nejsem-naivka dne 29 srp 2016, 13:32, celkem upraveno 2 x.
:-@
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pěkný přípravek, ten šroub s vnitřní kulovou (?) hlavou vypadá jako ze stahováku na kulové čepy, ale asi to bude obrobené aby tam přímo sednul vrchol trysky?

Jinak vím, že tady byl případ, kdy trysky montovaná ve sklíčidle na vrtačku praskla provozem přesně v místech, kde na ní tlačí kleštiny sklíčidla.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

to zizala: Ten pripravok na fotke je skor na stlacenie piestiku zdruzenej jednotky PD aby si mohol demontovat / namontovat pruzinu a nie na demontaz dyzy (trysky) aspon z tej fotky mi to tak pripada, alebo sa mylim? Co si myslis ze mi nedaleko UA hranice zereme seno?
Pozri ja som si pomohol ako som vedel, bolo to zaaretovane aj axialne aj radialne, cize vtom problem nevidim. Dyzy v vstrekovacoch PD nemenim tak casto ako rotackove, vacsinou to riesim vymenou celych vstrekov. Takze nema pre mna vyznam pol dna frezovat pripravok nato ze raz za dva roky rozoberiem a zlozim vstrekovac PD. Ako vravim pomohol som si narychlo v ramci svojich moznoti vodiace kolicky ostali cele a aj vstrekovace to prezili bez ujmi na zdravy. Auto jazdi a dalej to neriesim.

Mne skor vrta v hlave ako si vyrobit taku malu skusobnu stolicu na PD vstrekovace. To by bolo zuzo keby som si ich vedel otestovat ako prasia. A teraz babo rad jak nato :? Uz sa nejaka chora vizia v mojej sisatej hlave zrodila, ale budem musiet vela sustruzit a frezovat, co sa mi samozrejme nechce. Mozno ze raz sa k tomu prinutim.

Inac sikovne hracky vyrabaju ty Truci z http://www.teknikdizel.com alebo mala ukazka http://www.youtube.com/watch?v=5k0EHDqXKDU :D
Uživatelský avatar
Bradytec
Přispěvovatel
Příspěvky: 202
Registrován: 15 zář 2008, 18:55
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bradytec »

jdu vyrábět stolici a vše okolo. Už mě nebaví řešit vstřiky z vrakáče :-)
Provádíme veškeré mechanické a elektrické práce: diagnostika, klimatizace, výměny autoskel, montáž tažného zařízení, opravy příhřevu D3W, D5W atd. Možnost odtahu na plaťáku.
Patrik89
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 05 dub 2011, 08:07
Bydliště: Velka lomnica

Příspěvek od Patrik89 »

caute borci chcem vymenit trysky mam 038130073 BA

aky typ trisky si mam zhanat do toho? dakujem
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“