
Z kopce bez kvaltu ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Z kopce bez kvaltu ?
Mám dotaz:je pravda,že jízda bez kvaltu škodí naftovým motorům 

Re: Z kopce bez kvaltu ?
ako ktorým. Ale väčšine ánoTomášš píše:Mám dotaz:je pravda,že jízda bez kvaltu škodí naftovým motorům
Z kopce na kvaltu jednoznačně ANO.
Zaprvé - motor má nulovou spotřebu paliva
Zadruhé - motor nesrovnatelně lépe maže - olejové čerpadlo je mechanicky spojené s rotujícími částmi motoru, z čehož plyne, že čím rychleji se točí motor, tím rychleji se točí olejové čerpadlo. Tím dochází k vyššímu tlaku mazání.
Zatřetí - motor lépe chladí - podobně jako u mazání je čerpadlo chladiva ovládané motorem a vyšší otáčky čerpadla znamenají rychlejší oběh a lepší odvod tepla
Za další - pokud je vůz brzděn motorem, je nesrovnatelně lépe ovladatelný (což zejména v zimě je prioritní - otázka bezpečnosti).
Má to jistě i další výhody, ale tyto čtyři mi přijdou tak zásadní, že se tím otázka vysvětluje téměř jednoznačně.
Zaprvé - motor má nulovou spotřebu paliva
Zadruhé - motor nesrovnatelně lépe maže - olejové čerpadlo je mechanicky spojené s rotujícími částmi motoru, z čehož plyne, že čím rychleji se točí motor, tím rychleji se točí olejové čerpadlo. Tím dochází k vyššímu tlaku mazání.
Zatřetí - motor lépe chladí - podobně jako u mazání je čerpadlo chladiva ovládané motorem a vyšší otáčky čerpadla znamenají rychlejší oběh a lepší odvod tepla
Za další - pokud je vůz brzděn motorem, je nesrovnatelně lépe ovladatelný (což zejména v zimě je prioritní - otázka bezpečnosti).
Má to jistě i další výhody, ale tyto čtyři mi přijdou tak zásadní, že se tím otázka vysvětluje téměř jednoznačně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
vyplati se to i u benzinech ???Marek77 píše:Z kopce na kvaltu jednoznaènì ANO.
Zaprvé - motor má nulovou spotøebu paliva
Zadruhé - motor nesrovnatelnì lépe maže - olejové èerpadlo je mechanicky spojené s rotujícími èástmi motoru, z èehož plyne, že èím rychleji se toèí motor, tím rychleji se toèí olejové èerpadlo. Tím dochází k vyššímu tlaku mazání.
Zatøetí - motor lépe chladí - podobnì jako u mazání je èerpadlo chladiva ovládané motorem a vyšší otáèky èerpadla znamenají rychlejší obìh a lepší odvod tepla
Za další - pokud je vùz brzdìn motorem, je nesrovnatelnì lépe ovladatelný (což zejména v zimì je prioritní - otázka bezpeènosti).
Má to jistì i další výhody, ale tyto ètyøi mi pøijdou tak zásadní, že se tím otázka vysvìtluje témìø jednoznaènì.
96kW + something more, KAT+EGR off, powered by BH MOTOR!
Především - když z kopce brzdím motorem, rozhodně nemusím dříve zařadit, protože zařazeno mám.............Jirass píše:To co jsi tu napsal, s tím souhlasím, ale jednalo se o škodlivém vlivu neutrálu na motor. Já si myslím, že jestli jedeš z kopce na neutrál cca 10s. tak to tomu motoru nijak neuškodí. Navíc když brzdíš motorem, zase musíš dříve zařadit a přidat plyn

Obecně platí, že volnoběh všem motorům škodí. Je to nejméně vhodný provozní režim každého motoru bez výjimky. Možná si řekneš, že deset sekund Tvému motoru nic neudělá, ale já si myslím něco jiného.
Z kopce zásadně nevyřazuji rychlost za žádných okolností a při dojíždění do křižovatky či k přejezdu si podřazuji a dobrzďuji motorem. Pozitivním důkazem tohoto jednání je například skutečnost, že mi brzdové destičky vydrží až třikrát déle než průměrnému řidiči (na služební Octavii mi měnili poprvé přední destičky po 150.000 km, zadní jsou originál (vůz má 236.000 km)).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
no u starších naftových motorů VW bylo známé, že jim vadilo dlouhodobé ježdění na neutrál z kopce.. měli totiš na volnoběh malé otáčky na vodní pumpě a pak to mělo pomalý oběh vody a při jízdě z kopce se voda v chladiči hodně ochladila, pod kopcem se zařadil kvalt, otáčky čerpadla rychle stoupli a hodně studené vody z chladiče vlítlo do motoru.. když se to dělalo často tak potom paskali hlavy.. ale to se týkalo motorů 1.6D, TD a 1.9D, TD.. u tdi už by to nemělo hrozit.. jinak já taky brzdím motorem, ale jinak je to asi jedno a záleží na jízdním stylu..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS