Motor AUY - interval výmeny rozvodov

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

matelko22
Přispěvovatel
Příspěvky: 292
Registrován: 01 říj 2006, 21:59

Motor AUY - interval výmeny rozvodov

Příspěvek od matelko22 »

Ahojte,

mam motor AUY a zisťoval som si interval vymeny rozvodov. V servisnej knihe sa uvadza tusim ze je to 60tis km ale pocul som aj názory ze to staci menit po 90tis km. Co je pravda? Nerad by som ich menil "zbytocne". A s vymenou rozvodov suvisi aj moja druha otazka. Je nejaky vyrobca ktoremu sa je lepsie vyhnut, alebo naopak viete mi niekto odporucit od akeho vyrobcu mam kupit diely (popripade ake su rozdiely v cenach)?

Dakujem za rady a nazory. Ak sa tu toto tema uz rozoberalo tak sa ospravedlnujem.
SEAT ALHAMBRA 1,9 tDI 85kW
Toyota LC100 4,7 V8
x-man
Přispěvovatel
Příspěvky: 320
Registrován: 04 čer 2006, 01:27
Bydliště: Kadaň

Re: Motor AUY - interval výmeny rozvodov

Příspěvek od x-man »

60 000km

no tak muzes zkusit 90 000km ale kdyz se ti to posere a znicis motor tak si muzes nadavat akoratr sam sobe,nevim jestli je lepsi zaplatit sadu rozvodu nebo shanet jinej motor (noteeth)

vyrobce : original je original
Ford GALAXY 1.9TDi PD 85kW AUY
ruya
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 28 črc 2007, 19:24

Re: Motor AUY - interval výmeny rozvodov

Příspěvek od ruya »

jj po 60 000 a tusim ze v predpisu vw je dokonce i s pumpou. Rozvody nemenis "zbytecne" nikdy .. mno i kdyz popravde na escortu mne stvalo kdyz sem je musel vymenit po 2 000 protoze mi prdlo cerpadlo a vsechna nafta mi pres ne krasne protekla :)

vyrobcu bych se nebal .. prasknuti remene/kladky si nikdo nelajsne.

Jinac mne pred cca 5ti mesicema staly na AUY rozvody + kladky + pumpa s praci 6kkc
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

taky podle značky 90 i 150.000 km, v každém servisu ti řeknou 60, v čase max 8 let, pokud ti někde prolíná olej do roka KO, pumpu dělají ob jednu výměnu miloš
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1275
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

Příspěvek od yirka »

Nevim za jak dlouho najezdíš 60 000, já za rok a vždy vyměním vše, od řemenu přes všechny kladky a vodní pumpu. Zas tolik peněz to nestojí
Jarda563
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Registrován: 23 pro 2007, 20:11

Příspěvek od Jarda563 »

Ted jsem se o to taky zajimal !A taky zalezi jakou sadu koupis.Jeden prodejce uvadel u octavie 9O a i 120 a oduvodnil to tim podle toho jakej tam byl remen ten po 120 prej nakej zesilenej,tak jestli to nebude podobny !!
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Jarda563 píše:Ted jsem se o to taky zajimal !A taky zalezi jakou sadu koupis.Jeden prodejce uvadel u octavie 9O a i 120 a oduvodnil to tim podle toho jakej tam byl remen ten po 120 prej nakej zesilenej,tak jestli to nebude podobny !!
ono taky jak u čeho to měnit někde je to i pěkná makačka a může se to zvrhnout i v pořádné drama, klima zavazí, motor po havárce je víc vpravo, protočené imbusy, dneka jsem dělal starého eskorta 1.6D deklíček čtyři pérka, kladka jeden šroubek, řemen šup šup, kladka, deklíček čtyřikrát cvak a bylo to pohoda jahoda miloš
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

já jsem teda pochopil z českýho návodu k sharanovi s AUY, že po 60 tis jen s automatem, jinak 90 tis a taky to má 270tis a jdu potřetí :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

MirekX píše:já jsem teda pochopil z českýho návodu k sharanovi s AUY, že po 60 tis jen s automatem, jinak 90 tis a taky to má 270tis a jdu potřetí :)
to máš jak 1.9 D felda v jedné servisce máš olej 7500 v druhé 15000, tak si vyber kod motoru stejný miloš
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10038
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

OT: Výměnný interval oleje u motoru Felicia 1,9D AEF je 7500 km (žádná servisní literatura vydaná a autorizovaná výrobcem nikdy neuvádí 15000 km - to je výplod Tvé fantazie).

Jinak ohledně servisního intervalu rozvodů u motoru AUY - pokud výrobce motoru předepisuje výměnný interval rozvodů 60.000 km, pak je to dáno a jediné, co uživateli zbývá, je smířit se s tím. Jakékoli snahy o prodlužování tohoto intervalu jsou jednoznačně hazardní hrou a každý rozumně uvažující uživatel (ještě k tomu vlastního vozu!!!) by měl postupovat v souladu s předpisem výrobce. Jinak jen pro doplnění - při výměně rozvodového řemenu u motorů PD se vždy musí měnit i kladky (doporučuji i vodní čerpadlo - i to je kladka).

A navíc - o výměnném intervalu rozhoduje výrobce motoru, nikdy ne výrobce řemenu !!!

Riskneš si vyměnit olej později než máš ?????
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

schválně, jak to pochopíte, je to teda napsaný, aby se v tom nevyznalo snad ani to prase :(
českej návod k Sharanovi AUY, ale koukal jsem do servisky a skutečně to předchozímu majiteli dělali v servisu po 60 a 120 tis, já to nechal udělat při 180 tis a teď jsem teda najel 90Obrázek
Obrázek
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10038
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

O Sharanu TDi s kódem AUY a manuální převodovkou tam není ani slovo.

Ale veškerá literatura uvádí: ANU 66kW a AUY 85kW - 60.000 km, ASZ 96kW a BTB 110kW (Galaxy) - 90.000 km.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

no já jsem právě pochopil, že když u 60tis výměny rozvoďáku nezmiňují AUY, tak pro něj platí 90 tis interval :o
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10038
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

MirekX píše:no já jsem právě pochopil, že když u 60tis výměny rozvoďáku nezmiňují AUY, tak pro něj platí 90 tis interval :o
To by ho uváděli v 90.000 km (tam je uveden pouze AVG, což je čerpadlo 81kW).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

mělo by to být opravdu 60 000KM, ale co je zajímavější, když si pořádně přečteš ten návod k použití, tak tam nikde není ani zmínka že by se měla měnit i napínací kladka, je to uvedeno zvlášť, až pro motor AJM
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“