Stránka 1 z 2

Servo řízení Fabia

Napsal: 07 úno 2008, 20:00
od laurin.clement
Zdravím.Mám problém servo řízení na Fabii 1,4 55KW.Servo funguje,ale svítí kontrolka na přístrojovce.Vag hlásí chybu 01290 referenční napětí,skrat na kostru.Snímač na řízení je nový a problém je stálý.Hledal jsem na foru a našel jsem pouze jenom toto,ale v tomto odkazu nic není nic.Setkal se s tímto problém už někdo a jak ho popřípadě řešil Díky za každou radu.

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 8%EDzen%ED

Napsal: 07 úno 2008, 20:11
od Bobek
Hlavný káblový zväzok výmena-je na to servisná akcia, treba íst do zn.serv.Škoda a dat ju vykonat, ak už neskončila. Je to grátis :)

Napsal: 07 úno 2008, 20:14
od hubo44
Ja by som ako prve skontroloval kontakty na servo ťerpadle. Oxidacia kontaktov preba prekontrolovat. Potom dalej.Obrázek

Napsal: 07 úno 2008, 20:16
od hubo44
A jasne ako Bobek piše o zvazku.

Napsal: 07 úno 2008, 20:32
od laurin.clement
Zapoměl jsem dodat,že jsem kontroloval svazek pod baterkou a konektory na čerpadle a nic jsem nenašel.Je mi divné proč servo funguje.

Napsal: 30 dub 2013, 21:10
od Speeder
Mám stejný problém jako laurin.clement. Kontrolka svítí, posilovač běží v "nouzáku", ale posiluje. Hodně to ztuhne jen při rychlejším otáčení. Porucha se začala projevovat zprvu jen velmi vyjjímečně, ale tušim, že většinou po dešti. Rozsvítilo se to, po dalším nastartování zase zhaslo. Neřešil jsem to. Řešim to až teď pár měsíců, protože kontrola už svítí trvale. Chybovej kód 01290 - referenční napětí, zkrat na kostru. Většinou čtu, že tahle chyba hovoří, že je vadnej senzor úhlu řízení a nebo vodiče k němu. Říká to i Ross-Tech, výrobce diagnostiky VAG-COM. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01290
Jenže já senzor zkoušel a beze změny.
Dále čtu o kabelovém svazku v motoru. Projevilo se to někomu stejným chybovým kódem? Prvotní symptomy, když se to objevovalo po dešti a jen nahodile by ukazovaly na vodu buď v tom kabelu nebo přímo v řídící jednotce na čerpadle. Ale které kabely ze serva vedou zmíněným svazkem?

Obrázek
Pravý konektor je k senzoru úhlu řízení (tam problém vyloučen, leda by byl někde uvnitř toho čerpadla), prostřední konektor je jasný, to je napájení motoru, pevné plus a pevná kostra (tam též problém není, protože servomotor napájen je a funguje). Zbývá nám levý čtyřpinový konektor na němž jsou zapojeny 3 piny. Pin č.4 vede přes pojistku č.7 na svorku 15 (tedy + pól spínaný se zapalováním). Když pojistku vytáhnu, servo přestane jít úplně (takže tam problém taky nebude). Zbyly nám zde poslední dva kabely. Pin č.1 a č.2. To jsou kabely napojující se na sběrnici CAN. Pin1 CanL (oranžovo-hnědý), pin2 CanH (oranžovo-černý). Tak a teď mi řekněte, kam tyhle kabely vedou, kde je onen problémový svazek, na který Škoda Auto svolávala Fabie k výměně? Nachází se někde pod akumulátorem či airboxem? Jak jsem to tady teď popsal, docela mi to pomohlo vyřazovací metodou dospět k tomu, že by to mělo být ono. Pak už jedině problém v ŘJ servořízení, tudíž výměna. Takže moje otázka nyní směřuje ke kabelovému svazku, kde ho tedy najdu? Díky.

Napsal: 30 dub 2013, 22:26
od Speeder
Teď jsem si přečet dokument od Škodovky skrz tu servisní akci na kabelovej svazek. To bude natuti ono. A ještě k tomu mi nejde zadní ostřikovač. Možná to tam někde teče do těch kabelů. No parádně to do sebe zapadá. Zejtra jdu dělat rozborku.

Napsal: 30 dub 2013, 22:52
od hubo44
Poriadne tu kabelaž vysuš a popoťahuj tie kable či tam nedrži iba ta bužirka lebo ta zimna zmes je riadne agresivna.

Napsal: 01 kvě 2013, 13:45
od Speeder
No tak ty káble jsem tam měl taky už obnažený. Servisní akce byla provedena. Proměřil jsem ty kabely co nejdál to šlo a byly OK. Ale do OBD zásuvky vedou úplně stejný kablíky a tam už spojení s konektorem na servu nemám. Ví někdo, jestli to tam má jít taky? Respektive jestli je ta CAN BUS síť trvale navzájem propojená všude?

Napsal: 01 kvě 2013, 14:14
od origoš
Fabia komunikuje po K-line a komunikaci přes CAN BUS zprostředkovává gateway v budíkách.

Napsal: 01 kvě 2013, 14:22
od hubo44
Obrázek

Napsal: 01 kvě 2013, 14:50
od Speeder
No bylo mi to divný, tim se to vysvětluje. Takže do OBD nejdou napřímo ty CAN L a CAN H. Podařilo se mi ale ty CanL + H najít ještě pod přístrojovkou a tam jsou taky OK, takže v kabelovým svazku evidentně problém neni. A nakonec funguje i ten zadní ostřikovač. Jenže jak mám prasklou trysku, stříká to za okno a neni to v zrcátku dobře vidět. Zkoušel jsem ty can kablíky i vůči kostře a oba mají odpor 350 Ohmů. Předpokládám, že to tak má bejt. Teď už mě napadá jen to servočerpadlo, respektive elektronika v něm.

Napsal: 01 kvě 2013, 19:17
od origoš
Zkus, jestli by ho nějaký vrakman půjčil. Stačí jenom připojit konektory a chyba by měla zmizet.

Napsal: 02 kvě 2013, 10:28
od Speeder
Všude čtu, že ta chyba 01290 - referenční napětí je od senzoru nebo od kabelů k němu. Ale nikde tam nepíšou, že to vedení k senzoru může bejt prošvihlý až v čerpadle někde pod tim konektorem. Ty konektory jsem ale proměřoval vůči kostře a prošvihlý na kostru to nebylo, tak nevim. Leda zkusit jako na tej fotce od hubo44 povytáhnout ty konektory a mrknout pod ně, jak to tam vypadá. Tam to bude asi dobře schnilý od vody.

Co se týče vrakmanů, tak s nima mám jen špatné zkušenosti. Když to neni tvuj známej, tak pro tebe nic navíc neudělá a akorát tě oškube.

Napsal: 02 kvě 2013, 17:45
od Speeder
Ještě dotaz. To TRW čerpadlo je furt jedno a to samý? Vim, že senzory TRW jsou typy dva, ale čerpadlo jsem našel všude jen jedno? Je to číslo dílu 6R0 423 156 a pak písmeno a to je všude různý. Např. ve Fabiích II je furt to samý čerpadlo, který můžu dát i do mojí Fabie I? Kdybych kupoval na inzerát třeba, abych nevzal něco co mi pak nebude spolupracovat se zbytkem.