Po prvním nalití oleje s naftou (45 ku 55) netáhne auto :-(
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 29 srp 2007, 16:34
- Bydliště: vesnice u Jablonce nad Nisou
Po prvním nalití oleje s naftou (45 ku 55) netáhne auto :-(
Ahoj, včera jsem nalil poprvé namíchanou směs do mého Golfa IV 1,9 TDI (r.v.2000) a po cca 60km mi to přestalo táhnout, olej byl 100%čistý! mám jednonádržový bez žádných úprav. Jen jsem to nalil do nádrže a vyrazil. Kde vidíte problém? Nemůže to být nižší zápalnou teplotou oproti naftě? Prosím poradtě. Děkuji za všechny rady. Kubas
začínat na zimu?
no nevím, ale není asi nejšťastnější zvykat takhle drsně auto na zimu na skoro 1:1. To bych riskl možná na podzim s 30% oleje a 70% nafty, tak do konce září...
Možná to pěkně zhoustlo a zanesls filtr, každopádně být tebou, vozím sebou 1 filtr palivák navíc, ale výměna je otrava...
Možná to pěkně zhoustlo a zanesls filtr, každopádně být tebou, vozím sebou 1 filtr palivák navíc, ale výměna je otrava...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 29 srp 2007, 16:34
- Bydliště: vesnice u Jablonce nad Nisou
Re: Po prvním nalití oleje s naftou (45 ku 55) netáhne auto
kubicek106 píše:Ahoj, včera jsem nalil poprvé namíchanou směs do mého Golfa IV 1,9 TDI (r.v.2000) a po cca 60km mi to přestalo táhnout, olej byl 100%čistý! mám jednonádržový bez žádných úprav. Jen jsem to nalil do nádrže a vyrazil. Kde vidíte problém? Nemůže to být nižší zápalnou teplotou oproti naftě? Prosím poradtě. Děkuji za všechny rady. Kubas
To bude určitě v tom, že nemáš ohřev paliva. Ve studeným oleji se usazují takový krupičky sádla, který ucpávají filtr. Zkus dát před palivový filtr malý průhledný fitřík, co se prodává za 50Kč do sekaček atd. a uvidíš. Uřčitě ale doporučuju výměník na ohrěv paliva.
PS. Mě když se ucpal palivový filtr, tak sem ho na dojetí vypojil a od té doby jezdím bez filtru (hodnota mé fiesty 1.6 je 3kč/kg) ale nevím co máš za auto jestli si to můžeš dovolit, je to trochu prasečina.
Ford Fiesta 1,6 bez uprav na použitý RO. Fiesta 1.8 2nárže ohřev šluslá zpátečka. Auto slouži mě, né já jemu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 29 srp 2007, 16:34
- Bydliště: vesnice u Jablonce nad Nisou
taky si myslím, že to je jen tím, že tam nemáš ohřev paliva. Pokud přecházíš na olej tak se doporučuje dát novej palivovej filltr a pak ten výměník podle množství oleje v naftě. Měl jsem nedávno prasklou hlavu na Fordu a jak se to zavzdušňovalo a přestalo to topit, tak mi to i přestalo jet pač v týhle zimě ten olej přes palivovej filtr neprojde a to ani když mám šluslou zpátečku a průtok je co nejmenší. Jinak na poměru mísení je závislý i to jak ti to bude startovat na tu směs v zimě pokud nebudeš dávat druhou nádrž.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 29 srp 2007, 16:34
- Bydliště: vesnice u Jablonce nad Nisou
Tak dnes po ujetí 40km s dvounádržovou 1.8. motor přestal táhnout, až chcapl úplně. Přepnul jsem na 5 vteřin na naftu a zase vše OK. Zřejmě se ve vyhřívaným filtru nestačily rozpustit usazeniny(sádlo) a na chvilku se to ucpalo (filtr je nový).
Toť moje dnešní zkušenost. Předehřev a dvě nádrže jsou na zimu asi nutnost.
Toť moje dnešní zkušenost. Předehřev a dvě nádrže jsou na zimu asi nutnost.
Ford Fiesta 1,6 bez uprav na použitý RO. Fiesta 1.8 2nárže ohřev šluslá zpátečka. Auto slouži mě, né já jemu.
no tak musim rict muj eskort sezvejka olej i kdyz to uz moc olej nepripomina ale je pravda ze rano kdyz to nadlabnu tak to ma tendenci chcipat ale prede si ja osobne davam litr benzinu na 10l oleje jinak by to asi nepremavalo jinak mam za sebou za posledni 3 dny 560km a musim rict fordik na dalnici lita jak za mlada 140-150 nalozeno porad hradec- praha a jel jako vino konecne se trosku provetral a dneska cestou z liberce svina se mi nevim jak otevrel ventil na naftu kde uz zadna nebyla v nadrzi v orig nadrzi taky olej uz skoro nebyl a jen tak jsem konstatoval pritelkyni ze jsem se asi zmylil a ze doslo palivo tak mazu k benzince k makru (4km po dalnici a z5) a zjistim kdyz natahuju palivo ze ta svine je otevrena anasla vzduch ja myslel ze me picne to by clovek neveril jak se dokaze nasrat v tu chvili po tom co absolvoval v te zime...
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
jojo s tou prasklou hlavou je to jak to bylo vysvětleno v příspěvku níže. Pokud praskne hlava - může to být z více příčin, tak se vodní okruh zavzdušní pač ten tlak z válce se tlačí do vody a tím pádem přestane voda cirkulovat v celém okruhu a přestane to předehřívat palivo a je vymalováno.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
jinak s tím seklým ventilem na naftu se mi to taky už přihodilo a při šluslý zpátečce bez odvzdušňovacího ventilu bylo něco tam zase dostat palivo. Sekl se mi ventil z LPG, který byl určen přímo pro uzavírání plynu. Je na stejném principu jen je tam malá nádobka kde bívá plynový filtr - ten jsem tam nedával. Pochopil bych pokud bch ho používal na uzavírání oleje, že se zalepí a někdy zůstane viset ale od nafty jsem to nečekal. Každopádně jsem ho vyměnil za ventil na uzavírání benzínu ( v LPG přestavbě ) ten zatím šlape jak pro použití na naftu tak pro olej
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw