Stránka 1 z 4
Aky motor ?
Napsal: 12 kvě 2006, 13:36
od m303
Chcem sa spytat ktory z motorov 1,9 TDI ma najvyssi potencial na ladenie resp. z ktoreho motora sa da vytunit relativne lacno dobry vykon. Zatial mam typ na 74kW motor rok vyroby od 2001 kde sa vymenou turba, chipu a intercooleru dohromady asi za 40.000 da dostat okolo 168 koni. (motortech ) Mate nejaky iny typ ?
Napsal: 12 kvě 2006, 14:18
od Stingray
Ak už tak ARL to je 150Pd ale ten tažko zohnať.......ak máš ale AXR 105Pd tak máš takú istú kluku, ojnice ako 150PD výkonom môžeš isť do 230ps......bezpečných
Napsal: 12 kvě 2006, 14:21
od Stingray
74kW PD je ak si pamätaám ATD kod a to je shit......ojnice, kluka.....nič na veľký výkon......
AXR prevrtať na 2.0Pd, piesty, ojnice, racing PD vačka, vstreky, turbo.......a môžeš si povedať že mám tuning motora........
Napsal: 12 kvě 2006, 14:31
od m303
Skus mi to prosim prelozit do reci dieselu neznalych ludi. Ktory motor v akom aute je 105PD. Predpokladam ze myslis pumpa dyza 105 koni co je 77kW. Nijaky taky vykon som pri VW TDi necital v inzeratoch su tam drvivou vacsinou 74kW 66kW ( fabia, ibiza ) sem tam 81kW a 85kW ( golf bora passat ) , vo vacsich vozoch 96kw ( octavia, passat ) a sem tam nejaka cupra zo 110 kw. 105 koni mi vychadza 77 kW a to nepatri do ziadnej z horeuvedenych kategorii ale zase pozeral som to len nejaku hodinku takze moje info je len povrchne a zbezne. Do akych aut z jakym rokom vyroby sa to montovalo ?
Napsal: 12 kvě 2006, 14:37
od m303
A ozaj, ked teda vymenim jak pises aj piesty, ojnice, vacku, vstreky a turbo tak nie je jedno ci som zacal tunovat 101pd alebo 105pd ?
Napsal: 12 kvě 2006, 14:44
od Stingray
m303 píše:A ozaj, ked teda vymenim jak pises aj piesty, ojnice, vacku, vstreky a turbo tak nie je jedno ci som zacal tunovat 101pd alebo 105pd ?
dôležitá je kluka a tá je v AXR 105PD rovnaká ako v ARL 150PD
Napsal: 12 kvě 2006, 14:47
od m303
No a do ktorych aut sa ten motor montuje ?
Napsal: 12 kvě 2006, 17:20
od Luke288
OII, Passat....a jiste i dalsi
Napsal: 13 kvě 2006, 00:21
od m303
Uz som nasiel aj v golfoch to robia ale su to dost nove auta. Este su poriadne drahe. Keby sme sa zamerali na roky vyroby 98-02 co poradite ?
Napsal: 13 kvě 2006, 20:25
od scream
jestli chces mít 168 PS, tak myslim, že je můžes mít podstatně levneji naž za 40tis. když vymenís vstriky turbo, IC a soft, je podle me krome kompresního pomeru celkem jedno že mas 100PS motr, výyslednej vykon bude plus mínus autobus stejnej.
Napsal: 13 kvě 2006, 21:37
od Alex
Lacnejšie ako 40 000? Asi hovorí o Sk, takže to je zhruba 30 000 Kč. No dobre urobí to možno trochu lacnejšie ale radšej nech počíta s rezervou. (chip cca 10, turbo 5, intercooler ?? možno 5, a trysky ak kúpi PD 130/150 od dieselpower tak to bude 11 bez nastavenia, 13,5 s. Zrejme bude potrebovať aj spojku, možno zotrvačník a prítlačák. Ak si to nebude robiť sám tak +práca.) Neviem či sa chce púšťať do tuningu typu prevŕtavanie motora a vačky atď. To ide dosť do peňazí. A tých 160k vydrží v pohode aj 100koňový motor (aj keď máte pravdu že lepší základ nikdy nezaškodí, no ale čo bude kvôli tomu kupovať 5kový golf? keď sa to nedaj bože vysype tak tam dá ASZ 130 koňový základ, ktoré sa zháňajú dobre a pomerne lacno. Ale podľa mňa to vydrží.) Samozrejme rozhodnutie je na tebe, m303.
Marko, celkom ma zaujímajú veci ktoré spomínaš (piesty, vačky, atď) nemáš nejaký link kde sa o tom dá viac prečítať? Alebo sem hoď aspoň nejaké základné info a ceny. Znie to dobre, ale draho.

Napsal: 14 kvě 2006, 16:02
od m303
Co sa tyka prace nebudem to robit ja ale mam spolahliveho cloveka. A ano myslel som 40t slovenskych.
Alex : Za kolko sa asi da zohnat ten motor ? Jak si to myslel s tym vysypanim ?
Scream : Znamena to ze vlastne z akehokolvek motora 1.9 TDI v zaklade nad 100 koni som schopny za pomoci vymeny turba, ic, chipu a vstrekovacov urobit asi 170 bezpecnych konikov ?
Napsal: 14 kvě 2006, 18:57
od Alex
Vysypaním som myslel rozsypanie

Jednoducho že sa niečo pokazí tak, že to už ani pánboh nedá dokopy a bude treba meniť motor. 130k TDI PD so šťastím zoženieš od 15 tisíc vyššie, asi to bude holý motor bez turba a asi aj bez zotrvačníka. Fakt záleží na šťastí, a na dodávateľovi.

Ale za 25 už to hádam nebude problém a bude to možno aj kompletka.
Druhá otázka nie je adresovaná mne, ale dovolím si pridať k nej svoj názor. Áno, z každého to dostaneš, niektorý bude potrebovať väčšie investície, niektorý menšie (napr na 130PD už nebudeš musieť meniť vstreky a turbo, možno ani spojku, stačí len chip. Budú ti stačiť pôvodné komponenty) Ak použiješ silnejší základ, bude to bezpečnejšie, ale myslím že aj 74kW motor to vydrží.
Napsal: 15 kvě 2006, 09:57
od m303
Ked som si cital toto forum narazil som este na jednu vec a sice miesto. V nejakom prispevku bolo ze do feldy sa tazko dava turbo kvoli nejakej prekazke v motorovom priestore. Co sa tyka tohto nech zoberem akekolvek mensie TDI napr VW POLO nie je problem s miestom ?
Napsal: 15 kvě 2006, 20:59
od Alex
Do feldy sa turbo dáva ťažko, lebo sa tam sériovo nikdy nemontovalo a musíš veľa bastliť. A felda sa na také kone nehodí, musel by si prerobiť pol auta lebo sa zabiješ. Aj keď dá sa to (napríklad motortech urobil 1,3MPI turbo, aj 1,6MPI turbo, hlavne tá 1,6 chodila veľmi dobre) do pola sa TDI dávalo, tam by to už nemal byť taký strašný problém. Ale veľa ich nebolo, asi sa bude ťažko zháňať... kúp si niečo bežnejšie.