Jak zistite, ze je palivovy filter zaneseny?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Jak zistite, ze je palivovy filter zaneseny?

Příspěvek od Csala »

Zdravim.
Chcem sa spytat skusenych, ako rozpoznat zaneseny palivovy filter.
Mne auto rano tazsie startuje, po natoceni z vyfuku vyleti biely dym a motor sa v prvych 3 sekundach tazko rozbieha na zvysene volnobezne otacky. :(
To pred 15 kkm nerobilo. Taktiez spadol volnobeh o cca 100 otacok, musel som ho zdvihnut na doraze plynoveho lanka. :(
Ziadny cierny dym z vyfuku nepozorujem ani pri extremnej zatazi. Auto ma normalny vykon, ide do otacok. Maximalku som sice neskusal, ale 160 km/hod bez problemov 8)
Od poslednej vymeny palivoveho filtra pre 12 kkm som jazdil aj na zmes nafty a sojoveho oleja.

Diky za vase nazory.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

já to poznam podle "omezovače" Při nízký a střední zátěži nic nepozoruju ale na plnej plyn to jede stejně jako na 3/4, nedosáhnu maximálky, podle stupně zanesení se dostanu na 130 / 120 / 110...Typický je, že např. kopce, který normálně dávám na pětku ve 110, vyjedu pouze na 90, a přeřazení na čtyrku nepomáhá = i na čtyřku se zastavim na 90. (páč. průtok nafty je skoro stejnej, pokud jedu stejnou rychlostí do stejnýho kopce na 4. nebo na 5., a stejně tak i limituje maximálku) A jestli máš průhledný hadice, pravděpodobně uvidíš za filtrem bubliny, zatimco před filtrem ne. Toť mé bohaté zkušenosti.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

nebo nainstalovat podtlakoměr :)
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Zdenda píše:já to poznam podle "omezovače" Při nízký a střední zátěži nic nepozoruju ale na plnej plyn to jede stejně jako na 3/4, nedosáhnu maximálky, podle stupně zanesení se dostanu na 130 / 120 / 110...Typický je, že např. kopce, který normálně dávám na pětku ve 110, vyjedu pouze na 90, a přeřazení na čtyrku nepomáhá = i na čtyřku se zastavim na 90. (páč. průtok nafty je skoro stejnej, pokud jedu stejnou rychlostí do stejnýho kopce na 4. nebo na 5., a stejně tak i limituje maximálku) A jestli máš průhledný hadice, pravděpodobně uvidíš za filtrem bubliny, zatimco před filtrem ne. Toť mé bohaté zkušenosti.
Diky.
A vplyva zaneseny filter aj na studeny start, pripadne na volnobeh?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

:) :) :) Přesně tak - podtlakoměr. Mám ho nainstalovanej. má rozsah 0 až minus 1 barů . Při běžnym provozu když je vše zahřátý ukazuje ve středních otáčkách kolem -0,2 barů. Pokud se projevuje uvedenej jev, že auto přestává táhnout třeba v táhlym kopci na 5ku při plnym plynu tak přesně vidim, jak podtlak stoupá třeba k -0,3 nebo i k -0,4 barů.

:x :x :x Musim říct, že mě už pomalu přestává bavit se sám se sebou sázet :x :D , zda auťák při předjíždění bude táhnout jako raketa a nebo zda bude zrovna jako na potvoru naopak vadnout. Trošku přicpanej filtr může bejt příčina a nebo taky si to občas někde může přisát vzduch...... prostě tak časem zabuduju elektrický čerpadlo, který poběží jen při zapnutym motoru a ten olej zkrátka protlačí ...... údajně čerpadla, která se později dávala do ŠKODA1203 ( ta elektrická pochopitelně, ne ta mechanická s membránou) mají být dobrá a stojí do 1000 Kč. ;)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

="Csala"
Diky.
A vplyva zaneseny filter aj na studeny start, pripadne na volnobeh?
No, páč muj motor má asi 500 kkm a zřejmě totálně v řiti tlaky, tak na studený starty na volej můžu úplně zapomenout, ať mam filtr novej nebo ucpanej (noteeth)
A volnoběh (na volej) mi kolísá s novým filtrem i s přicpaným, tu a tam vynechá jeden válec. (Typuju, že to bude vstřikem) (noteeth)
Jinak mi ale přijde, že se to na ten volnoběh chová stejně s filtrem novým jako s přicpaným
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

Kubo, ten podtlakoměr je mechanickej nebo digitální ? Jak se to zapojuje ( :? když je to mechanický, to táhneš do kabiny ňákou hadičku ??? :o )
Na kolik to příde ?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“