Tak sem si vcera pohral malinko s tou halvou.Znatelne se zlepsilo startovani a auto se mnohem liip sbira od 1500 ot.
Jako malinkej - vydim lehke poskubavani pri hodne malem zatizeni kolem 1000ot. (jedna se o passat b4 66kw motor 1z)
nie ty tym pohybom iba skalibrujes pre RJ motora vychodziu polohu regulacnej objimky resp. nastavovaca mnozstva paliva v cerpadle. To mnozstvo paliva bude furt rovnake, len mu zmenis rozsah tym ze mu pohnes nulovu polohu (vychodzi bod). Da sa to spravit aj cez diag. nastroj, ale iba v obmedzenom rozsahu. Pridat sa da celkokm dost, ale ubrat sa da tusimze iba 0.2mg. Idealne nastavenie je ked ma motor pri prevadzkovej teplote (t.j. cca. 82 - 91C) tak 3.8 az 4mg/r na volnobeh samozrejme pri vsetkych vypnutych spotrebicoch (svetla, radio, kurenie atd.) Neviem ako by som to pochopitelne vysvetlil, no tym co sa uz zoparkrat vrtali vo vnutri cerpadla to bude jasne.
Nemyslim zmenu pohyboj cerpadla. Konkretne myslim zmenu vo VAG, povodne bolo riesene zvysovanie vykonu. Tak nerozumiem konretne ze ci vyssi vykon dosiahnut znizenim hodnoty alebo zvysenim..
O1 Combi ASV, 0.26 dlc, 11mm, 1749VB, FMIC, rezonator (predau som to het v serii)
Ani jedno.. Ten vyšší výkon ani nepocítíš. Jsou to volnoběžný otáčky, který ti možná změní něco v celým spektru otáček.. Takže s tim lze laborovat a to tak že, pokud číslo o 100 snižuješ tak bude dávka ve VAGu jakoby větší.. Pokud číslo o 100 zvětšíš tak dávka ve VAGu bude menší..Samozřejmě u vozidel s rotačním čerpadlem.
Na spotřebě i výkonu se to projeví. U Tvého vozu v popisu je povolená "volnoběžná dávka" 3-9 mg/H. Výrobce nastavuje kolem 4.5 mg/H /v závislosti na typu motoru/. Nastavíš-li nižší číslo, bude motor dostávat v celém rozsahu ot. větší množství paliva a naopak. Rozdíl ve spotřebě při plynulé a klidné jízdě je asi 0.5 l/100 km, je-li nastavena voln. dávka k jedné a pak druhé hranici. A to ve prospěch chudší směsi /vyšší číslo voln. dávky/. Je-li však čerpadlo takto nastaveno na chudší směs, je podstatně horší akcelerace a naopak. Změnu výkonu Ti demonstroval "reesha" v diagramu na první stránce tohoto tématu. Záleží tedy na tom co od vozidla chceš. Chceš-li větší výkon, což Tě asi zajímá, nastavíš voln. dávku na 3mg/H, ale spotřeba se Ti o něco zvedne oproti fabrickému nastavení a naopak. Nečekej však od toho bez nějakého čipu zázraky.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
cetl jsem ten navod co tu nekdo daval v nemcine, a nechapu proc menit otacky na volnobeh ? to nejak zvetsi kroutak nebo lip pojede ??? co maji volnobezne otacky spolecneho se zvysovanim vykonu?