Stránka 1 z 1

Audi A4 1.9 TDI (81kW AFN) padá do nouzáku

Napsal: 27 bře 2008, 10:42
od Lee
Potřeboval bych poradit co dělat, nebo hledat, eventuelně aby mi někdo kouknul na logy. Asi před 14 dny, první nouzák, minulý týden druhý nouzák. Do teď zatím nic. Chyba 00575-Tlak v sacím potrubí-17-00 regulační diference. (wallbash) Díky

Napsal: 27 bře 2008, 11:55
od Honza Kolář
měl jsem podobný problém na Octavii. Bylo to v zatuhlé regulaci turba. Rozhejbal jsem to (mechanicky ručně) a bylo po problému. Ale myslím že jen na chvíli. Ten motor chce roztahot, aby se ta regulace vůbej hejbala. Vyzkoušej pohyb táhla regulace na turbíně - měla by chodit asi 11 mm. :D

Re: Audi A4 1.9 TDI (81kW AFN) padá do nouzáku

Napsal: 27 bře 2008, 14:37
od jordee_23
Lee píše:Potřeboval bych poradit co dělat, nebo hledat, eventuelně aby mi někdo kouknul na logy. Asi před 14 dny, první nouzák, minulý týden druhý nouzák. Do teď zatím nic. Chyba 00575-Tlak v sacím potrubí-17-00 regulační diference. (wallbash) Díky
pouzi hledat ...je toho namraky k tomu tady !

a nalogovat na VAG kanal 3 a 11 by to chcelo ..to dost povie

Napsal: 28 bře 2008, 07:51
od Lee
jordee_23: Mám nalogováno, právě že se mi zdá že je to v pořádku. Ale potřeboval bych aby mi na to ještě raději někdo kouknul.

Zatuhlé turbo

Napsal: 28 bře 2008, 14:17
od Richard Šurek
Stejný případ . Přetlak nastane v okamžiku ubrání plynu , kdy ŘJ omezí všechno včetně výkonu turba , ale protože je naklápění lopatek zatuhlé , tlačí to ještě o malý okamžik dýl do zavřené škrtící klapky a jsi přes 2,5 MPa = přechod do nouzáku . Dostal jsem radu od zkušeného mechanika : při ježdění na spotřebu ( šimrání na nízké otáčky) má motor horší spalování a turbo se zanáší a usazují s v něm různé humusy . Řešení spočívá v zahřátí turba tak , že jede na max. výkon . Zahřeje se tak , že se rozžhaví do červena . Usazeniny se při takové teplotě spálí a odletí výfukem . V praxi bys musel jet aspoň deset kiláků na plný výkon motoru ( ale pozor , ne jenom na otáčky v červeném políčku na trojku ale pětka , plný kotel ) . Naklápění lopatek jsem po odšroubování regulační plechovky rozchodil , teď chodí naprosto lehce , ale je jasné , že usazeniny ho zase přidřou . Proto se na dalí cestě do Čech ( asi 300km ) chystám jet na plný kotel . Aspoň porovnám současnou spotřebu 5,2 l/100km s maximální možnou . Jsem zvědavý , jestli se na dlouhé trase dostanu přes 10 l . :D :D :D

Napsal: 28 bře 2008, 20:54
od TomíkBobík
Tak přes 10l se určitě nedostaneš, leda s vozejkem :D Mě to nedávno taky zlobilo, vyčištění regulace pomohlo na výbornou, octáva táhne jak kůň. Hlavně se mi líbí průběh krouťáku! Žádnej kopanec a tah až do červenýho. O vékendu jsem závodil s borou 1,6 při předjíždění, na to, že jsem byl mnohem těžší, jsem ji na čtyřku udělal ve 160. Paní se taky nezdála, uměla naložit, ale 185 na ni bylo moc (noteeth) Hned v další vesnici mě hrdinsky předjela.. Jinak to naklápění fakt potřebuje chodit.

Napsal: 30 bře 2008, 08:30
od go.vojta
pokud už to máš zatuhlý víc, že ti to padá do nouzáku, tak ti už nejspíš ta jízda na plný plyn nepomůže a stejně ti to bude padat do nouzáku, takže se moc nesvezeš.. a i kdyby to pomohlo tak to bude jen na chvilku. jediný lék je turbo ven a důkladně vyčistit a zalapovat.. pak budeš mít klid.

Napsal: 30 bře 2008, 09:54
od Huml
Lee píše:jordee_23: Mám nalogováno, právě že se mi zdá že je to v pořádku. Ale potřeboval bych aby mi na to ještě raději někdo kouknul.
tak je hoď na edisk a já se kouknu

Napsal: 30 bře 2008, 15:49
od Richard Šurek
go.vojta píše:pokud už to máš zatuhlý víc, že ti to padá do nouzáku, tak ti už nejspíš ta jízda na plný plyn nepomůže a stejně ti to bude padat do nouzáku, takže se moc nesvezeš.. a i kdyby to pomohlo tak to bude jen na chvilku. jediný lék je turbo ven a důkladně vyčistit a zalapovat.. pak budeš mít klid.
Tak zlé to není , sundal jsem hadičku z podtlakové plechovky a " orálním potlakem " s tím mávám nahoru dolu .

Napsal: 31 bře 2008, 22:28
od Huml
Huml píše:
Lee píše:jordee_23: Mám nalogováno, právě že se mi zdá že je to v pořádku. Ale potřeboval bych aby mi na to ještě raději někdo kouknul.
tak je hoď na edisk a já se kouknu
podle těch logů to opravdu vypadá, že je to v pořádku, jen jestli se ty lopatky při tom logování nepovolily :D , akorát jsem se díval, že jsi ani jednou nedal plnej plyn, v tom jednom logu a váha by taky mohla ukazovat o něco víc, ale kvůli tomu by to do nouzáku nepadlo

Napsal: 12 kvě 2008, 09:22
od Lee
Takže po několika týdnech, vyměnil jsem na zkoušku N75, s nadějí, že už mi to padat nebude, protože to bylo první co mě napadlo. Jenže zase to padlo. Když dělám logy, vše funguje na 100%, když se vracim domů večer z práce tak to zase padlo. Už nevím co s tím. Slyšel někdo o tom, že se časem na turbu něco povolí a musí se tam něco nastavovat? Že se to pak takhle chová?? :(

Napsal: 13 kvě 2008, 12:00
od Knightey-
Fakt to vycisti a budes mit klid.

Passat 1.9TDI AFN

Napsal: 13 kvě 2008, 14:23
od horvi001
Tiez som mal podobny problem zo zaciatku to robilo len niekedy ale posledny mesiac to robili stale ked som passata tlacil viac .Zakazdym to spadlo do nudzoveho rezimu.Vybral som von turbo a vycistil.Niektore lopatky sa nedali posunut ani prstom.Podla mna u teba to bude este tak na hranici ze niekedy ta regulacia ide a niekedy nie ale po case sa lopatky zaseknu uplne.Ja som zacal s cistenim turba podla rady tu na fore pretoze to nic nestoji a je to najpravdepodobnejsia chyba ked mas viac nabehane.Na mojom passate je 110 000mil co je asi 176000km.