kompresor+turbo
Moderátoři: šulda, Moderátoři
kompresor+turbo
Chlapi co by to spravilo keby malo TDI turbo aj kompresor spolu nieco ako benzinove TSI
je to blbost. uz sem nad tim premejslel. aby kompresor dal aspon 0,5bar, bude muset bejt hovadskej nebo mit sakra malou remenice. když bude hovadskej, sežere snad víc výkonu nez pridá a kdyz bude mala remenice, tak se ve vysokejch zase rozletí. ne nadarmo mercedes ustupuje od kompresoru, ted sem nekde cetl, že novy 55AMG bude bez kompresoru, protoze zjistili, ze v N/A je to vyhodnejsi, protoze ten kompresor sam o sobe žere skoro 100PS a buh ví kolik Nm a v N/a z toh odostanou skoro stejne, ale navíc to nebude aspon tak uzrany
Někdo to tu už měl, ale bylo to u Peugeota.
Opel OPC je taky čtyřválec, né? A jedinej ventil, kterej by se musel řešit, je ten, co přepíná ten bi pass. Určitě by to šlo vyřešit mechanicky u mechanického TDIčka.
Opel OPC je taky čtyřválec, né? A jedinej ventil, kterej by se musel řešit, je ten, co přepíná ten bi pass. Určitě by to šlo vyřešit mechanicky u mechanického TDIčka.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

Čoveče, trošku jsem se o to dvoustupňové přeplňování zajímal a jelikož se u tohoto systému plnění používaj jen turba s obtok. ventilem, tak jedinej problém, kterej je potřeba vyřešit, je klapka ve výfukových svodech, která odklání proud plynů od velkého turba k malému a to by šlo řešit ventilem z turba s regulací tlakem. Druhá klapka (v sání) se dá řešit zpětnou klapkou, jako to má Opel OPC. BMW 535d to má řešené oboje podtlak. ventilama.
PS: ten Opel systém je docel pěkně popsán v AutoTIPu extra č.1 2006. Ten BMW systém někde popisovali v BMW revue, nebo v Modrobílé revue, to bych musel pohledat.
PS: ten Opel systém je docel pěkně popsán v AutoTIPu extra č.1 2006. Ten BMW systém někde popisovali v BMW revue, nebo v Modrobílé revue, to bych musel pohledat.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

Jak by se to chovalo? Pěkně, jelo by to pěkně od spodu a max. plnící tlak by se v pohodě dostal na 2.5bar a turbu by to nevadilo, jelikož to druhé, velké by tlačilo až při vyších ot.Rasto píše:to Scream: Nie som teoretik len ma zaujima co by ten motor robil,ako by sa to spravalo, dobre viem kolko je okolo takychto veci roboty.
Jen pro zajímavost, BMW 535d tlačí v sérii tuším až 2,8bar, po chipu nevím, ale tipuji tak 3bar.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
