kompresor+turbo

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rasto
Přispěvovatel
Příspěvky: 476
Registrován: 28 led 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

kompresor+turbo

Příspěvek od Rasto »

Chlapi co by to spravilo keby malo TDI turbo aj kompresor spolu nieco ako benzinove TSI
Uživatelský avatar
TurboZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 23 led 2006, 14:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Skoro Brno

Příspěvek od TurboZ »

Spotřebu.... :D
ale směrem nahoru...
Rasto
Přispěvovatel
Příspěvky: 476
Registrován: 28 led 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Rasto »

preco len spotrebu a nie aj vykon?
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Je otazkou pri jakych otackach by ten kompresor zvladl vytvorit tech svych 0,5 - 0,6 baru pretlaku. VTG turbina to zvlada nekde u 1500ot? (Myslim)... Takze bys maximalne zlepsil prubeh mezi 1000 a 1500ot --> tam stejne kone nepotrebujes.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
TurboZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 23 led 2006, 14:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Skoro Brno

Příspěvek od TurboZ »

Rasto píše:preco len spotrebu a nie aj vykon?
Přesně tak... turbo je nastaveno dole a pak se jen omezuje....
Bylo by to zajimavy, ale zajimalo by me kolik by to sebralo vykonu?!?!

Každopádně se mi jeví jako super varianta dvojitý přeplňování (BMW,OPC).. to by se mi zamlouvalo... :D
Marcos
Přispěvovatel
Příspěvky: 118
Registrován: 23 led 2006, 15:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Marcos »

Tezko sezenes kompresor, ktery bude dokazat generovat plnici tlak aspon pres 0.5 baru od 1000 ot/min, ledaze by jsi jej nejak brutalne zprevodoval. Ale to by zase odebiralo vic NM z motoru. Takze nevim, ale na TDi tato koncepce asi nepouzitelna. :(
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

to spíš líp funguje koncepce malého a velkého turba, které se vzájemně doplnují, jako u BMW 535d... :)
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

je to blbost. uz sem nad tim premejslel. aby kompresor dal aspon 0,5bar, bude muset bejt hovadskej nebo mit sakra malou remenice. když bude hovadskej, sežere snad víc výkonu nez pridá a kdyz bude mala remenice, tak se ve vysokejch zase rozletí. ne nadarmo mercedes ustupuje od kompresoru, ted sem nekde cetl, že novy 55AMG bude bez kompresoru, protoze zjistili, ze v N/A je to vyhodnejsi, protoze ten kompresor sam o sobe žere skoro 100PS a buh ví kolik Nm a v N/a z toh odostanou skoro stejne, ale navíc to nebude aspon tak uzrany
Rasto
Přispěvovatel
Příspěvky: 476
Registrován: 28 led 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Rasto »

diky za vysvetlenie,a co keby napr.1.9 TDI mala dve turba,co by to robilo vtedy.
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

jak si jako predstavujes na radovym čtyřválci dvě turba? zdá se mi že jses moc teoretik. svařís svody, das jedno a druhy turbo, spojís hadice, připojís olej, takže když na to rano vlítneš, odpoledne nemas co dělat. takhle to na me pusobí. ;)
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Někdo to tu už měl, ale bylo to u Peugeota.
Opel OPC je taky čtyřválec, né? A jedinej ventil, kterej by se musel řešit, je ten, co přepíná ten bi pass. Určitě by to šlo vyřešit mechanicky u mechanického TDIčka.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

kornout: no prave. kdyz tam budes chtit nacpat 2, tak je blbost davat 2 a 2 pro kazdy 2 valce ale muss velky a maly pro vsechny. to neni nerealyn, ale kdo asi vymyslí to prepínaní?
Rasto
Přispěvovatel
Příspěvky: 476
Registrován: 28 led 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Rasto »

to Scream: Nie som teoretik len ma zaujima co by ten motor robil,ako by sa to spravalo, dobre viem kolko je okolo takychto veci roboty.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Čoveče, trošku jsem se o to dvoustupňové přeplňování zajímal a jelikož se u tohoto systému plnění používaj jen turba s obtok. ventilem, tak jedinej problém, kterej je potřeba vyřešit, je klapka ve výfukových svodech, která odklání proud plynů od velkého turba k malému a to by šlo řešit ventilem z turba s regulací tlakem. Druhá klapka (v sání) se dá řešit zpětnou klapkou, jako to má Opel OPC. BMW 535d to má řešené oboje podtlak. ventilama.
PS: ten Opel systém je docel pěkně popsán v AutoTIPu extra č.1 2006. Ten BMW systém někde popisovali v BMW revue, nebo v Modrobílé revue, to bych musel pohledat.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Rasto píše:to Scream: Nie som teoretik len ma zaujima co by ten motor robil,ako by sa to spravalo, dobre viem kolko je okolo takychto veci roboty.
Jak by se to chovalo? Pěkně, jelo by to pěkně od spodu a max. plnící tlak by se v pohodě dostal na 2.5bar a turbu by to nevadilo, jelikož to druhé, velké by tlačilo až při vyších ot.
Jen pro zajímavost, BMW 535d tlačí v sérii tuším až 2,8bar, po chipu nevím, ale tipuji tak 3bar.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“