Co bionafta ?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Lubina
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 17 dub 2006, 20:26

Co bionafta ?

Příspěvek od Lubina »

Ahoj Mám Octavii 1,9 Tdi 66kw. Máte někdo zkušenosti s tímto motorem a provozem na bionaftu?
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

Lubina
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 17 dub 2006, 20:26

bionafta

Příspěvek od Lubina »

Ahoj tak dnes mi prisla odpoved ze Skoda


Vážený pane,

stanovisko výrobního závodu k použití biopaliva je uvedeno v Návodu k obsluze vozidla.

Naše vznětové motory jsou konstruovány tak, aby umožňovaly provozování také na biopalivo Vzhledem k zajištění optimálniho procesu spalování a tím i bezproblémového provozu vozidla za všech podmínek a jízdních režimů je nezbytné, aby použitá bionafta splňovala normu DIN 51 606, a zároveň disponovala min. cetanovým číslem 49. Toto palivo může být s motorovou naftou mícháno v libovolném poměru, avšak s ohledem k jeho složení a nemožnosti dalšího zvýšení tepelné odolnosti jej lze používat pouze do teploty -10 stupňů Celsia. Použitím tohoto druhu pohonné látky může dojít k nepatrnému poklesu výkonu motoru a zvýšení jeho spotřeby oproti deklarovaným hodnotám.

S pozdravem
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Bydliště: sever Čech

bionafta

Příspěvek od kartmen »

Nevyplatí se to!!! Co uštříš na litru, to projedeš díky nižšímu výkonu a vyšší spotřebě. Když ropa stojí cca 31 peněz a bio 28 peněz, tak při nárůstu spotřeby o 10% (vlastní zkušenost) seš na ceně ropy a navíc si s bio nezajezdíš. Furt jak proti větru do kopce, nedá se s tim předjet ani trabant. Fakt NEBRAT!!! A to jsem měl možnost bio za 20 K a utekl jsem od toho. (LOL)
nemám žádné auto na naftu
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

tak černě bych to neviděl. Mám sice PD, ale kámoš jezdí s TDI 66 kW na čisté bio. Spotřeba +10% ano, výkon -10% ano. Ale cena o více než 30% níž (nafta 30, bio 20) Mě to vychází a jezdím na to už druhý rok (50 tis), kámoš už má na octě přes 60 tis na bio a OK. Mě už nafta smrdí. Ale máme teď problémy s dodávko Bia, v Lužanech nestíhají dělat a do sudů neprodají. Majitele zatím marně lámeme, poptávka se zvýšila a je to v háji.
to kartmen: zatím jsme to DPH ještě nerovnali, ale až pojedeš kolem, tak dej vědět a já to s tebou srovnám
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Lubina
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 17 dub 2006, 20:26

bionafta

Příspěvek od Lubina »

A kde se dá levně sehnat? U benziny 28 kč- nic moc :(
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

MirekX píše:tak černě bych to neviděl. Mám sice PD, ale kámoš jezdí s TDI 66 kW na čisté bio. Spotřeba +10% ano, výkon -10% ano. Ale cena o více než 30% níž (nafta 30, bio 20) Mě to vychází a jezdím na to už druhý rok (50 tis), kámoš už má na octě přes 60 tis na bio a OK. Mě už nafta smrdí. Ale máme teď problémy s dodávko Bia, v Lužanech nestíhají dělat a do sudů neprodají. Majitele zatím marně lámeme, poptávka se zvýšila a je to v háji.
to kartmen: zatím jsme to DPH ještě nerovnali, ale až pojedeš kolem, tak dej vědět a já to s tebou srovnám
Taky občas jezdím přes lužany a koukám že tam mají bionaftu, Ale nikdy jsem neodbočil a nejel si natankovat nebo aspon podivat. Asi to tam jednou frnknu :)
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Na ,,biodiesel" (setadiesel a jiné podobné) jezdím cca 10 let, cca 50 tis km ročně, tudíž už jsem na tu směsku najezdil dobrých 500 tis. Jezdím hodně po republice, tak vždy když vidím někde nejlevnější a mám místo v nádrži tak tam stříknu do plna. V zahraničí tankuju normální naftu.

Zkušenosti, poznatky:
Menší výkon? - možná, ale tak zanedbatelný, že já sám rozdíl nepoznám a to jezdím denně a auto mám ,,v noze". Nepoznám normál od bio.
Vyší spotřeba? - polubní počítač ukazuje víceméně pořád stejně
Jiné problémy? - vůbec žádné
Úspora? - prokazatelná

Můj závěr:
Proč ne?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

MirekX ví o čem píše a já také. Ten úbytek výkonu a zvýšení spotřeby je bez diskuze. Neříkám, že to bio autu škodí. Já ale třeba při předjíždění byl dost na prášky, než jsem to dotlačil před kamion... (wallbash) Nemám žádnýho dělníka, ale na ropu to prostě lítá líp. Mě se teď daří mít ropu za dobrej peníz, tak mě bio netlačí ani když je levnější než ropa na pumpách. Kdo ví, až vyschne zdroj. (hm)

to MirekX: mladej už je z léčebny doma, okolo nejezdím, tak ty těžký :D prachy věnuj někde na charitu. Dík a ahoj. ;)
nemám žádné auto na naftu
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

S tou naftou za levnejsi peniz opatrne :) .Kolega v praci taky od nekoho bral a uz ma Octavku na spalkach, odhad opravy asi 70 k. Udajne koupil nejakou srajdu, ve ktere bylo neco co se dava do mycek.Chce to spolehlivy zdroj.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

jen pro pořádek:
V Lužanech koupíte pod názvem bionafta čisté MEŘO. (100% metylester z řepkového oleje)
U normálních benzinek je pod názvem bionafta směs nafty a meřa v poměru zhruba 70%nafta, 30 meřo. U této bionafty bude úbytek výkonu podle mě tak malý, že to nepoznáte. U čistého meřa je to asi těch 10%.
nyní je cena Meřa v Lužanech 24 Kč s DPH. Pokud nemáte nástroj na vratku DPH, tak se to už opravdu moc nevyplatí. Ale já mám trochu dobrej pocit z toho, že ty prachy nedostane stát, ale náš zemědělec. potěšující zpráva: V Lužanech by měli od července zvýšit výrobu, tak zase budou prodávat do sudů.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“