[b]JAK VYROBIT VYSOCE UČINNÝ VODNÍ OHŘÍVAČ OLEJE (NEREZOVÝ K

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

julio otazka je odkud beres vodu ja ji beru z topeni tam je stabilne tak 80 C
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

j

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:17, celkem upraveno 1 x.
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

teplota

Příspěvek od julio tabi »

bobyd píše:julio otazka je odkud beres vodu ja ji beru z topeni tam je stabilne tak 80 C
Dnes som bol v Blave ráno 13 stupňov, na motore 80 výstup oleja z výmenníka 53 stupňov teplota pred filtrom s oventropom 46. Trvalo mi 44 km kým som ho dostal na túto teplotu, potom sa to začalo vonku ohrievať
a išla teplota hore v meste cez 80 a oleja cez 70 takže bude musieť pribudnúť do systému ventil na obmedzovanie prietoku cez výmenník.
Inak vodu beriem cez T pred odbočkou do kúrenia a vracIa sa cez T pod termostat na motore. POznatok z dnešného dňa: nápor studeného vzduchu na filter,oventrop,a hadičky okolo čerpadla a samotné čerpadlo neviem prekonať ani 3/4 výkonom 177 k motora.
Pri 20 stupňoch vonku a 130 km rýchlosti to bolo Tip-Top 68-70 stupňov. ALE POZOR UŽ S 36 DOSKOVÝM VÝMENNÍKOM.julio
Ropák
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 03 úno 2006, 22:14

Příspěvek od Ropák »

Problém bych viděl v tom že bereš vodu ze vstupu do topení a vracíš před termostat - tam nemůže být kolběh!!!!!!!!!!!! Musíš propojit přez výměnník vstup a výstup do vodní pumpy a oboje před termostatem, ty máš, jestli jsem to dobře pochopil propojené výstupy - tam to nebude kolovat. Nejjednodušší máš rozdvojit vstup a výstup do topení (pokud má topení kohout, jinak pouze přerušit vstup a vložit výměnník) a nemusíš zkoumat kde vedou další hadice.
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Ropák má pravdu. Ten koloběh resp. objemy horký vody procházející výměníkem se často podceňujou. K čemu výměník jako kráva když koluje málo vody. Na www.secespol.cz, kde prodávaj výměníky, maj krásnej prográmek, kde si lze vypočítat jak je množstí protékající vody (primární okruh) odvislý na výstupní teplotě na sekudárním okruhu ( t.j. výstup ohřátého oleje z výměníku ) dle toho kterého typu výměníku. Sice mi trvalo,než jsem se naučil s tím pracovat, ale krásně jsem si pak dosazoval různý hodnoty a bylo vidět, že při určitym průtoku horký vody mi ani sebevětší výměník např. při poklesu venkovní teploty třeba pod 0 st.C. (=jsem zadal teplotu studenýho oleje do výměníku 0 st.C ) neohřeje rostlináč např. ani ne na na 50 st. C. !!! :x
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

třeba to Julio nemůže dát seriově za sebe. Např. u mě když vypnu topení tak se uzavře tepelný výměník a hadicemi přestane kolovat voda. Tudíž to musím připojit tzv. vedle sebe. Jinak by se mi v létě hřáli nohy a to není příjemné.
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

vymenník

Příspěvek od julio tabi »

Tá voda(výmenník) bola zapojená aj do série, bohužial to bolo závislé na kúrení( keď som večer nedal kolečká kúrenia na plno vebasto mi to ráno neprehrialo).Teraz je to po x premeraní t.j. čidlo na začiatku trubky čidlo na konci trubky atd... v poriadku čo sa týka vody do výmenníka ,len nechápem ako to môže pri plusových teplotách lietať okolo 38 stupňov.Včera som dokonca dostal šok keď som na pumpe natočil za 400 a kontrolka rezervy ani nezhasla,v tej chvili som pochopil že tadiaľto cesta ďalej nevedie.Takže pre mňa je alfa i omega dosiahnuť ok teplotu oleja.Dnes idem zaradiť ventil na zastavenie prietoku vody cez výmennik a(ešte netuším ako) prepojiť OVENTROP cez výmenník(velký okruh okolo čerpadla). Ďalšie čo by nešlo je kúrenie keď by sa prehrial olej, čo v kolóne verím že sa môže stať aj v zime nebude mi to kúriť keď to ventil vody zastaví.Ďakujem za podporu a dám vedieť. julio
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

POKRAčOVANIE

Příspěvek od julio tabi »

Podarilo sa mi dosiahnuť nárast teploty oleja podľa nárastu teploty vody v motore(aj vo výmenníku).Rozdiely sú asi takéto rýchlosť 140,vonku vzduch 19-16, 85 voda 74 spiatočka,teplota oleja pred vstupom do filtra cca69 stupňov na úseku asi 4-5 km.Nárastom teploty vzduchu však rastie aj prevádzková teplota motoru a tým aj ohriateho oleja.Preto ventil na obmedzenie prietoku výmennikom považujem za nepostrádateľný. Ďalej som zistil že pri jazde pri hore uvedených podmienkach(19-16) stupňov konštantnou rýchlosťou 90 km/hod poklesne teplota oleja na 54-57stupňov, vody 76 samozrejme bez prepadu do nádrže.Už tu zaznamenávam pokles teploty oproti optimu SKORO 20 stupňov.Budúci týžden majú prísť teplotné čidlá a idem premerať teploty :vstupná voda do výmenníka,výstupná voda z výmenníka,teplota oleja vstupná a teplota oleja výstupná.teraz mám len dve čidlá takže tie parametre ktoré som uviedol neboli merané všetky súčasne.Ak sa mi podarí spojazdniť obehové čepadlo(Rozsypané uhlíky) skúsim ho nahodiť na zastabilizovanie teploty pri zníženom výkone motora.
!!!!!!!!!!!!A na koniec má z VÁS niekto skúsenosť s indukčným ohrevom trubiek k vstrekovačom?!!!!!!!!!!!!!!!AK ÁNO DAJTE PROSÍM VEDIEŤ:JULIO
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:17, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Teoreticky by to melo fachat dobre. Na vyrobu ale pracný. Pořád zapichovat. I když je to hliník. Nápad dobrej. Kdybych měl doma soustruh tak si to udělám.
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:19, celkem upraveno 1 x.
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

toto je celkom sikovny merac teploty,a ma aj potrebny priemer :D
http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=6486298
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:19, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

E91 N52B30 :)
jbclaudio
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 12 kvě 2006, 08:03
Bydliště: ostrava

Příspěvek od jbclaudio »

http://mzkart.cz/Radim/ohrev.jpg

PODAŘILO SE MI VYROBIT VYLEPŠENÝ DVOUOKRUHOVÝ VODNÍ OHŘÍVAČ TAK VÁM POSÍLÁM FOTKY.JE TO PRO OHŘEV OLEJE PŘED PALIVOVÝM FILTREM A PŘED ČERPADLEM.PORUBÍ JE NEREZOVÉ.
ROVER 220 tdi 77kW r.v.1999 HONDA MOTOR
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“