mizi voda u tdi 81kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
mirek
Přispěvovatel
Příspěvky: 270
Registrován: 01 čer 2006, 05:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

mizi voda u tdi 81kw

Příspěvek od mirek »

mizi mi voda na dlouhych trasach ,mam novy chladič aj vodny pumpu vodu jsem dal novou a je špinava řikaji muže byt špatne tesnení pod hlavou jak zisti jestli je to tesnení na 100%
at nemenim vše zbytečne na 1000km 2 litry musim dolit nekdy aj min
dekuji za rady.
(LOL)
Passat B7 2.0TDI 103 CFFB, Highline
Uživatelský avatar
mirek
Přispěvovatel
Příspěvky: 270
Registrován: 01 čer 2006, 05:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: mizi voda u tdi 81kw

Příspěvek od mirek »

mirek píše:mizi mi voda na dlouhych trasach ,mam novy chladič aj vodny pumpu vodu jsem dal novou a je špinava řikaji muže byt špatne tesnení pod hlavou jak zisti jestli je to tesnení na 100%
at nemenim vše zbytečne na 1000km 2 litry musim dolit nekdy aj min
dekuji za rady.jedna se o motor tdi 81kw typ afn vw passat
(LOL)
Passat B7 2.0TDI 103 CFFB, Highline
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Re: mizi voda u tdi 81kw

Příspěvek od travel242fx »

mirek píše:mizi mi voda na dlouhych trasach ,mam novy chladič aj vodny pumpu vodu jsem dal novou a je špinava řikaji muže byt špatne tesnení pod hlavou jak zisti jestli je to tesnení na 100%
at nemenim vše zbytečne na 1000km 2 litry musim dolit nekdy aj min
dekuji za rady.
(LOL)
tak predpokladam ze si skontroloval vsetky hadice aj okolo motora nikde nieje evidentne ze by to tieklo. Tak existuje zopar dalsich variant tesnenie pod hlavu je prasknuty a voda tecie do oleja mal som podobny pripad na ROVERI tam mi tiekol olej do vody.
alebo dalsi variant voda tecie do valca nedymi to po ceste na bielo?

ono vela zalazi ako praskne to tesnenie pod hlavu je vela moznosti.

alebo sa ti to len prehrieva a voda ti vybubla cez vyrovnavaciu nadrzku
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Hynio
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 13 dub 2006, 11:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hynio »

Mam stejny problem i stejny motor,...cas od casu musim tak pul litru dolit. Jezdim dlouhe trasy okolo 450km. Nevsimnul jsem si ze by nekde neco teklo ani ze by mi to bile coudilo. Dost me vylekalo kdyz tu bylo receno zeby ta voda mohla dik spatnymu tesneni tect do oleje. :o By se taky mohlo stat ze se casem motor odebere do vecnych lovist (wallbash) - to bych nevydychal :o
Passat 1.9TDi 81kw, chip 103kw
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

i mě se něco podobnýho stalo asi před 14dny, začal svítit symbol teploměru, tak se koukám na stav hladiny v nádržce, bylo to těsně pod minimem. Dolil jsem to, ujel přes 1000km a zatím nic...tak snad to bude ok... :)
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
jenki
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 09 úno 2006, 18:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od jenki »

moze sa stat ze tu vodu vo valcoch spali, tak ju nikde nenajdes, ale ak je ta voda spinava, tak to bude asi od oleja a to je tesnenie pod hlavou.
moja mamca do stareho forda dolieva vodu furt a tiez neviem dojst na to kde je problem, tesnenie vymenene aspon milion krat:-). hreje sa ti motor?
Uživatelský avatar
monty
Přispěvovatel
Příspěvky: 378
Registrován: 02 bře 2006, 23:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Sever

Příspěvek od monty »

8) 2 Octy TDI,stejnej problem,pokaždý po výměně těsnění O.K. Ciao
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: kladensko

Příspěvek od romanx »

Těsnění pod hlavou je naprosto normální spotřební věc.Obvzlášť pak pokud se to někomu před tím povede uvařit buď tím, že měl málo vody nebo, že mu prasknul řemen na vodní pumpu a on jel dál.........samozřejmě jen u motorů, které mají pumpu na řemenu :)
A pak ještě jedna špatná zpráva......taky by to mohla být prasklá hlava....což by bylo asi horší (LOL)
A co se týká toho jak tu někdo psal, že ho už několikrát měnil a bere to vodu dál, tak hlavně před zpětnou montáží hlavy se musí zkontrolovat měrkou jestli hlava není prohnutá nebo do vrtule - to je pak výměna samotného těsnění na nic.A taky se musí hlava povolovat a utahovat ve správném pořadí šroubů a předepsaným momentem jinak si jí zkroutíte sami. (LOL)
Uživatelský avatar
thejackal
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 26 kvě 2006, 21:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od thejackal »

romanx píše:Těsnění pod hlavou je naprosto normální spotřební věc.Obvzlášť pak pokud se to někomu před tím povede uvařit buď tím, že měl málo vody nebo, že mu prasknul řemen na vodní pumpu a on jel dál.........samozřejmě jen u motorů, které mají pumpu na řemenu :)
A pak ještě jedna špatná zpráva......taky by to mohla být prasklá hlava....což by bylo asi horší (LOL)
A co se týká toho jak tu někdo psal, že ho už několikrát měnil a bere to vodu dál, tak hlavně před zpětnou montáží hlavy se musí zkontrolovat měrkou jestli hlava není prohnutá nebo do vrtule - to je pak výměna samotného těsnění na nic.A taky se musí hlava povolovat a utahovat ve správném pořadí šroubů a předepsaným momentem jinak si jí zkroutíte sami. (LOL)
Naposledy upravil(a) thejackal dne 02 čer 2006, 19:05, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

No pokud je prasklé těsnění pod hlavou, tak je několik možností, jak to poznat: 1) voda v oleji, na víčku od oleje se usadí povlak smetanové barvy. 2) olej ve vodě, po otevření víčka na expanzní nádržce jsou rozaznatelná olejová kolečka na hladině a po stěnach nádržky je usazen mastný film. 3) tlak z prostoru válce jde do vody, nebo voda jde přes válec do výfuku, motor hůř chytá, pokud dáš papír k výfuku budou na něm černé zvlhlé tečky, vodní hadice budou evidentně pod větším tlakem, než je normální, půjdou při nastartovaném motoru jen velmi špatně stlačit.

Snad jsem na nic nezapoměl. :D
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
Dussič
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 24 led 2006, 08:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Č.B.

Příspěvek od Dussič »

Mam,také podobný problém,ale voda nějak zvláště neubývá( skoro vůbec),ale u 2.válce jak je vodní kanálek,tak po cca 1000Km je mezi hlavou a těsněním červený flek od fridexu,takže voda ven.V servisu mi řekli ať se na to vykašlu dokavať se to nějak neprojeví více. Auto se nehřeje,voda v oleji také není a ani obráceně. Jezdím s tím už 3. měsíce
a nic se neděje jen,že je tam červený flek.Takže šetřím na nové těsnění.

octávia 66KW r.2000
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

No ještě mě napadla jedna věc.Prodávají se nějaké prášky do chladící vody, které zalepí menší trhlinky, používá se to, když třeba prolíná chladič, nebo tak něco.Zkus tedy tohle, třeba to pomůže a ještě to nějakých x km vydrží.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

u tdi jsem jeste neslysel ,ze by nekomu praskla hlava-zkroucena to jo nejcasteji z duvodu poskozeni vodni pumpy/praskla plastova vrtulka/
-praskle tesneni taky nepripada v uvahu/je kovove/
pri vymene tesneni vzdy prebrousit hlavu a dat nove srouby.
pokud se da jen nave tesneni a je hlava prohnuta,tak se sice dotazenim narovna,ale prozmenu se zacne vydirat vacka vkrajnich loziskach,ted jsem zrovna delal new beatla ,ktery mel uz znicenou hlavu/vydrena vacka a prohnuta/voda tekla do 3 valce,auto kourilo bile,dalsi problem byl ,ze pri vypnuti motoru voda natekla do valce a po naslednem startu doslo k ohnuti ojnice . kdyz jsem sundal hlavu tak 3 pist v horni uvrati byl o 1,5 mm niz (LOL)
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: kladensko

Příspěvek od romanx »

Jo to těsnění prodávaj v prášku nebo i tekuté např.Würth.......
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

chiptuning píše:u tdi jsem jeste neslysel ,ze by nekomu praskla hlava-zkroucena to jo nejcasteji z duvodu poskozeni vodni pumpy/praskla plastova vrtulka/
-praskle tesneni taky nepripada v uvahu/je kovove/
pri vymene tesneni vzdy prebrousit hlavu a dat nove srouby.
pokud se da jen nave tesneni a je hlava prohnuta,tak se sice dotazenim narovna,ale prozmenu se zacne vydirat vacka vkrajnich loziskach,ted jsem zrovna delal new beatla ,ktery mel uz znicenou hlavu/vydrena vacka a prohnuta/voda tekla do 3 valce,auto kourilo bile,dalsi problem byl ,ze pri vypnuti motoru voda natekla do valce a po naslednem startu doslo k ohnuti ojnice . kdyz jsem sundal hlavu tak 3 pist v horni uvrati byl o 1,5 mm niz (LOL)
To to máš trošku poletený, né? Protože pokud je hlava prohnutá a ty jí srovnáš, tak potom musíš zkontrolovat uložení vačky, aby se nevydírala. Pokud by byla hlava prohlá a namontovala by se bez srovnání, tak by se vedení vačky de-facto narovnalo! Přece ti hlava někde nenakyne jako těsto?! Jinak tolerance prohnutí hlavy je 0,1mm, jak je to víc, tak hlavu zbrousit, ale u TDI se ty hlavy moc neohejbaj, kolikrát jsem sundaval hlavu na motoru co měl najeto 200tkm a hlava rovná, pouze těsnění KO. Hlava se nerovnala, dalo se těsnění a vše bylo OK.

Dál k tomu úbytku vody, může se stát a stává se to, že pokud někdo dává motoru zabrat a hned po zastavení auta ten rozpálenej motor chcípne, tak voda samozřejmě přestane cirkulovat a začne se vařit. No a tím pádem se zvedne tlak a nějaká voda vylítne ventilem ve víčku ven.
Ještě k těm netěsnostem chladícího systému, zkontrolovat to po ukončení jízdy, když je systém pod tlakem, pokud by někde dyla netěsnost, tak by to mělo být vidět. Pokud nic a tlak drží, tak na 95%těsnění.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“