at nemenim vše zbytečne na 1000km 2 litry musim dolit nekdy aj min
dekuji za rady.

Moderátoři: šulda, Moderátoři
mirek píše:mizi mi voda na dlouhych trasach ,mam novy chladič aj vodny pumpu vodu jsem dal novou a je špinava řikaji muže byt špatne tesnení pod hlavou jak zisti jestli je to tesnení na 100%
at nemenim vše zbytečne na 1000km 2 litry musim dolit nekdy aj min
dekuji za rady.jedna se o motor tdi 81kw typ afn vw passat
tak predpokladam ze si skontroloval vsetky hadice aj okolo motora nikde nieje evidentne ze by to tieklo. Tak existuje zopar dalsich variant tesnenie pod hlavu je prasknuty a voda tecie do oleja mal som podobny pripad na ROVERI tam mi tiekol olej do vody.mirek píše:mizi mi voda na dlouhych trasach ,mam novy chladič aj vodny pumpu vodu jsem dal novou a je špinava řikaji muže byt špatne tesnení pod hlavou jak zisti jestli je to tesnení na 100%
at nemenim vše zbytečne na 1000km 2 litry musim dolit nekdy aj min
dekuji za rady.
romanx píše:Těsnění pod hlavou je naprosto normální spotřební věc.Obvzlášť pak pokud se to někomu před tím povede uvařit buď tím, že měl málo vody nebo, že mu prasknul řemen na vodní pumpu a on jel dál.........samozřejmě jen u motorů, které mají pumpu na řemenu![]()
A pak ještě jedna špatná zpráva......taky by to mohla být prasklá hlava....což by bylo asi horší![]()
A co se týká toho jak tu někdo psal, že ho už několikrát měnil a bere to vodu dál, tak hlavně před zpětnou montáží hlavy se musí zkontrolovat měrkou jestli hlava není prohnutá nebo do vrtule - to je pak výměna samotného těsnění na nic.A taky se musí hlava povolovat a utahovat ve správném pořadí šroubů a předepsaným momentem jinak si jí zkroutíte sami.
To to máš trošku poletený, né? Protože pokud je hlava prohnutá a ty jí srovnáš, tak potom musíš zkontrolovat uložení vačky, aby se nevydírala. Pokud by byla hlava prohlá a namontovala by se bez srovnání, tak by se vedení vačky de-facto narovnalo! Přece ti hlava někde nenakyne jako těsto?! Jinak tolerance prohnutí hlavy je 0,1mm, jak je to víc, tak hlavu zbrousit, ale u TDI se ty hlavy moc neohejbaj, kolikrát jsem sundaval hlavu na motoru co měl najeto 200tkm a hlava rovná, pouze těsnění KO. Hlava se nerovnala, dalo se těsnění a vše bylo OK.chiptuning píše:u tdi jsem jeste neslysel ,ze by nekomu praskla hlava-zkroucena to jo nejcasteji z duvodu poskozeni vodni pumpy/praskla plastova vrtulka/
-praskle tesneni taky nepripada v uvahu/je kovove/
pri vymene tesneni vzdy prebrousit hlavu a dat nove srouby.
pokud se da jen nave tesneni a je hlava prohnuta,tak se sice dotazenim narovna,ale prozmenu se zacne vydirat vacka vkrajnich loziskach,ted jsem zrovna delal new beatla ,ktery mel uz znicenou hlavu/vydrena vacka a prohnuta/voda tekla do 3 valce,auto kourilo bile,dalsi problem byl ,ze pri vypnuti motoru voda natekla do valce a po naslednem startu doslo k ohnuti ojnice . kdyz jsem sundal hlavu tak 3 pist v horni uvrati byl o 1,5 mm niz