dekaronizacia motora

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
delawega
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 24 led 2006, 17:03

dekaronizacia motora

Příspěvek od delawega »

Tak a teraz by som rad pocul vas nazor pri aplikacii na diese..
respektivne pri spalovani RO?...
ma to zmysel a efekt? nemoze sa poskodit hlava alebo ine sucasti, kedze diesel pracuje s inymi tlakmi ako benaaal..
"
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... ted=256978

http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... ted=199796


Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.
Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.
Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.
"
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2613
Taky bych rád věděl zda to funguje a zda mi to nezničí motor.
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Dobra tema.
Len ma napadlo, ze ci sa motor nedokaze takymto sposobom vycistit sam pri jazde za extremne vlhkeho pocasia, napriklad pri dazdi. :?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

TIP !! Pozor, da se to udelat i takhle: http://www.hbzs-ov.cz/galerie/potapeci/ ... errari.jpg :D
E91 N52B30 :)
giomek
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 13 dub 2006, 01:08

Příspěvek od giomek »

No vím že u benzínových motorů se vstřikováním vody v malém množství zvyšuje výkon. Ovšem opět na úkor životnosti, protože chtě nechtě v těch vysokých teplotách voda prostě způsobuje relativně vysokou rychlostí korozi. A takové to čištění se mi opravdu nezdá a nešel bych do něj... Už jen ta čeština kterou je to psáno ve mě vzbuzuje nedůvěru! Nechci nikoho urazit, ale pokud by to bylo tak "super" a podložené, tak už by to někdo dal nějakým solidním způsobem dokupy a nebo nějak popsal...
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“