Leto olej auto bez upravy

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Leto olej auto bez upravy

Příspěvek od Machča »

da se ted v lete jezdit na olej bez upravy auta?? pedehrevu a tak
nebo na smesku nafta + olej ???
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

da,,ale motor trpi na startovanie olejom
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Je toho hodne, co ovlivnuje snadny start a provoz na cisty studeny rostliny olej. Bude asi nejlepsi kdyz proctes vsechny diskuze kde se o tom docela hodne psalo. Nejhorsi to je u opotrebovanych motoru kde je pro zapaleni smesi potreba dobre rozpraseni oleje ve spalovacim prostoru a dostatek kompresniho tlaku. Taky bude moznym problemem filtrace a pronikani rostlineho oleje u primovstriku do motoroveho oleje.

Dnes hlasili ve zpravach ze bude docela studeny cerven, tak ti nevim nevim jak to bude s tim letem za chvili jdu zatopit :(

Jsou to vicemene jen takove obecne rady, t.j. pul na pul s naftou to resi ;)
ostatni kluci az tady do fora dorazi tak ti snad poradi vic, ja osobne se studenymi starty na olej zkusenosti nemam.
E91 N52B30 :)
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Příspěvek od Machča »

jo myslel jsem spis ze bych to chroupal 60% nafta 40%olej kazdopadne je to do obyc ropaka Mazda 323 1.7D cerpadlo bosch najeto 252tkm ale dobre startuje i pri -30 C teda na naftu a jo ted si procitam ty diskuze
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

neni to zas tak moc prace navi tady kolega v jinem prispevku popisuje jak udelat ucinny ohrivac oleje jde o to ze neni dobre mit pri dlouhem stani v motoru a cerpadle olej at uz miseny ci cisty
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

to bobyd: "miseny ci cisty" je fuk hlavne ne husty !!
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No tak bez úprav to při dobrejch tlacích vstřikovačů při teplym počasí pojede, ale nikdy to nebude dokonalý spalování. Časem se Ti zakarbonuje motor a riskuješ havárii čerpadla plus další potíže, pokud nemáš starý piáno MB 200 nebo 240 D. Bez úprav jedině na směs. :)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Příspěvek od Machča »

Radovym cerpadlem bohuzel moje auto nedisponuje je to rotacni boschka
ja jsem z toho jelen nemohl by mi nekdo z vas poradit postup jak pro debila treba pres email nebo ICQ
Naposledy upravil(a) Machča dne 01 čer 2006, 20:39, celkem upraveno 1 x.
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

to Kuba: nejsi taky prispevovatel na serveru www.mercedes-classic.cz?
E91 N52B30 :)
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

to machca: zkus sem nahodit co ti neni jasne treba to zvladnem i tady vic hlav vic vi
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

Směs RO,nafta. Max do 30% oleje a to při venkovní tepolotě kolem 20 Celsia a hlavně více. Jinak postupem času dojde co je již tady zmiňováno.
Motor velmi špatně spaluje a dojde postupem času k zakarbonování spalovacího prostoru pokud se to tak dá vůbec nazvat. Kdo má svoje auto rád namontuje, případně provede úpravu dle doporučení zkušených nebo svěří zasvěceným.
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Příspěvek od Machča »

ten predehrev chapu ale kdyz to tam budu ladovat z kanystru tak to bude chtit ventily na privod a zpatecku a ty asi nezvladnu vyrobit :(
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

pro zacatek ti bude stacit jeden ventil kteri das mezi privod z kanystru s naftou a privod z nadrze kde mas olej samozrejme to musi byt tricestny [ventil] casem to doladis ale toh;e je zaklad

1. vymenik
2.ventil tricestny a kanystr na naftu [osobne pouzivam kanystrik od destilovane vody do vicka udelas dirku protahnes hadicku]

vymenik das nekam do hadic s vodou u mne je treba nejlepsi dat to na hadice od topeni protoze topeni je primi z hlavy jeste pred termostatem

napojis palivovou hadicku z nadrze pred filtrem do vymeniku a znej do filtru

ventil prijde tesne pred motor napojis hadicku z kanistriku s naftou a z filrtu a vystup jde do motoru


co se tyce zpatecky s tou bych si nelamal hlavu az se do toho dostanes treba tam das taky ventil ale zatim bych si stim rozhodne nelamal hlavu
uvidis jak do toho hrabnes zacne ti to byt jasnejsi chce to jen zacit
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

No s tou zpátečkou nevím, nevím.Já jsem to bez ní taky zkoušel, ale za 20 km jsem mel pomocnou naftovou nádrž ve voleji.Zpátečka mně to přečerpala.
Jinak souhlasím, bez předehřevu ani ránu.Pokud ředím olej naftou, tak ten oprcajtung za to nestojí.Navíc si myslím, že opravdu občasný projetí motoru jen na naftu mu velmi prospěje, provoz na olej skrývá určité nebezpečí ve formě poškození motoru.Není prostě na něj stavěnej a při vývoji nebylo s provozem na olej počítáno.Takže maximální opatrnost je na místě.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

TO RADIM 205 D:

Ptáš se: to Kuba: nejsi taky prispevovatel na serveru www.mercedes-classic.cz?

:) :) :) Ano jsem ten přispěvovatel. Do toho fóra jsem dal mnoho myslím užitečných a fundovaných příspěvků. Jenže je tam velká mercedesácká lobby, která považuje lití oleje do médi za sviňárnu. Prostě to jsou mnohdy - ne vždycky - asi snobáci. Nic víc k tomu nemohu říct a proto tam už moc nepřis´pívám a to fórum sleduji jen namátkově. :roll:
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“