Danove uniky, postihy,pokuty, opatreni :(
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Danove uniky, postihy,pokuty, opatreni :(
Dlouho jsem zvazoval jestli zalozit tohle vlakno, tak aby nahodou neposlouzilo nejakemu stourovi nahore ve vlade k vytvoreni nejakych opatreni, tak aby se snizil pocet provozovatelu aut s pohonem na rostliny olej.
Co si o tom myslite? chysta se neco? jsme jako uzivatele v teto dobe nejak postizitelni? jak se muzem branit ?
mozna ze mam velke oci ale pri roustouci cene nafty se kolem mne zacina docela casto mluvit o alternativach nafty a financaku. Zacinam taky zjistovat ze pribyvaji restaurace kde vam pouzity olej pod 10,-/l neprodaji (t.j. uzivatelu houfem pribyva)
P.S. pokud se nahodou shodnem ze to neni dobry napad aby takove vlakno existovalo poprosim admina o jeho smazani.
Co si o tom myslite? chysta se neco? jsme jako uzivatele v teto dobe nejak postizitelni? jak se muzem branit ?
mozna ze mam velke oci ale pri roustouci cene nafty se kolem mne zacina docela casto mluvit o alternativach nafty a financaku. Zacinam taky zjistovat ze pribyvaji restaurace kde vam pouzity olej pod 10,-/l neprodaji (t.j. uzivatelu houfem pribyva)
P.S. pokud se nahodou shodnem ze to neni dobry napad aby takove vlakno existovalo poprosim admina o jeho smazani.
Naposledy upravil(a) Radim205D dne 04 čer 2006, 12:44, celkem upraveno 1 x.
E91 N52B30
Užívání rostlinného oleje jako paliva - ať už použitého nebo čerstvého - je velmi diskutované např. i v Německu. Jak lze zjistit např. z jednoho z největších netových fór www.fmso.de, že existuje velká skupina osob, který na rostlináč jezděj a existuje mnoho firem v Německu, který z části i profesionálně vozidla na tenhle druh paliva předělávaj. I přesto však, že v absolutnim vyjádření je vozů předělaných na rostlináč - ať už profesionálně či po domácku - mnoho, v celkovém měřítku ve vztahu k vozovému parku všech dieselových vozidel se jedná o zanedbatelně malou množinu. Proč o tom hovořím ? Protože Radim205D položil otázku týkající se našich názorů na možný vývoj týhle problematiky i u nás a právě proto se nabízí paralela s Německem, kde jsou už v téhle věci "dále" .
Můj osobní názor je ten, že přes všechny výhody rostlináče coby paliva v dieselech stejně jako v Německu zůstane i u nás provoz a předělávky na rostlináč pouhou okrajovou záležitostí i když možná s rostoucí popularitou. Hlavní důvody vidím dva: 1) Zejména u 2.nádržových systémů i při využití automatických systémů ( např. el.dohřívání, hlídače teplot apod. ) je potřeba startovat prochladlý system na naftu a opět před delšěí odstávkou systém naftou naplnit t.j propláchnout - a tahle záležitost je výlučně v kompetenci a na zodpovědnosti řidiče, což objektivně vzato snižuje provozní komfort a mnohé odradí. Navíc to - co si budeme povídat - na krátký štreky výhodu rostlináče relativizuje ( Abych byl spravedlivej: Natrefil jsem na jednu profi-firmu, která předělává i motory TDI PD apod. na rostlináč s tím, že se jedná o jednonádržovej system (!) bez používání nafty (!) tzn. olej je v hlavní nádrži. Firma poskytuje 100% záruku i na motor a u předělanejch vozů se NEzkracují intervaly výměny motor. oleje !!! Co jsem viděl, tak oni věc řeší nejen technicky (předehřev apod.), ale maj i i vlastní softwarový vývoj a překopou celý řídící system vstřikování paliva.) 2) I přes fundované přesvědčování, kdy kvalitně udělaná přestavba a dodržování některých pokynů (viz např. ad 1) ) zůstane většina řidičů, hlavně těch, pro něž je motor "černá skříňka", skeptických a do předělávky "nepůjdou", protože "jim to servis nedoporučuje", "výrobce nedoporučuje" a v techničáku je přece jasně napsáno "nafta".
J inak si nedělám iluze, ve světle právě řečeného, pokud jde o přístup našich úředníků. "Neoprávněný zásah do vozidla", "do palivové soustravy", "krácení daně" ..... zkrátka přesně to, čim museli projít právě i Němci, než ta menšina prosadila, že se o daňový únik nejedná, že se o nepovolený zásah do motoru nejedná ( až na vyjímky - např, přídavá nádrž musí mít atest a musí být zapsaná v TP ), dokonce je nyní v Německu nově a jasně v zákoně uvedeno, že naftové motory smějí být provozovány i na rostl. oleje. Co to pro mne znamená ? Já naše úřady přesvědčovat nebudu, vím, že bych si na tom všem vylámal zuby, holt budu muset některé věci, jako je např. STK řešit jinak, i když nerad .
Můj osobní názor je ten, že přes všechny výhody rostlináče coby paliva v dieselech stejně jako v Německu zůstane i u nás provoz a předělávky na rostlináč pouhou okrajovou záležitostí i když možná s rostoucí popularitou. Hlavní důvody vidím dva: 1) Zejména u 2.nádržových systémů i při využití automatických systémů ( např. el.dohřívání, hlídače teplot apod. ) je potřeba startovat prochladlý system na naftu a opět před delšěí odstávkou systém naftou naplnit t.j propláchnout - a tahle záležitost je výlučně v kompetenci a na zodpovědnosti řidiče, což objektivně vzato snižuje provozní komfort a mnohé odradí. Navíc to - co si budeme povídat - na krátký štreky výhodu rostlináče relativizuje ( Abych byl spravedlivej: Natrefil jsem na jednu profi-firmu, která předělává i motory TDI PD apod. na rostlináč s tím, že se jedná o jednonádržovej system (!) bez používání nafty (!) tzn. olej je v hlavní nádrži. Firma poskytuje 100% záruku i na motor a u předělanejch vozů se NEzkracují intervaly výměny motor. oleje !!! Co jsem viděl, tak oni věc řeší nejen technicky (předehřev apod.), ale maj i i vlastní softwarový vývoj a překopou celý řídící system vstřikování paliva.) 2) I přes fundované přesvědčování, kdy kvalitně udělaná přestavba a dodržování některých pokynů (viz např. ad 1) ) zůstane většina řidičů, hlavně těch, pro něž je motor "černá skříňka", skeptických a do předělávky "nepůjdou", protože "jim to servis nedoporučuje", "výrobce nedoporučuje" a v techničáku je přece jasně napsáno "nafta".
J inak si nedělám iluze, ve světle právě řečeného, pokud jde o přístup našich úředníků. "Neoprávněný zásah do vozidla", "do palivové soustravy", "krácení daně" ..... zkrátka přesně to, čim museli projít právě i Němci, než ta menšina prosadila, že se o daňový únik nejedná, že se o nepovolený zásah do motoru nejedná ( až na vyjímky - např, přídavá nádrž musí mít atest a musí být zapsaná v TP ), dokonce je nyní v Německu nově a jasně v zákoně uvedeno, že naftové motory smějí být provozovány i na rostl. oleje. Co to pro mne znamená ? Já naše úřady přesvědčovat nebudu, vím, že bych si na tom všem vylámal zuby, holt budu muset některé věci, jako je např. STK řešit jinak, i když nerad .
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
heh ani nie,,
ak sa to zacne vyrabat vo velkom,znizia sa najprv naklady,,cenny budu nizsie o dost ako su teraz,lebo by nemuseli byt hlavne vyrabane takou technologiou ako teraz(lebo do oleja co je v obchode su pridane vitaminy a ine zdrave sracky,),jedine ako sa mozu zvysit je spotrebnymi danami a bla bla politikou statu,,
ak sa to zacne vyrabat vo velkom,znizia sa najprv naklady,,cenny budu nizsie o dost ako su teraz,lebo by nemuseli byt hlavne vyrabane takou technologiou ako teraz(lebo do oleja co je v obchode su pridane vitaminy a ine zdrave sracky,),jedine ako sa mozu zvysit je spotrebnymi danami a bla bla politikou statu,,
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
olej
Dostali sme ponuku osadiť 29 čerpacích staníc výdajnými stojanmi na olej.
1: títo nami zvolení polovičáci síce schválili zákon ale momentálne je nevykonateľný
2. jazdiť na RO môžu len tí čo majú odoberné poukazy na červenú naftu a tým pádom by museli byť na hlavu padnutí aby išli do prerábok na RO a pod
3.Colníci robia už kontroly napr. aj v kameňolomoch či sa neobchádza zákon
4.momentálne nákup repkového oleja SK-22/l+DPH takže predaj na stojane predbežne keby sa to realizovalo = 33-34SK/l s DPH= predajná cena červenej nafty
PL- 21/l ale pri predaji +DPH +doprava + primeraný zisk + náklady a je to sojový ??????????????????
5.chodí sa okolo toho, ale každý sa k tomu na mimisterstvách stavia ako k horúcej kaši pred voľbami
1: títo nami zvolení polovičáci síce schválili zákon ale momentálne je nevykonateľný
2. jazdiť na RO môžu len tí čo majú odoberné poukazy na červenú naftu a tým pádom by museli byť na hlavu padnutí aby išli do prerábok na RO a pod
3.Colníci robia už kontroly napr. aj v kameňolomoch či sa neobchádza zákon
4.momentálne nákup repkového oleja SK-22/l+DPH takže predaj na stojane predbežne keby sa to realizovalo = 33-34SK/l s DPH= predajná cena červenej nafty
PL- 21/l ale pri predaji +DPH +doprava + primeraný zisk + náklady a je to sojový ??????????????????
5.chodí sa okolo toho, ale každý sa k tomu na mimisterstvách stavia ako k horúcej kaši pred voľbami
hmm
bohuzial stat je vzdy nepriatel jednotlivca... to znamena ked sa da na niecom osklabat, pripravia zakony tak aby mali moznost kontrolovat, sankciovat...prave tym ze sa to dostava viac do popularity olej bude to viac zaujimat "stat"
ak sa hovori otom ze sporebna dan z mineralov je kvoli znecisteniu prostredia, potom dan z biopaliva bude kvoli sestre konovho brata.preco? to nikoho zaujimat nemusi....dan bude.hotofka.
stavim sa, ze ked sem niekto nabehne s pohonom funkcnym na destilku, kde nevznikaju realne ziadne exhalaty zdania aj destilku lebo sa na nu bude jazdit...a stat by prisiel o pravidelne financne zdroje.
sksute tuto debatu zahrat do OUTu, a vyuzit "lacne" a "ekologicke" vozenie v co najvacsej miere dokym nepride den D.
PS- v politike nikoho nezaujima ekologia alebo nebodaj to aby sa cloveku zilo lepsie, teda lacnejsie.... oni si uz vymyslia legislativu tak aby nam sekli po prstoch a bohuzial tak to bude vzdy
ak sa hovori otom ze sporebna dan z mineralov je kvoli znecisteniu prostredia, potom dan z biopaliva bude kvoli sestre konovho brata.preco? to nikoho zaujimat nemusi....dan bude.hotofka.
stavim sa, ze ked sem niekto nabehne s pohonom funkcnym na destilku, kde nevznikaju realne ziadne exhalaty zdania aj destilku lebo sa na nu bude jazdit...a stat by prisiel o pravidelne financne zdroje.
sksute tuto debatu zahrat do OUTu, a vyuzit "lacne" a "ekologicke" vozenie v co najvacsej miere dokym nepride den D.
PS- v politike nikoho nezaujima ekologia alebo nebodaj to aby sa cloveku zilo lepsie, teda lacnejsie.... oni si uz vymyslia legislativu tak aby nam sekli po prstoch a bohuzial tak to bude vzdy
to víš někde váš stát na socialni davky pro cikany vzít musíJanCI píše:Ale to som ti napisal,ako by to vyzeralo,keby sa to rozbehlo komercne.(som nejaky ekonom )
ak este je to tak,tak biomineralne oleje su oslobedene od spotrebnych dani.
nafta teraz je 42SKK, repokvy olej 20-35SKK ,,je to svinstvo zdania co sa da
never tomu zlaty oci este se vratim k lpg ktere je modelovy priklad lpg vznika jako odpadni plyn pri rafinaci ropy jeho vyrobni cena jestli je 5 jc tak je to hodne presto vsechno stoji na pumpach 15 kc a pumpari maji tak 2 kc/l muj nazor je ze stat dorovnava pomoci dani paliva na takovou uroven aby byly ceny vsech pali na priblizne stejne urovni protoze spotreba plynu je v aute cca o 30% vyssi nez benzinu [o tech 10% c mluvi lpg autodilny si muzxou nechat vsichni jen zdat]
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
hold LPG je zavisla od ropy,a cena ropy od kurzu,atd, ropa rastie rychlym rozvojom ciny a zakryvanim inflacie americkeho dolara.
pri domacej vyrobe su naklady dane,a ziadne politicke incidenty atd atd,,je tam toho vela,,ked sa chces dozvediet viac,chod rovno studovat ekonomiku.
cize zvysovanim vyroby vznika hromadna vyroba, ktora je lacnejsia atd atd,jednoducho lacnejsi bude olej OD VYROBCOV
pri domacej vyrobe su naklady dane,a ziadne politicke incidenty atd atd,,je tam toho vela,,ked sa chces dozvediet viac,chod rovno studovat ekonomiku.
cize zvysovanim vyroby vznika hromadna vyroba, ktora je lacnejsia atd atd,jednoducho lacnejsi bude olej OD VYROBCOV