kedy preradovat?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
drda
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 28 led 2006, 15:23

kedy preradovat?

Příspěvek od drda »

Chcem sa spytat, kde su idealne otacky pre 1.4 TDi trojvalec. Kedy su najidealnejsie otacky pre preradovanie, pre dobru spotrebu a kultivovany chod motora. Ake minimalne otacky mu nevadia, lebo mne sa zda ze pod 1700 sa motor trapi. Lenze ked preradim pri max krutaku 2200 mam len 1500 otacok. A ked je studeny nemal by som ho viac vytacat. Divne sprevodovane. Poradte, poucte ma prosim, chcel by som aby mi motor vydrzal co najdlhsie.
VW Polo 1,4 TDI PD rv2000
Venousz
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2006, 16:08

Příspěvek od Venousz »

Řaď tak aby otáčky po přeřazení nepadaly pod 1700. Chce to trochu cviku, ale za chvíli to budeš dělat automaticky.
drda
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 28 led 2006, 15:23

Příspěvek od drda »

to ano, lenze po tom to musim tocit do 2400 aby to po preradeni malo 1700otacok. A to sa mi zda zas moc vela na diesel, hlavne ked je studeny
(wallbash)
VW Polo 1,4 TDI PD rv2000
Venousz
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2006, 16:08

Příspěvek od Venousz »

Nemusíš, z 1 na 2 to nemusíš vůbec točit, dvojka v pohodě vezme i nižší otáčky, vyšší kvalty pak stačí točit cca 2200-2300. Po rovině nebo z kopce ten motor snese i nižší ot. než 1700.
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

Venousz píše:Nemusíš, z 1 na 2 to nemusíš vůbec točit, dvojka v pohodě vezme i nižší otáčky, vyšší kvalty pak stačí točit cca 2200-2300. Po rovině nebo z kopce ten motor snese i nižší ot. než 1700.
do 2500 neni problem
punto 1.7TD 46kw
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

proc by to mely bejt vysoky otačky? klidne ho to č do 3000ot, porad lepsí než podtáčet
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

scream píše:proc by to mely bejt vysoky otačky? klidne ho to č do 3000ot, porad lepsí než podtáčet
on myslel za studena je pravda ze jsou lepsi vyssi otacky nez to dusit
punto 1.7TD 46kw
drda
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 28 led 2006, 15:23

Příspěvek od drda »

hmm tak dik
VW Polo 1,4 TDI PD rv2000
hustoles77
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 23 led 2006, 14:52
Bydliště: TC

Příspěvek od hustoles77 »

Jasně, do 3000 ot/min je tak akorát. (rofl)
genuine parts
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02 úno 2006, 19:16

Příspěvek od genuine parts »

za studena do 2000 vytocit a zaradit pak drzim tak 1800 nez se zahreje.nepodtaci se a tlak oleje je dostatecny pro mazani. po zahrati je prijemny radit pri 2500. nikomu to ale nenutim
@@@
rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09

Příspěvek od rousini »

scream píše:proc by to mely bejt vysoky otačky? klidne ho to č do 3000ot, porad lepsí než podtáčet
Zkus být konkrétní? Co znamená podtáčet diesel? Navíc píše o studeným motoru a tady je tvoje imho rada 3000ot??? Pokud si nejsi jistej tak neraď.
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
tmracing
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 23 led 2006, 19:30

Příspěvek od tmracing »

podtacat znamena napr u hdi cca pod 1400-1500rpm, u tdi netusim ale podstata bude asi podobna... motor ma velke vybracie, nicia sa napr silentbloky, nizke otacky produkuju aj nizsi tlak oleja co je obzvlast pri studenom motore este horsie, a napr u hdi tym znacne trpia aj vstreky... takze asi tolko znamena podtacanie... a spotrebe to aj tak nepomoze pretoze podtoceny motor potrebuje bohatsiu zmes na to aby mal patricny vykon (napr u mna ked by som chcel ist na 1200rpm pri nejakej 4ke, musim plyn zatlacit viacej ako ked pojdem na 4rke 70 pri cca 1900rpm.... a kedze zmes sa urcuje logicky aj podla polohy plynoveho pedalu (proste pri tych otackach nema motor dostatocny vykon a tak musis moc pridavat akokeby si chcel zrychlovat) aspon v mojom pripade bola spotreba kus horsia...teda asi i bohatsia zmes, teda ma to sekundarny vplyv aj na ine komponenty... tot moj nazor :-)
Peugeot 406, HDI, 110ps
rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09

Příspěvek od rousini »

Jo s tím bych souhlasil, pod těch 1400rpm ten motor nemá chuť, ale šlo mě o rady benzínovejch 16V, kteří si při řazení nechávaj poradit od omezovače.
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
Luke288
Přispěvovatel
Příspěvky: 123
Registrován: 23 led 2006, 14:23

Příspěvek od Luke288 »

ja nevim, vzdycky jsem radil podle citu. studenej motor, tocit min, ohratej tocit tak jak to citim a jak potrebuju. nedelal bych z toho zbytecnou vedu a moc neteoretizoval
Luke
OII 1.9 TDI
tmracing
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 23 led 2006, 19:30

Příspěvek od tmracing »

aha :-)... no 3tis ma od obmedzovaca hodne daleko este... a vyse to tocit je fakt blbost... myslim ze kazdy co ma trosku rozumu si uvedomuje ze najlepsie je drzat otacky v oblasti max krutiaceho momentu aj ked sa chcem vyblbnut takze ked uz naozaj cez tych 3tis to nema vyznam.. i ked moze zavisiet od motoru :-) napr kamaratova oktavka (cipla tusim na 136ps) ide veelmi ochotne aj cez 4 tis bez badatelneho poklesu krutaku.... zalezi ci radis s tym ze zavodis alebo radis stym ze chces ist s ekonomicky... no a co sa tyka ekonomickej jazdy tak osobne chodim standardne od cca 1600-1700 po cca 2000-2200rpm... osvedcilo sa najviacej...
Peugeot 406, HDI, 110ps
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“