Chcem sa spytat, kde su idealne otacky pre 1.4 TDi trojvalec. Kedy su najidealnejsie otacky pre preradovanie, pre dobru spotrebu a kultivovany chod motora. Ake minimalne otacky mu nevadia, lebo mne sa zda ze pod 1700 sa motor trapi. Lenze ked preradim pri max krutaku 2200 mam len 1500 otacok. A ked je studeny nemal by som ho viac vytacat. Divne sprevodovane. Poradte, poucte ma prosim, chcel by som aby mi motor vydrzal co najdlhsie.
Nemusíš, z 1 na 2 to nemusíš vůbec točit, dvojka v pohodě vezme i nižší otáčky, vyšší kvalty pak stačí točit cca 2200-2300. Po rovině nebo z kopce ten motor snese i nižší ot. než 1700.
Venousz píše:Nemusíš, z 1 na 2 to nemusíš vůbec točit, dvojka v pohodě vezme i nižší otáčky, vyšší kvalty pak stačí točit cca 2200-2300. Po rovině nebo z kopce ten motor snese i nižší ot. než 1700.
za studena do 2000 vytocit a zaradit pak drzim tak 1800 nez se zahreje.nepodtaci se a tlak oleje je dostatecny pro mazani. po zahrati je prijemny radit pri 2500. nikomu to ale nenutim
podtacat znamena napr u hdi cca pod 1400-1500rpm, u tdi netusim ale podstata bude asi podobna... motor ma velke vybracie, nicia sa napr silentbloky, nizke otacky produkuju aj nizsi tlak oleja co je obzvlast pri studenom motore este horsie, a napr u hdi tym znacne trpia aj vstreky... takze asi tolko znamena podtacanie... a spotrebe to aj tak nepomoze pretoze podtoceny motor potrebuje bohatsiu zmes na to aby mal patricny vykon (napr u mna ked by som chcel ist na 1200rpm pri nejakej 4ke, musim plyn zatlacit viacej ako ked pojdem na 4rke 70 pri cca 1900rpm.... a kedze zmes sa urcuje logicky aj podla polohy plynoveho pedalu (proste pri tych otackach nema motor dostatocny vykon a tak musis moc pridavat akokeby si chcel zrychlovat) aspon v mojom pripade bola spotreba kus horsia...teda asi i bohatsia zmes, teda ma to sekundarny vplyv aj na ine komponenty... tot moj nazor :-)
ja nevim, vzdycky jsem radil podle citu. studenej motor, tocit min, ohratej tocit tak jak to citim a jak potrebuju. nedelal bych z toho zbytecnou vedu a moc neteoretizoval
aha :-)... no 3tis ma od obmedzovaca hodne daleko este... a vyse to tocit je fakt blbost... myslim ze kazdy co ma trosku rozumu si uvedomuje ze najlepsie je drzat otacky v oblasti max krutiaceho momentu aj ked sa chcem vyblbnut takze ked uz naozaj cez tych 3tis to nema vyznam.. i ked moze zavisiet od motoru :-) napr kamaratova oktavka (cipla tusim na 136ps) ide veelmi ochotne aj cez 4 tis bez badatelneho poklesu krutaku.... zalezi ci radis s tym ze zavodis alebo radis stym ze chces ist s ekonomicky... no a co sa tyka ekonomickej jazdy tak osobne chodim standardne od cca 1600-1700 po cca 2000-2200rpm... osvedcilo sa najviacej...