Stránka 1 z 1

kedy preradovat?

Napsal: 31 led 2006, 12:35
od drda
Chcem sa spytat, kde su idealne otacky pre 1.4 TDi trojvalec. Kedy su najidealnejsie otacky pre preradovanie, pre dobru spotrebu a kultivovany chod motora. Ake minimalne otacky mu nevadia, lebo mne sa zda ze pod 1700 sa motor trapi. Lenze ked preradim pri max krutaku 2200 mam len 1500 otacok. A ked je studeny nemal by som ho viac vytacat. Divne sprevodovane. Poradte, poucte ma prosim, chcel by som aby mi motor vydrzal co najdlhsie.

Napsal: 31 led 2006, 13:30
od Venousz
Řaď tak aby otáčky po přeřazení nepadaly pod 1700. Chce to trochu cviku, ale za chvíli to budeš dělat automaticky.

Napsal: 31 led 2006, 17:48
od drda
to ano, lenze po tom to musim tocit do 2400 aby to po preradeni malo 1700otacok. A to sa mi zda zas moc vela na diesel, hlavne ked je studeny
(wallbash)

Napsal: 31 led 2006, 23:58
od Venousz
Nemusíš, z 1 na 2 to nemusíš vůbec točit, dvojka v pohodě vezme i nižší otáčky, vyšší kvalty pak stačí točit cca 2200-2300. Po rovině nebo z kopce ten motor snese i nižší ot. než 1700.

Napsal: 01 úno 2006, 06:46
od pietromasoni
Venousz píše:Nemusíš, z 1 na 2 to nemusíš vůbec točit, dvojka v pohodě vezme i nižší otáčky, vyšší kvalty pak stačí točit cca 2200-2300. Po rovině nebo z kopce ten motor snese i nižší ot. než 1700.
do 2500 neni problem

Napsal: 01 úno 2006, 12:34
od scream
proc by to mely bejt vysoky otačky? klidne ho to č do 3000ot, porad lepsí než podtáčet

Napsal: 01 úno 2006, 14:41
od pietromasoni
scream píše:proc by to mely bejt vysoky otačky? klidne ho to č do 3000ot, porad lepsí než podtáčet
on myslel za studena je pravda ze jsou lepsi vyssi otacky nez to dusit

Napsal: 02 úno 2006, 07:04
od drda
hmm tak dik

Napsal: 02 úno 2006, 13:48
od hustoles77
Jasně, do 3000 ot/min je tak akorát. (rofl)

Napsal: 02 úno 2006, 19:29
od genuine parts
za studena do 2000 vytocit a zaradit pak drzim tak 1800 nez se zahreje.nepodtaci se a tlak oleje je dostatecny pro mazani. po zahrati je prijemny radit pri 2500. nikomu to ale nenutim

Napsal: 05 úno 2006, 21:55
od rousini
scream píše:proc by to mely bejt vysoky otačky? klidne ho to č do 3000ot, porad lepsí než podtáčet
Zkus být konkrétní? Co znamená podtáčet diesel? Navíc píše o studeným motoru a tady je tvoje imho rada 3000ot??? Pokud si nejsi jistej tak neraď.

Napsal: 05 úno 2006, 22:46
od tmracing
podtacat znamena napr u hdi cca pod 1400-1500rpm, u tdi netusim ale podstata bude asi podobna... motor ma velke vybracie, nicia sa napr silentbloky, nizke otacky produkuju aj nizsi tlak oleja co je obzvlast pri studenom motore este horsie, a napr u hdi tym znacne trpia aj vstreky... takze asi tolko znamena podtacanie... a spotrebe to aj tak nepomoze pretoze podtoceny motor potrebuje bohatsiu zmes na to aby mal patricny vykon (napr u mna ked by som chcel ist na 1200rpm pri nejakej 4ke, musim plyn zatlacit viacej ako ked pojdem na 4rke 70 pri cca 1900rpm.... a kedze zmes sa urcuje logicky aj podla polohy plynoveho pedalu (proste pri tych otackach nema motor dostatocny vykon a tak musis moc pridavat akokeby si chcel zrychlovat) aspon v mojom pripade bola spotreba kus horsia...teda asi i bohatsia zmes, teda ma to sekundarny vplyv aj na ine komponenty... tot moj nazor :-)

Napsal: 05 úno 2006, 23:12
od rousini
Jo s tím bych souhlasil, pod těch 1400rpm ten motor nemá chuť, ale šlo mě o rady benzínovejch 16V, kteří si při řazení nechávaj poradit od omezovače.

Napsal: 06 úno 2006, 09:28
od Luke288
ja nevim, vzdycky jsem radil podle citu. studenej motor, tocit min, ohratej tocit tak jak to citim a jak potrebuju. nedelal bych z toho zbytecnou vedu a moc neteoretizoval

Napsal: 06 úno 2006, 11:41
od tmracing
aha :-)... no 3tis ma od obmedzovaca hodne daleko este... a vyse to tocit je fakt blbost... myslim ze kazdy co ma trosku rozumu si uvedomuje ze najlepsie je drzat otacky v oblasti max krutiaceho momentu aj ked sa chcem vyblbnut takze ked uz naozaj cez tych 3tis to nema vyznam.. i ked moze zavisiet od motoru :-) napr kamaratova oktavka (cipla tusim na 136ps) ide veelmi ochotne aj cez 4 tis bez badatelneho poklesu krutaku.... zalezi ci radis s tym ze zavodis alebo radis stym ze chces ist s ekonomicky... no a co sa tyka ekonomickej jazdy tak osobne chodim standardne od cca 1600-1700 po cca 2000-2200rpm... osvedcilo sa najviacej...