Stránka 1 z 2
Špatné těsnění pod hlavou-vliv na motor ???
Napsal: 08 čer 2008, 09:57
od Ondra
Na Oct.TDI 81 KW má již delší dobu špatné těsnění pod hlavou, což se projevuje ztrátou vody při vyšších otáčkách motoru cca. 0,5 až 1 l na 100 km. Když jedu řekněmě předpisově,tak se neztratí ani kapka. Veškerá voda mizí asi ve válci (ven neteče a do oleje se nedostává-zatím). Chtěl bych se tedy zeptat,zda to mám nechat zatím být a počkat až se to zhorší nebo opravit???
Má voda spalující se v motorovém prostoru nějaký vliv na jeho životnost popřípadě na výkon motoru???
Poslední otázka-našel by se někdo šikovný,kdo by mi to těsnění v okolí Vyškova nebo Brna opravil a kolik by to stálo????
Díky
Napsal: 08 čer 2008, 09:59
od rami
Talkuje ti to do bandasky ? Zkus vymenit vicko na expanzce.
Napsal: 08 čer 2008, 10:02
od Marek77
Poškození těsnění hlavy je škodlivé vždy a v jakémkoli případě. Pokud voda mizí do válce, je to možná jedna z nejnebezpečnějších alternativ. Je to totiž špatně zjistitelné amatérským okem (když jde voda do oleje, poznáš to celkem snadno tím, že v olejové náplni se bude tvořit hnědá emulze). Jenže voda ve válci může způsobit mnohem fatálnější důsledek - pokud by se po vypnutí motoru voda dostávala do válce, při následném pokusu o start velmi pravděpodobně praskne píst nebo se ohne ojnice. Pokud "pouze" vyhoří startér, je to to nejmenší zlo (ale on, mrcha, zpravidla vydrží a odejde něco na motoru).
Opravu rozhodně neodkládej. Není to finančně až tak náročná oprava (těsnění + sada šroubů hlavy = cca 1200 Kč) a práce cca 4 hodiny. Šikovný mechanik to zbouchá za odpoledne a i s materiálem si řekne do 3000 Kč.
Napsal: 08 čer 2008, 10:04
od este
na nic nečekej a měn .) cena za tesnění je od cca litru do 2500,- ale rozhodně se to vyplatí koupit a vyměnit možná bych když bude dole jestli ji nebudeš muset nechat srovnat...
Napsal: 08 čer 2008, 10:08
od este
stěma cenama co psal marek já bych řek za šrouby ccá 450.- cenu za max i s praci 3500,-
Napsal: 08 čer 2008, 10:52
od Ondra
rami píše:Talkuje ti to do bandasky ? Zkus vymenit vicko na expanzce.
Víčkem to nebude, to jsem již zkoušel měnit. Navíc mám v expanzce na stěnách trochu černých sazí,což bych řekl že svědčí na 100% o špatném těsnění.
Napsal: 08 čer 2008, 11:55
od Huml
doporučuju nechat hlavu líznout a podle stažení nechat zapustit ventily, ale to se do 3500,- asi nevejde, ale zas je záruka, že to nebude za čas tlakovat znova
Napsal: 08 čer 2008, 12:08
od este
s liznutím ne no .ú) a bez nej to nema moc cenu ,ú)
Napsal: 08 čer 2008, 20:34
od Ondra
Huml píše:doporučuju nechat hlavu líznout a podle stažení nechat zapustit ventily, ale to se do 3500,- asi nevejde, ale zas je záruka, že to nebude za čas tlakovat znova
Můžete mi prosím ještě vysvětlit proč zapouštět ventily. Já jsem to pochopil tak, že zkontroluji hlavu a pokud bude prohlá tak ji nechám srovnat a dám širší tesnění. Pokud slíznu hlavu např. o 0,02 mm tak když dám nové těsnění o 0,02 mm širší tak tím bych se přece měl vrátit do stejné pozice při zachování stejné komprese a stejných vůlí.????? Nebo v čem se pletu. Dokážete mi to prosím někdo vysvětlit???
Předem děkuji
Napsal: 08 čer 2008, 20:52
od Huml
spíš o 0,2mm než o 0,02mm, a když budeš mít už 3 drážku, tak jaký tam dáš silnější?

Napsal: 08 čer 2008, 22:16
od pafka
Huml píše:doporučuju nechat hlavu líznout a podle stažení nechat zapustit ventily, ale to se do 3500,- asi nevejde, ale zas je záruka, že to nebude za čas tlakovat znova
souhlas , a když je dole , tak přebrušuji ventily, a nové simerinky,přesně jak jsi napsal , je lepší zaplatit o něco víc , při jedné práci , než to dělat znovu
Napsal: 08 čer 2008, 23:01
od Mcjohn
TDI motor má hlavu rovnou a spalovací prostory v pístu, tím že srovnáš hlavu tak jí srovnáš a kompresi nezměníš. Na benzínu máš spalovací prostory v hlavě takže když jí přebrousíš tak zmenšíš spalovací prostor a tím zvýšíš kompresi. Na TDI motoru ne protože v hlavě nemáš žádný vybrání máš jí rovnou. bez spalovacích prostor. ty jsou v pístech. Tloušťka těsnění se určuje podle přesahu pístů přes blok. A ty ventyly musíš zapustit pokud hlavu zbrousíš moc aby ti nenarážely do pístů. Někdy jsou na hlavě značky kam až můžeš jít s broušením.
Napsal: 09 čer 2008, 13:52
od Marek77
Přesně tak - při orovnání hlavy na naftovém motoru se komprese nezmění, takže není třeba dávat silnější těsnění. Pokud bys ovšem hlavu pouze orovnal a vrátil ji zpět, může se stát, že ventily budou narážet do pístu (je třeba si uvědomit, že pokud je píst v HÚ, je jeho vzdálenost od hlavy pouze několik desetin milimetru).
Mělo by platit - o kolik orovnáš hlavu, o tolik je třeba zafrézovat ventily do sedel.
Nicméně je potřeba vědět, že výrobce rovnání hlavy nedovoluje.
Napsal: 09 čer 2008, 21:43
od Ondra
Mám ještě takový blbý dotaz
1.-dá se nějak změřit přesah pístu bez speciálního nářadí.Z důvodu aby se objedalo správné těsnění pod hlavu.
2.-pokud líznu hlavu zůstává přesah těsnění stejný nebo se to nějak mění v závisloti na rovnání hlavy???
Předem moc díky
Napsal: 09 čer 2008, 21:47
od Huml
těsnění dej to samý co tam máš, zůstává to samý, i když necháš tu hlavu srovnat