Stránka 1 z 2
mTDI - prosím nápady 2 problémy + možnosti vylepšení
Napsal: 19 čer 2008, 10:47
od honzamares
Prosím o rady a nápady:
motor: 1.9 mTDI turbo s wastegate regulovanou přetlakem, zatím nemám aftercooler
motor mám v lodi. Používám jej ve dvou režimech:
1. bublačka : otáčky 1200 - 2100 prostě pohodička zde není problém
2. plný výkon otáčky 4100 s následným ubráním na 3800 kde jede pod 3/4 plynu
1. problém mám že po 2-3 minutách motor ztratí výkon nehce se nechat donutit přes 3000 otáček (při zátěži)
- Tak nevím jestli se nepřehřívá ? existuje nějaký studenější termostat ?
pomůže aftercooler ? Ukazatel teploty se ani nehne.
2. problém připadá mi že má dost velké vibrace. Napadá mě jestli není potřeba po výměně setrvačníku převyvážit s klikou.
Máte někdo
nápady na zvýšení výkonu ? Hodilo by se mi aby měl sílu jako teď 3/4 plynu už při 1/2 plynu

tj. snížení spotřeby při stávajícím výkonu.
- jiné trysky ?
- na kolik si můžu dovolit tlakovat turbo ? 0,9 bar přetlak ? !!! dlouhodobý chod !!!
Dík za nápady a připomínky
Napsal: 19 čer 2008, 20:51
od Huml
spíš zkus jestli se ti to nězavzdušňuje, za 2-3 min to nepřehřeješ
kliku není potřeba vyvažovat dohromady se setrvákem, pokud se jedná o sériové díly nijak upravený, každej díl by měl mít svou max. nevyváženost danej fabrikou tak, aby šel ten setrvačník bez potřebnýho dovavažování bez problémů vyměnit
zvednutí výkonu tryskama je asi nejjednodušší způsob nebo u mTDI ještě šroubovák, tlak 0,9 barů je serivej tlak pro 110k motor, takže si myslím, že by to mělo vydržet, s intercoolerem by to neměl být už vůbec žádnej problém
Napsal: 19 čer 2008, 21:57
od honzamares
Intercooler je trochu problém protože není chladicí vzduch. Vymýšlím nějaký výměník, ale mám už jen se vstupem 1" a to je asi na IC málo ?
Jak nezavzdušňuje ? to by ztrácelo výkon ?
- voda tlakuje hadice asi normálně. Nové těsnění pod hlavou protože staré foukalo, hlava srovnaná. při nižších otáčkách vše OK. Jinak voda se ohřeje při 1500 otáčkách velmi rychle - teplota se ustálí během 2 minut
přiznám se ještě k jednomu pokusu. než sem tam dal stávající výměník (chladič) , byl tam slabší a na první test nového tam nebyl termostat. motor držel teplotu cca 60stupnu a já ho chvíly trápil na plno. A vzpomínám že výkon neztrácel. teď s termostatem (testoval jsem ho v ešusu s laboratorním teploměrem a řekl bych že funguje jak má) to prostě takhle zlobí.
šroubovák na přidání nafty ?
fotky motoru v tématu rozpoznání motoru ...
uprava setrvačníku byla: jiný setrvačník, kde sem sundal zuby, osoustružil osazení z druhé strany a zuby nasunul na druhou stranu setrváku (startér ze strany motoru)
Napsal: 19 čer 2008, 22:40
od Huml
máš mechanický čerpadlo, proto šroubovák na přidání nafty a zvýšení výkonu
pokud drží teplotu 85°C, tak se nepřehřívá , ne? nemusí se přímo zavzdušňovat, třeba je to jen přicpaný a nad 3000ot. už máš málo nafty, jinak ty vibrace, těžko říct, mohl jsi použít setrvák z podélnýho motoru, ten má zuby tam kde potřebuješ
Napsal: 19 čer 2008, 22:50
od honzamares
podélný motor má i obrácený startér ? to by se mi hodilo, ten můj z Mercruisera se mi tam vejde spíš méně než více.
- teplotu drží spíš 92 C existuje nějaký studenější termostat ?
Tak proč náhle ztratí ten výkon ? Prostě najednou povadne a pak nechce táhnout, ale jinak do těch 3000 ot jde pěkně, ale nejde dál. Žádný pazvuky teplota se ani nehne, turbo tlačí 0,8 . Normálně pokračuju na 2100 ot a nic se několik hodin neděje - prostě běží. Po zastavení a znovu nastartování má zase chvilku náladu makat naplno.
Napsal: 19 čer 2008, 22:52
od Huml
92 je ok, spíš fakt mrkni jestli nemáš přicpanou tu naftu
Napsal: 19 čer 2008, 22:52
od MirekX
a co takhle přisávání vzduchu do nádrže s naftou ? je to funkční?

Napsal: 19 čer 2008, 22:56
od honzamares
- odvzdušnění nádrže funguje.
- mám nový palivový filtr originál Škoda (starý z Forda mě vyšplouchl na moři)
- kamarád měl nápad že by mohlo nestíhat čerpadlo. Prý se stane závada mezi nějakýma komůrkama, ale zas tolik tomu nerozumím. Ale fakt mám pocit že na podzim to bez termostatu fungovalo. Samozřejmně že se mohlo něco přez zimní odstávku rozbít...
- Kde by mohla být přicpaná ?
Napsal: 19 čer 2008, 23:08
od honzamares
ještě jeden dotaz: pro dosažení 120 - 130 PS musím vyměnit turbo nebo to zvládnu s tím co mám?
Je to pro mě limitující z důvodu že pokud má jiný tvar a umístění výstupu musím udělat jiný výfuk (dvouplášťový) a držák výfuku.
Což se děla nejlépe s vyndaným motorem - o víkendu ho budu vyndavat.
Dík za info. Já abych věděl co mě čeká a nedělal zbytečnosti.
Napsal: 20 čer 2008, 06:29
od MirekX
a máš asi výfuk do vody, takže asi nejni vidět, jestli při tom povadnutí začne kouřit černě?
Intercooler by to chtělo, na 120PS určitě, myslím, že těch 120 by asi dalo to tvoje turbo

Napsal: 20 čer 2008, 07:01
od tomáš karbus
Kolik máš vnitřní tlak nafty v čerpadle, ono je fakt, že při takhle konstantních otáčkách se lechce zvedne teplota nafty v čerpadle a nevim vysávat se ti asi nebude, ale mohlo by to tohle dělat, nemá cenu se víc rozepisovat, protože nevíme z čeho máš základ, ale zkus to co píše huml a pak dej vedět dál a kdyžtak to určitě nějak lze řešit
Napsal: 20 čer 2008, 09:47
od Tomas.cz
IC bych tam dal určitě, nějaký vodník, takhle bude teplota vzduchu 150+

Napsal: 20 čer 2008, 10:33
od honzamares
Teplota vzduch asi tak +150 je

zkusím nějak vymyslet IC
Kdyby někdo uměl pájet měď stříbrem ....
O víkendu to vyndám a znovu nafotím
Jinak kdyby někoho zajímali čísla
Průtok vody chladičem (origo vodní pumpa - kovová)
@1600 ot/m 0.75m3/h
@2000 ot/m 0.97m3/h
@3000 ot/m 1.48m3/h
@4000 ot/m 2 m3/h
Napsal: 24 čer 2008, 08:02
od honzamares
Tomas.cz píše:IC bych tam dal určitě, nějaký vodník, takhle bude teplota vzduchu 150+

kde u auta bere vodní IC chladicí vodu ?
Napsal: 25 čer 2008, 20:04
od DanT3
Jak který auto, ale buď to má samostatnej okruh včetně elektrickýho čerpadla, chladiče a expanzky a nebo to má začleněný do vodního okruhu pro motor. Což mi přijde nic moc, ale prej to takhle bylo u některých ostrých verzí Peugeotu.