Octavia TDI 66 kW

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

TomasB
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23 led 2006, 18:06

Octavia TDI 66 kW

Příspěvek od TomasB »

Pročetl jsem tady skoro vše, ale nějak jsem nenašel odpověď. Při provozování tohoto konkrétního motoru na směs max 50%RO, jaké je riziko? Co se může stát? Myslím, že nic.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

novy olej a nebo pouzity ?
E91 N52B30 :)
TomasB
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23 led 2006, 18:06

Příspěvek od TomasB »

Radim205D píše:novy olej a nebo pouzity ?
Nový olej
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Tam bych snad zaden zasadni problem nevidel, snad jen pokud se blizi interval vymeny palivoveho filtru (vymenil bych jej pro jistotu). Znamy takhle jezdi uz nejakou dobu a zatim vse o.k.
Vic ti tady snad odpovi majitele TDIcek.
E91 N52B30 :)
TomasB
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23 led 2006, 18:06

Příspěvek od TomasB »

no já že už s tím mám něco naježděno, ale teď jsem koukal, že se mi nějak zvedla hladina motorového oleje. Je tak 2mm nad horní mez. Tak jsem trošku nejistej. Jsem asi v půlce intervalu výměny. Už jsem na směsku najel k 50tkm, a žádný probém. Před používáním RO jsem od výměny do výměny nedoléval mot. olej, ale bylo to při výměně těsně nad minimum. Teď jsem v půlce a lehce mi přibylo. Tak se raději ptám.
Ke kontrole oleje jsem dospěl kvůli toho, že se mi zdá, že mi trochu klepou hydroštely. Nesouvisí toto spolu? Uvažuju nad výměnou mot. oleje.
TomasB
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23 led 2006, 18:06

Příspěvek od TomasB »

jinak motor šlape jak hodinky, normálně táhne, maximálka taky O.K.
TomasB
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23 led 2006, 18:06

Příspěvek od TomasB »

Ještě snad že jezdím převážně dlouhý trasy, RO přilévám po natankování při zahřátém motoru před delší cestou, aby se promíchal s naftou. Jinak jsem ještě zjistil, že při rozjezdu na 1 a 2 , když s tím jela manželka a já za ní druhým autem, tak to velmi nepatrně začmudí tmavě. Je to takový, že si toho člověk všimne, ale není to nijak moc. Jinak to nijak nečmudí, a ani do kopce. Snad jen když na neutrál sešlápnu prudce na podlahu, tak se nějaký saze vyvalej, ale to je normální... Na emisích mi teď naměřili něco mezi 0,4-0,5 kouřivost, limit je 1,2. Takže asi O.K.
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

Obecně TDíčka jsou oproti komůrkovým motorům háklivější na provoz s olejem.Snadněji dochází k nedokonalému spalování a nespálený olej je stírán do vany, kde znehodnocuje motorový olej, který polymeruje a může způsobit vážné poškození motoru.Rozhodně se doporučuje zkrátit lhůtu na výměnu motorového oleje.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
TomasB
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23 led 2006, 18:06

Příspěvek od TomasB »

alda164 píše:Obecně TDíčka jsou oproti komůrkovým motorům háklivější na provoz s olejem.Snadněji dochází k nedokonalému spalování a nespálený olej je stírán do vany, kde znehodnocuje motorový olej, který polymeruje a může způsobit vážné poškození motoru.Rozhodně se doporučuje zkrátit lhůtu na výměnu motorového oleje.
To jak se jinde psalo o zakarbonování a zapečení kroužků, platí to pro tento motor?
Dříve jsem tento problém s přibýváním oleje neregistroval. Buď lechce ubyl nebo alespoň nepřibýval. To znamená, že se přirozený úbytek pouze doplňoval tím stečeným olejem. Jsem teď v půlce intervalu, tak ho nechám vyměnit jakmile bude mít můj servisman volnou garáž. Jen mně udivuje, že ho tentokrát takhle přibylo, protože s tímto jsem nikdy problém neměl.
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

2 TomasB
Nechci Ti brát iluze, ale aby tě to ježdění na směs nevyšlo příliš draho.Pokud někdo chce jezdit na olej u TDíčka, tak se doporučuje předehřev výměníkem a doplnit jej ještě elktrickým ohřevem.Vše pak řídí el. jednotka a v případě malého zatížení motoru ještě zapne žhaviče.Tdíčka jsou prostě háklivější.Pokud to máš jako směsku, tak se problém imho zmenší ale neanuluje.Myslím, že by nebylo od věci alespoň občas projet nádrž na čistou naftu a zkrátit interval výměny oleje.To se ostatně doporučuje tak jak tak.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21

Příspěvek od octavia_66_tdi »

Také mám pár poznatků s provozem na olej..

Najel jsem na směs 50:50 cca 10.000km (fabia sdi) a ted´ začínám pozorovat změny.

1) auto, dříve zahřáté vonělo, (nebylo poznat, rozdíl od nafty).., nyní před cca 1000km stále smrdí i teplé -- grill

2) olej byl měněn před 4000km a když čuchnu k víčku pěkně smrdí friťákem

nárůst oleje zatím nepociťuju , ale díky zápachu oleje mám pocit že nemusí dostatečně mazat a bůhví čeho se můžu dočkat
asi provoz na oil ukončím :(

Ještě zkušenost s otcovo sdi seat, cca před dvěma měsíci mu začlo něco klepat v motoru , bylo to slyšet hlavně při jízdě z kopce a brzdění motorem.
Také na místě při přidání plynu.Zdálo se mi to jako někde u vačky, možná to mohly být i hydroštely..
Přestal to tam lít a zatím je vše ok.

Tak jak tak koukám zkušenosti i dalších lidí, buď předehřev, menší poměr(což se finančně nevyplatí), nebo nic..



(LOL)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

:?
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:32, celkem upraveno 1 x.
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Příspěvek od Machča »

Octa_66_Tdi : a nepouzival jsi predtim jiny typ oleje on totiz nekterej smrdi a jinej voni
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

Machča píše:Octa_66_Tdi : a nepouzival jsi predtim jiny typ oleje on totiz nekterej smrdi a jinej voni

souhlasím
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

To: Machča

Příspěvek od dvorky1 »

Zdarec jak jsem nedávno řešili mojeho Escorta. Jak ti to startuje pokud tam máš jen friťák?? mě ani na naftu když přepnu před koncem jízdy, teď i teplej motor nechytnne. Buď mám v háji tlaky, nebo je něco špatně. Už jsem z toho celkem neštastnej a možná bych uvažoval zbavit se Forda a jít do nějakýho golfa TD :-((
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“