Octavia TDI 66 kW
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Octavia TDI 66 kW
Pročetl jsem tady skoro vše, ale nějak jsem nenašel odpověď. Při provozování tohoto konkrétního motoru na směs max 50%RO, jaké je riziko? Co se může stát? Myslím, že nic.
no já že už s tím mám něco naježděno, ale teď jsem koukal, že se mi nějak zvedla hladina motorového oleje. Je tak 2mm nad horní mez. Tak jsem trošku nejistej. Jsem asi v půlce intervalu výměny. Už jsem na směsku najel k 50tkm, a žádný probém. Před používáním RO jsem od výměny do výměny nedoléval mot. olej, ale bylo to při výměně těsně nad minimum. Teď jsem v půlce a lehce mi přibylo. Tak se raději ptám.
Ke kontrole oleje jsem dospěl kvůli toho, že se mi zdá, že mi trochu klepou hydroštely. Nesouvisí toto spolu? Uvažuju nad výměnou mot. oleje.
Ke kontrole oleje jsem dospěl kvůli toho, že se mi zdá, že mi trochu klepou hydroštely. Nesouvisí toto spolu? Uvažuju nad výměnou mot. oleje.
Ještě snad že jezdím převážně dlouhý trasy, RO přilévám po natankování při zahřátém motoru před delší cestou, aby se promíchal s naftou. Jinak jsem ještě zjistil, že při rozjezdu na 1 a 2 , když s tím jela manželka a já za ní druhým autem, tak to velmi nepatrně začmudí tmavě. Je to takový, že si toho člověk všimne, ale není to nijak moc. Jinak to nijak nečmudí, a ani do kopce. Snad jen když na neutrál sešlápnu prudce na podlahu, tak se nějaký saze vyvalej, ale to je normální... Na emisích mi teď naměřili něco mezi 0,4-0,5 kouřivost, limit je 1,2. Takže asi O.K.
Obecně TDíčka jsou oproti komůrkovým motorům háklivější na provoz s olejem.Snadněji dochází k nedokonalému spalování a nespálený olej je stírán do vany, kde znehodnocuje motorový olej, který polymeruje a může způsobit vážné poškození motoru.Rozhodně se doporučuje zkrátit lhůtu na výměnu motorového oleje.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
To jak se jinde psalo o zakarbonování a zapečení kroužků, platí to pro tento motor?alda164 píše:Obecně TDíčka jsou oproti komůrkovým motorům háklivější na provoz s olejem.Snadněji dochází k nedokonalému spalování a nespálený olej je stírán do vany, kde znehodnocuje motorový olej, který polymeruje a může způsobit vážné poškození motoru.Rozhodně se doporučuje zkrátit lhůtu na výměnu motorového oleje.
Dříve jsem tento problém s přibýváním oleje neregistroval. Buď lechce ubyl nebo alespoň nepřibýval. To znamená, že se přirozený úbytek pouze doplňoval tím stečeným olejem. Jsem teď v půlce intervalu, tak ho nechám vyměnit jakmile bude mít můj servisman volnou garáž. Jen mně udivuje, že ho tentokrát takhle přibylo, protože s tímto jsem nikdy problém neměl.
2 TomasB
Nechci Ti brát iluze, ale aby tě to ježdění na směs nevyšlo příliš draho.Pokud někdo chce jezdit na olej u TDíčka, tak se doporučuje předehřev výměníkem a doplnit jej ještě elktrickým ohřevem.Vše pak řídí el. jednotka a v případě malého zatížení motoru ještě zapne žhaviče.Tdíčka jsou prostě háklivější.Pokud to máš jako směsku, tak se problém imho zmenší ale neanuluje.Myslím, že by nebylo od věci alespoň občas projet nádrž na čistou naftu a zkrátit interval výměny oleje.To se ostatně doporučuje tak jak tak.
Nechci Ti brát iluze, ale aby tě to ježdění na směs nevyšlo příliš draho.Pokud někdo chce jezdit na olej u TDíčka, tak se doporučuje předehřev výměníkem a doplnit jej ještě elktrickým ohřevem.Vše pak řídí el. jednotka a v případě malého zatížení motoru ještě zapne žhaviče.Tdíčka jsou prostě háklivější.Pokud to máš jako směsku, tak se problém imho zmenší ale neanuluje.Myslím, že by nebylo od věci alespoň občas projet nádrž na čistou naftu a zkrátit interval výměny oleje.To se ostatně doporučuje tak jak tak.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
- octavia_66_tdi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 183
- Registrován: 05 úno 2006, 10:21
Také mám pár poznatků s provozem na olej..
Najel jsem na směs 50:50 cca 10.000km (fabia sdi) a ted´ začínám pozorovat změny.
1) auto, dříve zahřáté vonělo, (nebylo poznat, rozdíl od nafty).., nyní před cca 1000km stále smrdí i teplé -- grill
2) olej byl měněn před 4000km a když čuchnu k víčku pěkně smrdí friťákem
nárůst oleje zatím nepociťuju , ale díky zápachu oleje mám pocit že nemusí dostatečně mazat a bůhví čeho se můžu dočkat
asi provoz na oil ukončím
Ještě zkušenost s otcovo sdi seat, cca před dvěma měsíci mu začlo něco klepat v motoru , bylo to slyšet hlavně při jízdě z kopce a brzdění motorem.
Také na místě při přidání plynu.Zdálo se mi to jako někde u vačky, možná to mohly být i hydroštely..
Přestal to tam lít a zatím je vše ok.
Tak jak tak koukám zkušenosti i dalších lidí, buď předehřev, menší poměr(což se finančně nevyplatí), nebo nic..
Najel jsem na směs 50:50 cca 10.000km (fabia sdi) a ted´ začínám pozorovat změny.
1) auto, dříve zahřáté vonělo, (nebylo poznat, rozdíl od nafty).., nyní před cca 1000km stále smrdí i teplé -- grill
2) olej byl měněn před 4000km a když čuchnu k víčku pěkně smrdí friťákem
nárůst oleje zatím nepociťuju , ale díky zápachu oleje mám pocit že nemusí dostatečně mazat a bůhví čeho se můžu dočkat
asi provoz na oil ukončím
Ještě zkušenost s otcovo sdi seat, cca před dvěma měsíci mu začlo něco klepat v motoru , bylo to slyšet hlavně při jízdě z kopce a brzdění motorem.
Také na místě při přidání plynu.Zdálo se mi to jako někde u vačky, možná to mohly být i hydroštely..
Přestal to tam lít a zatím je vše ok.
Tak jak tak koukám zkušenosti i dalších lidí, buď předehřev, menší poměr(což se finančně nevyplatí), nebo nic..
To: Machča
Zdarec jak jsem nedávno řešili mojeho Escorta. Jak ti to startuje pokud tam máš jen friťák?? mě ani na naftu když přepnu před koncem jízdy, teď i teplej motor nechytnne. Buď mám v háji tlaky, nebo je něco špatně. Už jsem z toho celkem neštastnej a možná bych uvažoval zbavit se Forda a jít do nějakýho golfa TD (
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw