Převodové poměry

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
motortech
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 26 pro 2009, 11:19

Příspěvek od motortech »

Prosim, vedel by mi niekto povedat aku rychlost dosahuje Octavia 1U RS 132kW na piatom prevodovom stupni pri 3000 otackach?
IMIK
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 11 srp 2008, 08:32

Příspěvek od IMIK »

Zdravím,
poradí mi někdo kde seženu tento převod

převod 0,681- použití z T4 syncro přev. DDA
02D311158 47 zubů
02D311361 32 zubů

za zde zmiňovaných cca 4500 Kč javascript:emoticon(':(')
:(
Uživatelský avatar
Romaneek
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 21:05
Bydliště: Bor u Tachova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romaneek »

No, já kupoval nedávno a 5500,- (hm)
Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série :)
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
wolverine
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 02 zář 2010, 08:40

Příspěvek od wolverine »

Jen se v rychlosti zeptam da se pouzit prevodovka z OII 4x4 do OI 4x4 ? Dekuju
Skoda octavia 1.9tdi. Vw golf Country 4x4.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

nevíte jaké převody má převodovka FMH , nebo jaké převodovce je podobná převodama ?
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
Pinchel
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 10 říj 2006, 21:23

Příspěvek od Pinchel »

hoja
Pinchel
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 10 říj 2006, 21:23

Příspěvek od Pinchel »

Ucelené informace, které snad někomu poslouží:

Škoda Octavia 1.9 tdi 77kw
Změna převodu 5tého stupně za těžší.

Původní: GQQ je 29/39 zubů 0,743
Nyní:převod 0,658 použití z T5 přev. FJH, GTZ
02Z311158A 41 zubů
02Z311361A 27 zubů (kupováno u Helera se slevou za 5100kč)

Původní hodnoty dle tacha a otáčkoměru 160 km/hod - 3450 ot/.min
Nyní hodnoty dle tacha a otáčkoměru 160 km/hod - 2850 ot/.min
(při 140 km/hod je to nyní myslím nějakých 2500 ot./min)

Značné snížení hluku při jízdě na dálnici. Spotřeba šla dolů v rozmezí 0,2 až 0,8l dle stylu jízdy a cest.

Snížení pružnosti motoru mezi 4st a 5stupněm.(dá se dohnat větším vytočením čtverky,ale netřeba).
Škodovka mi oproti ostatním ochcávkam celkem pěkně jela,i přesto sem ji nechal lechce chipnout, tudíž velká eliminace horší pružnosti změnou převodu. U orig.nechip.verzí bude těžší převod asi trošičku více znát.

Výměnu sem si dělal sám při výměně spojky. Žádný velký problém: zhodit víko,povolit šrouby kol,sundat objímku a stahováčkem sundat kola.Může být problém dostat stahovák na to menší kolo,není tam moc místa, ale menším stahováčkem sem se dostal.Kola jsem zpětně lehce naklepnul a dotáhnul.

Mám zatím najeto cca 40tis po výměně a můžu jen vřele doporučit. Ta ivestice za to určitě stojí, pokud z autem pravidelně jezdíte.

Velké poděkování patří Dr. Humlovi ze zdejšího fóra za vyčerpávající informace a rady. Děkuji
Obrázek
Obrázek
Pinchel
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 10 říj 2006, 21:23

Příspěvek od Pinchel »

PS. Těžší převod nedoporučuji, už by to bylo asi moc a lehčí taky ne, nic moc tím nezískáte. Tehle střední je myslím akorát.
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

stačí víc hledat a máš to bez skoku ze 4 na 5...


http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... F8evodovka
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Pinchel
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 10 říj 2006, 21:23

Příspěvek od Pinchel »

Ladas píše:stačí víc hledat a máš to bez skoku ze 4 na 5...


http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... F8evodovka
Myslíš jako šestikvalt? Díky,měl sem, nechci. To už raději automat. Ta úprava pětikvaltu je z mého pohledu daleko vhodnější,levnější a snažší.

Ps. Jinak to testil kámoš, který má tu samou ve standartu a tvrdil,že to letí jako z praku. Těžšího převodu si nevšiml ,až když sem ho na to upozornil. Prý jak to,že to točí tak málo . . . :-)
Pipa95
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 16 čer 2014, 22:58

Příspěvek od Pipa95 »

Mám převodovku DQY. Potřeboval bych vědět převodové poměry a popřípadě, jestli se dávala do Golfů aspoň trochu delší převodovka, než tahle. Chystám se na cca 150 ps a pak by tahle převodovka byla příšerně krátká a stejně už má po sezóně. Převodovku z fabky moc nechci z důvodu zachování dvojhmoty.
Uživatelský avatar
Romaneek
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 21:05
Bydliště: Bor u Tachova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romaneek »

Taky se přidám se svým poznatkem..
Třeba to někomu pomůže..

Podobně jako "Pinchel" jsem řešil krátkou pětku na svém Passatu 3C.
Originál kola taktéž 29,39 zubů, takže převodový poměr 0,74.

Na základě jednoho doporučení jsem dal:
převod 0,621- použití z T5 přev. FJK, GTW
02Z311158 37 zubů
02Z311361 23 zubů

a je to mooc dlouhé. Auto mám chipnuté na cca. 140ps+ teď VA.
Při 3000ot jede 180km/h a zjistil jsem, že na tempomatu nastavím max. 220 km/h, ale to jsou veškerá pozitiva. Na okrskách po rovině se dá jet 100 km/h, ale pro plynulou jízdu, aby to člověk netrápil ideál tak 120 km/h.
Skok mezi 4 a 5 je hroznej..
Takže po dlouhodobém zvažování pro a proti na základě hodnot, které jsem vyčetl z excelové tabulky pro počítání výsledných rychlostí vs. otáčky mot. při určitém převodu ( mám ji myslím odsud z fóra) jsem se rozhodl, že 0,621 půjde ven a nahradí ho převod 0,681.

Ten těžkej převod je podle mne max. na Octávii 1, ale na Passata je to prostě moc..

R..
Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série :)
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
Qxkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 28 črc 2013, 11:24
Bydliště: Zbiroh (Líšná)

Příspěvek od Qxkiller »

otázečka 6st. převodovka DRW je MQ350 ?
DjRaptor - Octavie combi 2003 1.9 Tdi 81kw ASV 312/256mm brzdy, 6q převodovka drw - Sachs Performance
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

Může mi někdo vysvětlit, co to vlastně znamená a jak to funguje? (Červeně zakroužkované v obrázku)

Obrázek
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
RomanF
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 22 zář 2009, 11:31
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od RomanF »

Zdarec panove, zkusil jsem graf prevodu, tedy takto by to melo platit pro Passat 3C BLS. Omluvte bidnou kvalitu...
Ja mel k velke spokojenosti 0.621 (vetsinu km po dalnici), ale ne kazdemu to tak vyhovuje.

Obrázek
Superb III 2018 CRLB, Superb II 2015 CFGB, ex-Rapid 2014 CBZB, ex-Passat 3C 2007 BLS,
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“