intercooler
Moderátoři: šulda, Moderátoři
intercooler
Mám Fiat marea wekend 1.9 TD 100 /74kW/ a zistil som , že je deravý intercooler a preto som ho vymontoval a hadice len tak prepojil. Auto som už tak kúpil a ten intecooler keď som prezrel tak z vnútra bol zaliaty nejakým lepidlom.
Preto sa pýtam, že keď budem jazdiť bez neho koľko kW stratím a aké to môže mať následky na motor.
Nový stojí 6000.-Sk a na burze sa mi zatiaľ nik neozval.
Preto sa pýtam, že keď budem jazdiť bez neho koľko kW stratím a aké to môže mať následky na motor.
Nový stojí 6000.-Sk a na burze sa mi zatiaľ nik neozval.
Koľko stratím kw a jazda normalne je do 100km/h?
Zdá sa mi to dosť lenivé a turbo efekt sa prejavuje 2/3 plynu.
S intercoolerom je turbo efekt skôr ako mám ja?
A čo sa týka teploty motora, keď idem do kopca tak teplota rýchlo stúpa až zapína ventilátor, ale zatial mi nevyvrela ani sa nestráca, ale výkon je dosť slabý. Keď idem po rovine tak teplota je minimálna.
Zdá sa mi to dosť lenivé a turbo efekt sa prejavuje 2/3 plynu.
S intercoolerom je turbo efekt skôr ako mám ja?
A čo sa týka teploty motora, keď idem do kopca tak teplota rýchlo stúpa až zapína ventilátor, ale zatial mi nevyvrela ani sa nestráca, ale výkon je dosť slabý. Keď idem po rovine tak teplota je minimálna.
Pozrel by som sa na termostat.
Lenive to moze byt z viacerych pricin:
1. nemas teraz IC
2. moze byt zasrate nasavacie potrubie od EGR
3. nedostava dostatocne mnozstvo nafty (mrkni naftovy filter)
4.nedostava dostatocne mnozstvo vzduchu, mrkni vzduchovy filter, turbo (problem moze suvisiet aj z pricinou c. 2.)
Lenive to moze byt z viacerych pricin:
1. nemas teraz IC
2. moze byt zasrate nasavacie potrubie od EGR
3. nedostava dostatocne mnozstvo nafty (mrkni naftovy filter)
4.nedostava dostatocne mnozstvo vzduchu, mrkni vzduchovy filter, turbo (problem moze suvisiet aj z pricinou c. 2.)
z auta to budes muset sundat...a co se tyce cooleru, nic bych nevymyslel a koupil jinej, pokud ne novej, tak aspon pouzitej. Z jake casti slovenska ses??spibe píše:- termostat je nový
- filtre nedávno menené
ostáva len IC a EGR
- mimochodom dá sa vyčistiť sacie potrubie bez rozobratia
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Nasavacie potrubie od egr nasava vyfukove plyny spat do sania. Takze pre teba by to bolo v tomto pripade len dobre. Ked ides do kopca, turbo tlaci plnym tlakom, to znamena ze stlaceny vzduch sa zahrieva (a to hodne) a kedze ho IC nechladi, prehrieva sa ti motor, straca vykon atd.spibe píše:- termostat je nový
- filtre nedávno menené
ostáva len IC a EGR
- mimochodom dá sa vyčistiť sacie potrubie bez rozobratia
Fiat Tipo 1.9TDsX 270.000 km / po smrti