Smeska fritaku a benzinu ??
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Smeska fritaku a benzinu ??
Znamy ktery nema internet me poprosil jestli bych se vas zeptal na jednu otazku : "Jezdim na smesku 50:50 RO a nafta, co by se stalo cerpadlu popripade jake by byly jizdni vlastnosti kdyby olej redil v mensim pomeru benzinem (napr.70%RO,30%benzin) ktery by viskozitu oleje zvysil snaze nez nafta . V zime se preci do nafty muze pridavat i dle rad vyrobcu aut nejake procento benzinu.
E91 N52B30
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 66
- Registrován: 23 led 2006, 19:15
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
dle odhadu asi 20 litru na to jsem dal 25litru oleje a dotlačil po hrdlo naftou cca asi 5 litru a celková nádrž pry je 55 litruRadim205D píše:to paty: a kolik toho benzinu v te nadrzi bylo? resp. nevite nekdo jake je bezpecne procento benzinu v nafte/RO ?
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS
FIAT 850
AVIA 21N
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS
FIAT 850
AVIA 21N
Re: Smeska fritaku a benzinu ??
jezdil jsem na poměr 10l RO :2l benzin a v pohodě jen už to tak nevonělo, ted jezdím na směs hydraulický RO + petropal asi tak 8:2 a smrdí to jak AVIERadim205D píše:Znamy ktery nema internet me poprosil jestli bych se vas zeptal na jednu otazku : "Jezdim na smesku 50:50 RO a nafta, co by se stalo cerpadlu popripade jake by byly jizdni vlastnosti kdyby olej redil v mensim pomeru benzinem (napr.70%RO,30%benzin) ktery by viskozitu oleje zvysil snaze nez nafta . V zime se preci do nafty muze pridavat i dle rad vyrobcu aut nejake procento benzinu.
Směs benzín nafta nebo směs olej benzin - to ne. Sice se může nouzově ( a ještě před rokem 1990 to výrobci dieselových aut v nouzi i doporučovali ) do nafty namíchat až 25 % benzinu, aby letní nafta v zimě neparafinovala při tuhejchg mrazech, ale u dnešních motorů TDI, HDI apod., kde jsou parametry počátku vstřiku, studeného startu apod. řízeny počítačem, kde jsou tolerance mnohem menší, kde je potřeba splňovat mnohem přísnější emise i´normy hluku - tam bych dlouhodobě na směs diesel-benzin nejezdil. Benzín má přecejen daleko rozdílnější vlastnosti než nafta či než jakýkoliv olej. Hlavně má jiný odpařovací hodnoty, destilační křivka je jiná, bod vzplanutí i vznícení úplně jinej než u olejů, petroleje či nafty. Motor se směskou benzin.nafta či olej-benzin běží o poznání hlučněji, má podstatně tvrdší chod, hlavně na volnoběh a při nízký zátěží, kde se výrazně projevuje typické klepání nafťáku svědčící o tom, že tzv. prodleva vznícení ve válci je velká - dochází tak k rychlejšímu nárustu tlaku ve válci a pístová skupna je tak zbytečně i víc namáhána. Ne že bych si myslel, že se motor hned vysype - každý nechť si to vyzkouší a poslouchá........
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
toyota corolla 1,9DX 1986 365tis.km, nekupuju mám už jen trochu a je to použitá náplň z mašiny na který se štelujou naftový čerpadla, teda i ten hydraulickej olej, ale už došly zdroje tak se budu muset vrátit k friťáku + nafta.Radim205D píše:to maska01: ty ses teda chemik ti reknu
a propo ten propal nekupujes ze ? jeho cenu jsem objevil 65,-/1L bez DPH
P.S. v cem tu ohnivou smesku palis?
normální nafta má prej destilační křivku asi 150°C-360°C, přesnej tvar závisí na letní/zimní naftě a tak. Normální benzin začíná destilovat už asi v 35 °C, takže ten začátek by byl přepísklej. Ale zkusil bych to ředit techničákem, co já vim, tak se v rozumnejch množstvích a cenách (točí se) prodávají techničáky v destilačním rozmezí 90°C-150°C (běžnej čistící) a 140°C-200°C - (lakovej, to je až na ňáký detaily ředidlo S6001. Těma číslama si tady ale nejsem jistej) Ten mě láká daleko víc. Ještě se zeptam větších odborníků a pak sem fodim doporučený poměry pro ředění. Údajně by měl ten benzín v rostlináči i zpomalovat polymeraci, ze který vznikají ty svinstva, který pak zalepujou ty filtry. Taky by to mělo rychlejš sedimentovat (klesání svinstev ke dnu)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
U toluenu bych se bál toho, že Ti bezpečně naleptá některá těsnění v palivové soustavě, pokud je ho moc. Je to sice taky "uhlovodík", ale aromatickej, takže svinstvo rakovinotvorný, což by ale nemělo vadit, pokud si tim nemyješ ksicht. Možná to po naředění s naftou či olejem už neleptá, to nevi, chtělo by to vyzkoušet, určitě se naředěniím reaktivita sníží.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW