Smeska fritaku a benzinu ??

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Smeska fritaku a benzinu ??

Příspěvek od Radim205D »

Znamy ktery nema internet me poprosil jestli bych se vas zeptal na jednu otazku : "Jezdim na smesku 50:50 RO a nafta, co by se stalo cerpadlu popripade jake by byly jizdni vlastnosti kdyby olej redil v mensim pomeru benzinem (napr.70%RO,30%benzin) ktery by viskozitu oleje zvysil snaze nez nafta . V zime se preci do nafty muze pridavat i dle rad vyrobcu aut nejake procento benzinu.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Zajima to i mne protoze by se tim benzinem mohla teoreticky obohacovat i startovaci smeska u dvounadrzaku.
E91 N52B30 :)
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

směs benzínu a oleje jsem jezdil protože jsem dělal přestavbu auta a v nádrži zbyl benzín ktery jsem naředil olejem a naftou a mužu říct že to jelo a stále jezdí .
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

to paty: a kolik toho benzinu v te nadrzi bylo? resp. nevite nekdo jake je bezpecne procento benzinu v nafte/RO ?
E91 N52B30 :)
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

Radim205D píše:to paty: a kolik toho benzinu v te nadrzi bylo? resp. nevite nekdo jake je bezpecne procento benzinu v nafte/RO ?
dle odhadu asi 20 litru na to jsem dal 25litru oleje a dotlačil po hrdlo naftou cca asi 5 litru a celková nádrž pry je 55 litru
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
maska01
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 24 led 2006, 15:52

Re: Smeska fritaku a benzinu ??

Příspěvek od maska01 »

Radim205D píše:Znamy ktery nema internet me poprosil jestli bych se vas zeptal na jednu otazku : "Jezdim na smesku 50:50 RO a nafta, co by se stalo cerpadlu popripade jake by byly jizdni vlastnosti kdyby olej redil v mensim pomeru benzinem (napr.70%RO,30%benzin) ktery by viskozitu oleje zvysil snaze nez nafta . V zime se preci do nafty muze pridavat i dle rad vyrobcu aut nejake procento benzinu.
jezdil jsem na poměr 10l RO :2l benzin a v pohodě jen už to tak nevonělo, ted jezdím na směs hydraulický RO + petropal asi tak 8:2 a smrdí to jak AVIE (LOL)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Směs benzín nafta nebo směs olej benzin - to ne. Sice se může nouzově ( a ještě před rokem 1990 to výrobci dieselových aut v nouzi i doporučovali ) do nafty namíchat až 25 % benzinu, aby letní nafta v zimě neparafinovala při tuhejchg mrazech, ale u dnešních motorů TDI, HDI apod., kde jsou parametry počátku vstřiku, studeného startu apod. řízeny počítačem, kde jsou tolerance mnohem menší, kde je potřeba splňovat mnohem přísnější emise i´normy hluku - tam bych dlouhodobě na směs diesel-benzin nejezdil. Benzín má přecejen daleko rozdílnější vlastnosti než nafta či než jakýkoliv olej. Hlavně má jiný odpařovací hodnoty, destilační křivka je jiná, bod vzplanutí i vznícení úplně jinej než u olejů, petroleje či nafty. Motor se směskou benzin.nafta či olej-benzin běží o poznání hlučněji, má podstatně tvrdší chod, hlavně na volnoběh a při nízký zátěží, kde se výrazně projevuje typické klepání nafťáku svědčící o tom, že tzv. prodleva vznícení ve válci je velká - dochází tak k rychlejšímu nárustu tlaku ve válci a pístová skupna je tak zbytečně i víc namáhána. Ne že bych si myslel, že se motor hned vysype - každý nechť si to vyzkouší a poslouchá........ :D
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

diky za odpovedi. Takze laborovat se nebude :( Jenom nas s kolegou napadlo co udelat s trochou benzinu ze sluzebni felicie ktery usetrime a nemame pro nej jine vyuziti.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

to maska01: ty ses teda chemik ti reknu (rofl)
a propo ten propal nekupujes ze ? jeho cenu jsem objevil 65,-/1L bez DPH
P.S. v cem tu ohnivou smesku palis?
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

:?
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:24, celkem upraveno 1 x.
maska01
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 24 led 2006, 15:52

Příspěvek od maska01 »

Radim205D píše:to maska01: ty ses teda chemik ti reknu (rofl)
a propo ten propal nekupujes ze ? jeho cenu jsem objevil 65,-/1L bez DPH
P.S. v cem tu ohnivou smesku palis?
toyota corolla 1,9DX 1986 365tis.km, nekupuju mám už jen trochu a je to použitá náplň z mašiny na který se štelujou naftový čerpadla, teda i ten hydraulickej olej, ale už došly zdroje tak se budu muset vrátit k friťáku + nafta.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

normální nafta má prej destilační křivku asi 150°C-360°C, přesnej tvar závisí na letní/zimní naftě a tak. Normální benzin začíná destilovat už asi v 35 °C, takže ten začátek by byl přepísklej. Ale zkusil bych to ředit techničákem, co já vim, tak se v rozumnejch množstvích a cenách (točí se) prodávají techničáky v destilačním rozmezí 90°C-150°C (běžnej čistící) a 140°C-200°C - (lakovej, to je až na ňáký detaily ředidlo S6001. Těma číslama si tady ale nejsem jistej) Ten mě láká daleko víc. Ještě se zeptam větších odborníků a pak sem fodim doporučený poměry pro ředění. Údajně by měl ten benzín v rostlináči i zpomalovat polymeraci, ze který vznikají ty svinstva, který pak zalepujou ty filtry. Taky by to mělo rychlejš sedimentovat (klesání svinstev ke dnu)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:26, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

U toluenu bych se bál toho, že Ti bezpečně naleptá některá těsnění v palivové soustavě, pokud je ho moc. Je to sice taky "uhlovodík", ale aromatickej, takže svinstvo rakovinotvorný, což by ale nemělo vadit, pokud si tim nemyješ ksicht. Možná to po naředění s naftou či olejem už neleptá, to nevi, chtělo by to vyzkoušet, určitě se naředěniím reaktivita sníží.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:26, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“