Výměna motorového oleje

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10

Výměna motorového oleje

Příspěvek od tucnak007 »

Na některých forech je řeč jak často měnit olej.Já osobně kupuju stáčenej olej za 35kč/l. je to nějaké turbo myslím 15w/40.A měnim ho po 7 000 aspon vždycky si to naplanuju,ale pak přetočím o dalších 3 000km navíc.Měním 3-4 krat do roka.Předtím jsem autu dopřaval polosintetiky a pak probehlo go motoru.Kdyz jsem auto koupil tak všechno v pohodě a po roce se zacli ozívat hydršteli az to nechtělo chytat a skoro žádné tlaky to nemělo.Kluk co me delal motor rek že je možné že předtím nekdo používal obyc olej a ja jak jsem daval polosintetiku tak se uvolnil karbon a motor dodělal.Tak jse toho nazoru levnější olej ale častějc než drahej za dlouho.
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Pokud jde o kvalitu motorových olejů, pak jediné rozhodující kritérium je výkonnostní specifikace (dřívě API) dnes přesnější ACEA. U většiny olejů platíš za značku a porovnáš-li některé "levné" neznačkové oleje s dražšími znaškovými, pak zjistíš, že ten levnější má mnohy vyšší výkonnostní specifikaci.

Jakýkoliv text pojednávající o výkonových specifikacích motorových olejů je nutně trochu nudný, protože specifikací je mnoho a každá je založena na jiném rozdělení olejů. Avšak i bez těchto znalostí je zřejmé, že pokud mají dva oleje stejnou specifikaci např. ACEA či VW, jedná se o kvalitou rovnocenné motorové oleje. Nezáleží na značce oleje, na jeho viskozitní třídě, či na tom, zda je olej minerální či syntetický, měřítkem je pouze a jen údaj o výkonové specifikaci. Může se tedy stát, že oleje SAE 15W-40 a SAE 5W-40 mají stejnou specifikaci ACEA A3/B3. Jedná se tedy o kvalitou a životností rovnocenné oleje, i když se někomu může zdát, že SAE 15W-40 je jen „sprostý minerál“. Oba oleje prošly stejnými motorovými testy a motor po proběhnutí testů byl v obou případech stejně čistý, jinak by olejům nebyla přiznána stejná výkonová specifikace.

A jestliže se rozhodujeme např. mezi třemi nebo více motorovými oleji, které všechny mají specifikaci např. ACEA A3/B3 a VW 502.00/505.00, pak musíme vzít na vědomí, že všechny jsou stejně kvalitní. Všechny tyto oleje prošly výše zmíněnými motorovými testy, všechny splnily podmínky testů a motor zůstal po jejich použití alespoň tak čistý a neopotřebený, jak požadují předpisy testu.

Z toho plyne, že pokud má olej Tebou požadovanou výkonnostní specifikaci, klidně můžeš sáhnout ke stáčenému oleji za 50,-- Kč za litr a nemusíš kupovat stejně kvalitní značkový za 150,- Kč za litr, jak to dělá většina spotřebitelských ovcí (noteeth)

(informace jsem částečně převzal z odborné literatury)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Kuba píše:Pokud jde o kvalitu motorových olejů, pak jediné rozhodující kritérium je výkonnostní specifikace (dřívě API) dnes přesnější ACEA. U většiny olejů platíš za značku a porovnáš-li některé "levné" neznačkové oleje s dražšími znaškovými, pak zjistíš, že ten levnější má mnohy vyšší výkonnostní specifikaci.

Jakýkoliv text pojednávající o výkonových specifikacích motorových olejů je nutně trochu nudný, protože specifikací je mnoho a každá je založena na jiném rozdělení olejů. Avšak i bez těchto znalostí je zřejmé, že pokud mají dva oleje stejnou specifikaci např. ACEA či VW, jedná se o kvalitou rovnocenné motorové oleje. Nezáleží na značce oleje, na jeho viskozitní třídě, či na tom, zda je olej minerální či syntetický, měřítkem je pouze a jen údaj o výkonové specifikaci. Může se tedy stát, že oleje SAE 15W-40 a SAE 5W-40 mají stejnou specifikaci ACEA A3/B3. Jedná se tedy o kvalitou a životností rovnocenné oleje, i když se někomu může zdát, že SAE 15W-40 je jen „sprostý minerál“. Oba oleje prošly stejnými motorovými testy a motor po proběhnutí testů byl v obou případech stejně čistý, jinak by olejům nebyla přiznána stejná výkonová specifikace.

A jestliže se rozhodujeme např. mezi třemi nebo více motorovými oleji, které všechny mají specifikaci např. ACEA A3/B3 a VW 502.00/505.00, pak musíme vzít na vědomí, že všechny jsou stejně kvalitní. Všechny tyto oleje prošly výše zmíněnými motorovými testy, všechny splnily podmínky testů a motor zůstal po jejich použití alespoň tak čistý a neopotřebený, jak požadují předpisy testu.

Z toho plyne, že pokud má olej Tebou požadovanou výkonnostní specifikaci, klidně můžeš sáhnout ke stáčenému oleji za 50,-- Kč za litr a nemusíš kupovat stejně kvalitní značkový za 150,- Kč za litr, jak to dělá většina spotřebitelských ovcí (noteeth)

(informace jsem částečně převzal z odborné literatury)
Ano, je to tak. Ja tiez uz davno pozeram iba na mazacie vlastnosti oleja a viskozitu. A kto ho vyrobil, alebo zabalil, to je mi jedno. Rozhoduje cena. Aj tak moj motor dostava o dve az tri triedy lepsi olej, ako predpisuje vyrobca.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Tak tak. Sám jsem motor generálkovaný před 400.000 km rozebral a používal po tuhle dobu neznačkový olej, avšak olej s vyšší výkonnostní specifikací, než předepisuje výrobce ( t.j. v tomto případě napísto API CE - VW 505.00 j to byl: API CF nebo CF4 nebo CG - VW 505.00 ) . Motor byl stejně čistej resp. stejně špinavý uvnitř jako jiné motory, které jsem viděl a které byly servisovány u VW a byly plněny "superoleji" za 200,- Kč/litr i více. Pokud má olej předepsanou viskozitu ( např. 10 W 40 ) a předepsanou či lepší ( vyšší ) vyýkonnostní specifikaci ( např. ACEA B4 ) pak se není čeho bát. A kdo to zabalil, je mi taky fuk. Prodejci olejů se v tohle - pokud jde o deklarovanou kvalitu na flašce - dost kontrolujou. Věděli jste, že "výrobci" olejů berou oleje (Evropa) asi jen od 2 nebo 3 rafineríí a pak si to sami balej nebo nechávaj balit a ta aditiva do toho kupujou taky jen od 2 či 3 výrobců aditiv ? Věděli jste, že motorovej olej stejný značky i názvu má např. v USA jiný složení než v Evropě ?
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

2 Kuba.
Slyšel jsem, že americké oleje nemají moc dlouhou časovou životnost , není pro ně potřeba, najezdí spoustu kilometrů a olej mění několikrát za rok.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Příspěvek od Machča »

jo to jsme slyseli evropsky oleje jsou udajne kvalitnejsi nez americky ale v americe maj ropny produkty za pakatel takze muzou meni tolej klidne po 2 tisicich a co se tyce min polosyn a syn. je to viskozita pouze a jen polosyn a syn muze byt lepsi podle tohohle oznaceni pouze v tom ze olej je ridsi a ma jiny bod tuhnuti myslim polo a syntetiku mazou i za vetsiho mrazu. Ale kvalitativne muze mit pri zahratym oleji na provozni teplotu obcejnej mineral to pravda je na www.oleje.cz je o tom mraky clanku
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS
Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06

Příspěvek od Reskator »

Tak na vymenu oleja by som dal zvlast velky bacha pretoze mozte dopadnut ako www.polymerizacia.rasol.eu ... Ten olej tam mal vraj iba 8500km ... Zatial sa nevie co bolo tomu autu ... Ak mozem tak by som poradil vsetkym co chcu za kazdu cenu usetrit korunu. Ak chcete jazdit lacnejsie, tak radsej zainvestujte do poriadneho vymennika a veci okolo toho. Kadejake domace bastleni je sice pekne a viem ze zlaty cesky rucicky toho lecos dokazou. Ale niekedy sa stane ze ucel neposvati vsetky prostiedky. A usetrena koruna vam vytiahne z vrecka peknych zopar tisic. Inak tuto fotku mi poskytol na uverejnenie Julio_tabi.
Volvo 340DL 1.6D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

(hm)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

l

Příspěvek od radluk »

:x
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:31, celkem upraveno 1 x.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

to je divny chlapy ja mam na na my 205 nalitano tak na 900 l RO a zadny cucky nepozoruju je fakt ze je potreba menit casteji ale klidne levnejsi olej tady je otazka jestli se to nevztahuje spis k casu nez k najezdenym kilometrum
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06

Příspěvek od Reskator »

Tak pribudli tam dalsie obrazky. Doporucil by som ich povinne tym kadejakym bastlirum ktory tu vymyslaju vymenniky ze to az rozum stoji a tvrdia ze to robi teploty na ake sa nechytaju komercne vymeniky. Viete sahnut si na to a strelit ze to ma 80st je nieco ine ako tych 80 namerat. Tiez som si myslel ze tam mam aspon 60 ale skutocnost ma poriadne zamrazila a to som nemal ziadne kutilske vymysly ale riadne kupeny vymenik. Az ked som namerat ze tych mojich 60 je v skutocnosti 45 tak som si dal povedat ... Takze neobjavujte Ameriku, davno tam lietaju jumba ... (LOL)
Volvo 340DL 1.6D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:?
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06

Příspěvek od Reskator »

Obrazky su na www.polymerizacia.rasol.eu ako som uz pisal predtym ... Ja mam 36doskovy vymenik a mam teraz podla zataze tak od 47 do 69 stupnov. Ale bacha ja to nemeram pred cerpadlom ale pred vstrekovacom ... Cerpadlo nema problem z olejom pokial ma teplotu aspon 40 ale takto studeny olej sa nedokonale rozprasuje a to je problem ... Nutne je to mat aspon 60.
Volvo 340DL 1.6D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

:(
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:32, celkem upraveno 1 x.
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33

Re: velky 20-deskovy vymenik

Příspěvek od no-fosil »

radluk píše:hm, takze asi veznu ten 20ti deskovy, protoze ten 10ti se me zda docela slaby jeste... a pak uz jsou to silene ceny pomerne, navic s vice ucinnym vymenikem zas potrebujes tou ohrivaci stranou vymeniku prohnat vetsi mnozstvi teple vody ( vetsi prutok ) :(
Taky bych tam pro jistotu dal ten 20-deskovy jestli na nej mas misto.
Bud Secespol nebo Alfa Laval
http://www.esl.cz/index19dce.html?typ=ESC&showid=81
nebo tenhleten velky:
http://automotive.europecon.net/index.p ... &Itemid=57
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“