Výměna motorového oleje

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

bobyd píše:to kuk palivo ti redi olej to nebude rostlinou nekudy se ti tam dostava palivo at uz nafta ci olej
No jo ale kudy? Zkusím nechat seřídit vstřiky.
Dneska jsem ten olej radši vyměnil, žádný cucky v něm nebyly a vypadal normálně, jen smrděl po hranolkách, ale to je asi normální. Možná jsem zbytečně panikařil. Koupil jsem stáčenej 10W-40, VW 505 00 za 62,-/l + DPH. Zdá se mi to cena rozumná, ale na tu cenu v Lídlu to teda nemá :) . Bál bych se tam nalít něco co nemá normu VW 505 00. Ten z Lídlu to má?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
ixus
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09 zář 2006, 13:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ixus »

Zdravím,
ve většině případů stačí prostě používat pohon rostlinným olejem dle pravidel, tzn. studené starty na čistou naftu a dodávka RO až při zahřátí na min 60st. C a dodržovat výměnné intervaly MO udané výrobcem motoru, případně plnou nebo polo syntetiku. Všechny Diesely kontaminují MO palivem. Ne vždy ale dochází ke kontaminaci MO>RO v nějak závažné rovině. A všimněte si že u např. německých obchodníků v oboru naleznete zřídka nějaké specielní řešení této problematiky. Záleží zkrátka na okolnostech - v jakém je stavu motor, je to firemní vůz který je namáhán více, jezdí s ním trouba zaměstnanec apod.
RapidOil nabízí svým zákazníkům zdarma rozbor MO pro určení míry kontaminace a následně řešení, viz náš web.
Plantomot 5W40 je MO na rostlinné bázi, schválený významnými producenty motorů, a doporučili nám ho naši němečtí dodavatelé komponent pro konverze a naše zkušenosti nás vedly k nabídnutí tohoto oleje na náš trh.
Rozhodně se vyvarujte všelijakých LONG LIVE řešení ať už technických nebo použitím specielních MO s výměnnými intervaly výrazně nad doporučení výrobce.

Musím podotknout, že jsme se u jednoho našeho zákazníka, resp. u 2 jeho vozů, s naší úpravou, setkali s podobným jevem, kdy jedno auto to odneslo technologickou nekázní obsluhy a druhé právě výměnnými intervaly okolo 50.000 KM. To následně vedlo k GO obou, zcela perfektních a drahých, motorů.
Je to věc kterou je zkrátka nutno brát v úvahu ale v globálu to není důvod k panice a i přes to tento pohon všem vřele doporučujeme.
Nejlevnější zisk je úspora...
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

ixus píše:Zdravím,
ve většině případů stačí prostě používat pohon rostlinným olejem dle pravidel, tzn. studené starty na čistou naftu a dodávka RO až při zahřátí na min 60st. C a dodržovat výměnné intervaly MO udané výrobcem motoru, případně plnou nebo polo syntetiku. Všechny Diesely kontaminují MO palivem. Ne vždy ale dochází ke kontaminaci MO>RO v nějak závažné rovině. A všimněte si že u např. německých obchodníků v oboru naleznete zřídka nějaké specielní řešení této problematiky. Záleží zkrátka na okolnostech - v jakém je stavu motor, je to firemní vůz který je namáhán více, jezdí s ním trouba zaměstnanec apod.
RapidOil nabízí svým zákazníkům zdarma rozbor MO pro určení míry kontaminace a následně řešení, viz náš web.
Plantomot 5W40 je MO na rostlinné bázi, schválený významnými producenty motorů, a doporučili nám ho naši němečtí dodavatelé komponent pro konverze a naše zkušenosti nás vedly k nabídnutí tohoto oleje na náš trh.
Rozhodně se vyvarujte všelijakých LONG LIVE řešení ať už technických nebo použitím specielních MO s výměnnými intervaly výrazně nad doporučení výrobce.

Musím podotknout, že jsme se u jednoho našeho zákazníka, resp. u 2 jeho vozů, s naší úpravou, setkali s podobným jevem, kdy jedno auto to odneslo technologickou nekázní obsluhy a druhé právě výměnnými intervaly okolo 50.000 KM. To následně vedlo k GO obou, zcela perfektních a drahých, motorů.
Je to věc kterou je zkrátka nutno brát v úvahu ale v globálu to není důvod k panice a i přes to tento pohon všem vřele doporučujeme.
Dekuji za zajimave informace a vitam Vas tady na foru, mam ale maly dotaz : V cem je vyhodnejsi pri provozu na RO zminovany MO Plantomot oproti ostatnim MO stejne specifikace a vykonnosti nepostavene na rostlinne bazi?
E91 N52B30 :)
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

to kuk tak je to trochu jinak tady to vysvetlujou no teda je to jedna z variant
na druhou stranu chtelo by to jeste chvili jezdit na naftu a zjistit jestli olej pribyva take

e mylné sa domnievať, že čím je teplota rastlinného oleja vyššia, tým lepšie. Teplota paliva je dôležitá pre správny chod motora, správne rozprášenie zmesi vstrekovacou tryskou a jej zapálenie. Podľa veľkosti opotrebovania motora vznikajú malé netesnosti medzi stenou valca a piestom, resp. tesniacimi krúžkami. Nespálený rastlinný olej steká po stenách valcov do motorového oleja, kde sa s ním zmiešava. Motorová nafta sa v tomto prípade odparí avšak repkový olej v motore sa pri daných teplotách neodparí a vzniká chemická reakcia na rastlinný olej , tzv. polymerizácia, ktorá sa postará o premenu motorového oleja na hustú pudingovú kašu bez mazacích vlastností. Tento problém vzniká pri nízkej teplote paliva. Vysoká teplota zasa spôsobuje iné problémy v sústave, akým je napríklad vytváranie vákuových bublín. Preto je lepšie sledovanie teploty a riadenie ohrevu prenechať riadiacej jednotke, ktorá zabezpečí správne fungovanie systému.
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
ixus
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09 zář 2006, 13:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ixus »

Radim205D píše:
ixus píše:Zdravím,
ve většině případů stačí prostě používat pohon rostlinným olejem dle pravidel, tzn. studené starty na čistou naftu a dodávka RO až při zahřátí na min 60st. C a dodržovat výměnné intervaly MO udané výrobcem motoru, případně plnou nebo polo syntetiku. Všechny Diesely kontaminují MO palivem. Ne vždy ale dochází ke kontaminaci MO>RO v nějak závažné rovině. A všimněte si že u např. německých obchodníků v oboru naleznete zřídka nějaké specielní řešení této problematiky. Záleží zkrátka na okolnostech - v jakém je stavu motor, je to firemní vůz který je namáhán více, jezdí s ním trouba zaměstnanec apod.
RapidOil nabízí svým zákazníkům zdarma rozbor MO pro určení míry kontaminace a následně řešení, viz náš web.
Plantomot 5W40 je MO na rostlinné bázi, schválený významnými producenty motorů, a doporučili nám ho naši němečtí dodavatelé komponent pro konverze a naše zkušenosti nás vedly k nabídnutí tohoto oleje na náš trh.
Rozhodně se vyvarujte všelijakých LONG LIVE řešení ať už technických nebo použitím specielních MO s výměnnými intervaly výrazně nad doporučení výrobce.

Musím podotknout, že jsme se u jednoho našeho zákazníka, resp. u 2 jeho vozů, s naší úpravou, setkali s podobným jevem, kdy jedno auto to odneslo technologickou nekázní obsluhy a druhé právě výměnnými intervaly okolo 50.000 KM. To následně vedlo k GO obou, zcela perfektních a drahých, motorů.
Je to věc kterou je zkrátka nutno brát v úvahu ale v globálu to není důvod k panice a i přes to tento pohon všem vřele doporučujeme.
Dekuji za zajimave informace a vitam Vas tady na foru, mam ale maly dotaz : V cem je vyhodnejsi pri provozu na RO zminovany MO Plantomot oproti ostatnim MO stejne specifikace a vykonnosti nepostavene na rostlinne bazi?
Zdravím,
pravda, to nejdůležitější jsem zde neuvedl. Vzhledem k tomu že Plantomot je na rostlinné bázi, neinklinuje k želatinování (polymeraci) v reakci s proniklým rostlinným palivem jakožto palivem.
Nejlevnější zisk je úspora...
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02

Příspěvek od Josef »

Mám na autě bypass fitr motorového oleje. Při výměně tento víkend bylo poznat že ta vložka tvaru toaleťáku skutečně něco chytí a byl u ní daleko hustší olej než vytekl vanou. Měním po 15000 km stáčenej 10W40, výkonově o třídu lepší než má být dle výrobce. Jinak se uvádí výměny po 20000km. AVIE A80 z roku 98. 250 000km, z toho 50 000 na RO (nový)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“