materiál na poloosy?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

svaru (kvalitne provedeneho) bych se nebal ... by me zajimalo, jak dokazali soudruzi z LSC (Fabie WRC) prekroutit poloosu
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

Forest píše:svaru (kvalitne provedeneho) bych se nebal ... by me zajimalo, jak dokazali soudruzi z LSC (Fabie WRC) prekroutit poloosu
jj, obavu mám ze dvou věcí.. kvalitní svár a, aby byla rovná.
u té fábky to mohla být třeba vada materiálu nebo zapomněli zakalit :)
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

No na rally to dostává pokouřit všechno. WRC maj přes 500Nm a navíc se tam brzdí levou...
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Petr98
Přispěvovatel
Příspěvky: 665
Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
Bydliště: Řepiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr98 »

Poloosa se kalí? Já myslím, že ne. Kalení Je pro tvrdost, to jo, ale mat. po kalení je křehký.
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Petr98 píše:Poloosa se kalí? Já myslím, že ne. Kalení Je pro tvrdost, to jo, ale mat. po kalení je křehký.
ale ono se ti to nezakalí do hloubky, takže uvnitř houževnaté a na povrchu křupavé...teda chci říct tvrdé :D
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

..kalení, cementování... prostě jde o to mít tvrdý povrch a houževnaté jádro.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Žíhat je třeba aby se při následným zpracování materiál nekroutil , na co ti bude cementování bez kalení , jen nasytíš pár desetinek uhlíkem ,cementačka i po kalení zůstává měká jen se zvýší houževnatost ztvrdne jen nasycená vrstvička tj do cca 0,8 mm . Jestli to chceš zavařit klidně ti je zavařím , rovinnost se dělá vložením trubičky dovnitř .
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

Taky mam poloosy svařený a neni to zase tak hroizný. Jezdim ;)
shelbycobra
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 22 lis 2007, 15:59

Příspěvek od shelbycobra »

jestli ještě nekdo řeší ty poloosy, tak mám dobrou radu. tunil jsem pred casem starou fildu a shodou okolnosti jsem tam mel zadní nápravu z T613 i s motorem, ale po čase mi to nestačilo a motor T613 šel pryč a na místo něho přišel motor Audi 4,2 V8, no a i s převodovkou, no a k mému překvapení má tatra 613 i ta Audina stejny klouby poloos a tak jsem řešil jenom ty hřídele. jen kvuli délkám. už si přesně nepamatuju z čeho a jak jsme to dělali, myslím že z nějaký péroviny (třída 15 nebo tak nejak) tech. postup už si taky nepamatuju ale dost ochotně mi je vyrobil chlapík co upravoval v koprivnici tatry na soutěže a buginy do autokrosu, říkal že kdybych tam měl 2x tolik koní tak že je na asfaltu nezlamu. při výrobě je trochu problem v drážkovejch zakončeních tech poloos a udelat to tak aby jsi to mel bez vulí a s tím správným tepelným zpracováním není jen tak, když jsi to nikdy nedelal. nakonec to dpoadlo tak, že jsem mu poslal vytočený polotovary a on je komplet dodělal a za ty 2 hřídele chtel jen 6000 za obe. asi pred 3 rokama. nevzpomenu si jak se jmenoval ale ten chlap je přes upravy Tater strašně známej. Pan Bordovský, nebo tak nejak podobně se jmenoval . ná na to firmu....
Uživatelský avatar
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

jestli chceš tu poloosu svařit nebo upravit tak se stav ;)

máme tiga,CO2,elektrodu,soustruh,kalicí pec,.....

nebose můžem domluvit zě bysi mě poslal nějakou tu testovací a já bych ti ju upravil

sem z Bludova ( u šumperka)
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Majkl.fiat
Přispěvovatel
Příspěvky: 197
Registrován: 17 bře 2009, 12:24
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Majkl.fiat »

Kluci mám stejnej dotaz, taky mě čeká výroba poloos, takže materiál jak jsem četl 14220, dají se ještě sehnat 14220.1, 14220.2 a 14220.3, v čem je rozdíl oproti klasice 14220? A jakou teda úpravu? Před obráběním normalizačně žíhat a po obrábění cementovat? Nebo kalit? Nebo oboje?
Fiat Uno TDi.d., 1929 ccm, GT2052V, Race520, čerpadlo mTDI 12 mm, exhoust 60 mm, FMIC, open air filtr :-)

VW Transporter T4 1,9mTDI - blok+hlava 1Z, pajšl ASZ, čerpadlo 11mm, PP764, turbo ještě nevím, co se podaří, zatím serie TD :)
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43

Re: materiál na poloosy?

Příspěvek od Golf-GT »

grim píše:je tu nějaký technolog? potřeboval bych radu jaký materiál by byl vhodný na poloosy. přemýšlím nad 14220 a nevím jestli je to dobrá volba nebo by to chtělo něco lepšího..?
kup nový a máš to, něco vydržej, podívej se jaký výkony tu mají kluci a takovýhle věci snad nikdo nějak neřešil :)
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Bydliště: Nový Bor

Re: materiál na poloosy?

Příspěvek od titan0306 »

kup nový a máš to, něco vydržej, podívej se jaký výkony tu mají kluci a takovýhle věci snad nikdo nějak neřešil :)[/quote]

musíš číst vše ;)
ale ne 1000 koní, jen je to g2 4motion a tam sériové (délkově) poloosy nedostanu - tím jsem odpověděl i peetovi.. . a ptám se proto, že radši než to nějak svařovat.., tak chci radši z jednohu kusu.
Tel:776005385 Nový Bor
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43

Re: materiál na poloosy?

Příspěvek od Golf-GT »

titan0306 píše:kup nový a máš to, něco vydržej, podívej se jaký výkony tu mají kluci a takovýhle věci snad nikdo nějak neřešil :)
musíš číst vše ;)
ale ne 1000 koní, jen je to g2 4motion a tam sériové (délkově) poloosy nedostanu - tím jsem odpověděl i peetovi.. . a ptám se proto, že radši než to nějak svařovat.., tak chci radši z jednohu kusu.[/quote]

aha, tak to se omlouvám, to jsem si nevšiml, :o
Naposledy upravil(a) Golf-GT dne 15 srp 2010, 12:14, celkem upraveno 1 x.
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

ja bych ti to klidne svažil. na tom nic neni, jen jsem mimo.Proč tam nemaš origo poloosy na G2 syncro?
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“