Jak se řeší čerpání oleje?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Sias
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2006, 12:34

Jak se řeší čerpání oleje?

Příspěvek od Sias »

Klucí, mám pár dotazů ke konstrukci, když bych chtěl mít přídavnou nádrž s olejem v kufru, řeší se to nějak takhle? :?

Dalším přídavným čerpadlem?


Obrázek
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

k

Příspěvek od radluk »

:(
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:27, celkem upraveno 1 x.
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

složité , termostat u nádrže je blbost protože nikdy nedokážeš dosahnout teplotu 75°C u nádrže a pokud už ta nádrž bude mít 75°C tak vedením se to ochladí a tři ventily je fakt zhovadilost
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
Hertzberger
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 10 dub 2006, 21:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Hertzberger »

..... a navíc je to nakreslené úplně nesmyslně a nefunkčně. Přečti si tady některá témátka a zkus si vybrat s osvědčených zapojení (na sestavení jednodušší a taky levnější).
Sias
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2006, 12:34

Příspěvek od Sias »

Já si taky myslím, že tohle by nefungovalo - kvůli těm ztrátám ve vedení - i když zase to vedení nemá 20 metrů, takže možná by to problém nebyl - mimo mrazy tedy, dál nevím jak dlouho by ten ohřev trval..

Ale tři ventily tam mají své opodstatnění - jeden udržuje ohřev jen v uzavřeném okhruhu, dokud se neohřeje na 75 stupnu.

Dalsi dva prepinaji na privod do motoru a na zpatecku do olejove nadrze.

Pokud tam bude ohrivac prutokovy, tak se prakticky neda zarucit, ze olej bude mit optimalni teplotu, respektive možná přesným návrhem průtokového ohřívače a podle průtoku oleje a přesným přepnutím když voda v motoru dosáhne pozadovane teploty, coz u TDI je v zime tak po 30 km. :D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:28, celkem upraveno 1 x.
Sias
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2006, 12:34

Příspěvek od Sias »

radluk píše:
Sias píše:Já si taky myslím, že tohle by nefungovalo - kvůli těm ztrátám ve vedení - i když zase to vedení nemá 20 metrů, takže možná by to problém nebyl - mimo mrazy tedy, dál nevím jak dlouho by ten ohřev trval..

Ale tři ventily tam mají své opodstatnění - jeden udržuje ohřev jen v uzavřeném okhruhu, dokud se neohřeje na 75 stupnu.

Dalsi dva prepinaji na privod do motoru a na zpatecku do olejove nadrze.

Pokud tam bude ohrivac prutokovy, tak se prakticky neda zarucit, ze olej bude mit optimalni teplotu, respektive možná přesným návrhem průtokového ohřívače a podle průtoku oleje a přesným přepnutím když voda v motoru dosáhne pozadovane teploty, coz u TDI je v zime tak po 30 km. :D
ale tak na malem chladicim obehu tam musi byt porad 75 st vesmes, protoze to reguluje termostat ne? (crazy) , ciste teoreticky, taky jsem nad tim premyslel, co kdyz treba v zime nedosahnes potrebnou teplotu VODY, tim padem nemuze byt olej na 75st (hm)

no mozna to uz chapu, ale nez ohrejes celou nadrz, pokud jsem to tak pochopil, tak to bude trvat veky.... :)
No jo :D

Ten termostat je tam jen naznačenej, nefungoval by pořád, tzn., že by nevypínal při poklesu teploty pod třeba 74 :-)
Bylo by to tak, že by jen na začátku při ohřátí přepnul do motoru a pak by se odstavil, olej by se dohříval pořád dál, není nutné už to regulovat, když se ohřeje na vyšší teplotu, tak je to spíš plus.
Ten ohřev celé nádrže je právě asi problém, jelikož to mám do práce 50 km a jen voda má těch 90 stupnu tak po 30 km v zime. (LOL)
Takže by se přepnulo na olej možná tak těsně před branou do práce. (wallbash)

No každopádně je ještě možno elektrického příhřevu, ted někdy mi přijde 90W Peltieruv clanek, stojí pakatel, tak otestuju jak by makal. 200W ohřevu navíc by altík snad v pohodě utáhnul, spíš určitě.

Mě se ten průtokáč u TDička právě nezdá úplně vhodnej, možná až po nějakém ohřevu, třeba, že by to ohřálo olej nejdřív na řekněmě 40 stupnu a až potom by se poustel pres prutokac do motoru..
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

No každopádně je ještě možno elektrického příhřevu, ted někdy mi přijde 90W Peltieruv clanek, stojí pakatel, tak otestuju jak by makal. 200W ohřevu navíc by altík snad v pohodě utáhnul, spíš určitě.

Pertielův článek super. Kam dáš druhou stranu? Nechas ji jen tak aby se chlad ztracel v okoli? nebo treba pridelas na chladic?
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Sias
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2006, 12:34

Příspěvek od Sias »

Tkevlar píše:No každopádně je ještě možno elektrického příhřevu, ted někdy mi přijde 90W Peltieruv clanek, stojí pakatel, tak otestuju jak by makal. 200W ohřevu navíc by altík snad v pohodě utáhnul, spíš určitě.

Pertielův článek super. Kam dáš druhou stranu? Nechas ji jen tak aby se chlad ztracel v okoli? nebo treba pridelas na chladic?
Budes s ni chladit napoje v kufru.. :-) To myslim neni problem.. Ja jsem prave zvedavy jak moc bude fungovat, lepe receno jak dobre.

Kamarad mi ted dal myslenku - ohrev 20l paliva je problem - z hlediska casu. Tak proc ho neohrivat jen polovinu?
Ja to mam do prace 100km, takze mi staci kolem 5 litru, takze kdyz by tam byla 10l nadrz, tak ta by se dala ohrat uz za rozumnou dobu si myslim..
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Nádrž neohřívej. Jen ji prihrivej, aby olej byl tekuty coz v tomto pocasi je. A ohrivej to pak az v hadicich. Usetris cas.
Dej pak vedet jak dopadl ten clanek. Take jsem o nem jednou uvazoval, ale nikde jsem ho nemohl sehnat. Kolik cca stoji?
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Sias
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2006, 12:34

Příspěvek od Sias »

Tkevlar píše:Nádrž neohřívej. Jen ji prihrivej, aby olej byl tekuty coz v tomto pocasi je. A ohrivej to pak az v hadicich. Usetris cas.
Dej pak vedet jak dopadl ten clanek. Take jsem o nem jednou uvazoval, ale nikde jsem ho nemohl sehnat. Kolik cca stoji?
www.gme.cz

jsou hrozne levne, kolem 200 Kc, nejdrazsi je 300W za 595 Kc.

Kdyz ybs chtel ohrat 10 litru 200W teliskem z 10 stupnu na 60 stupnu, trvalo by to podle meho vypoctu 2,9h.

m= 10 kg
P= ?
c= 4186,8 J.kg
d1 = 10 st C
Q1= 283K
D2= 60 st C
Q2 = 333 K

Rozdíl teplot

Q = Q2 – Q1 = 50 K

Potřebné teplo

Q = mc Q = (10*4186,8*50) = 2 093 250 J

Doba potřebná k ohřátí z 10 st C na 60 st C

t= Q/P

t = 2 093 250 / 200W
t = 2,9 h

takže 200W tělískem bys to z 10 na 60 stupnu ohral za 2,9 h


Takže máš pravdu, chce to ohřívat jen v trubkách. Do kolika stupnu je olej tekuty?
Sias
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2006, 12:34

Příspěvek od Sias »

Neco jako mala nadrzka, rekneme na 1 L u motoru, ktera se bude soucasne ohrivat chlad. vodou od motoru a na zacatku i el. ohrevem.

Kdyz toho oleje studeneho 10 st C bude jen litr tak na ohrev na 75 stupnu (pocitam to s vodou) bude stacit cca 450W vykonu aby se to za deset minut ohralo na 75 st C z 10 st C.
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

nedelej to tak slozity. Dejme tomu mas nadrz na 10l v mot. prostoru. olej ohrivej az na ceste vymenikem to je nejucinejsi a pokud chces vyuzit clanek tak si vyrob nejaky labyrint a zabuduj do toho ten clanek. Kdyz ouzijes vodu tak jeste udelej vyvod (z toho vymeniku, zbytek teple vody) do nadrze kde budes mit namotanou trubku kolem hrdla. A mas to. NA co ohrivat zbytecne moc oleje coz trva dele nez ohrivat jen olej ktery aktualne potrebujes!!!
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“