Zapojeni 2nadrz systemu s pomoc. cerpadlem.

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
TESA
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 11 zář 2008, 16:35

Zapojeni 2nadrz systemu s pomoc. cerpadlem.

Příspěvek od TESA »

Hoj, tak prestavuju na dvojnadrz.
mam:
4.ventil
vymenik
vyhrejvanej filtr
el. vyhrivani
pridavnej filtr
nadrz
hadice.. atd..

Jde mi o to, kdyz to budu zapojovat s pomocnym cerpadlem, (aby se tolik nenadrelo to vstrikovaci (kdyz bude tahat jeste ne uplne rozehratej olej)) jak mam udelat zpatecku...
Mam vyvest este jednu zpatecku pred cerpadlem, nebo uz pred filtrem? Tzn - ohraty olej mi bude tect zpet do nadrze, a cast si ho veme cerpadlo a vstrikne... A nebo vubec zpatecku pred cerpadlem nedelat a mit celej system "natlakovanej" ? .. aby se zase nespalilo to el. cerpadlo...

Ale nevim jakej to bude mit s tim pomocnym cerpadlem prutok - aby se ten olej stacil vubec nejak ohrat...

Jak to mate vyreseny vy??
diky moc, nerad bych totiz neco pos. =)
Uživatelský avatar
rasol
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 24 zář 2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rasol »

Idealne je, ak cerpadlo bude tlacit cez vymenniky po filter a za pretlakovym ventilom na hlave filtra to odvedies spat do nadrze. Tym padom to budes mat prijatelne natlakovane. V ziadnom pripade nedavaj cerpadlo "natvrdo", ked ine nie, sprav aspon bypass. V zavislosti na tom, ake vykonne je to cerpadlo, budes musiet spravit samostatnu spiatocku. Moze sa Ti totiz stat, ze sa tlak v prepadovej vetve zvysi natolko, ze Ti vytlaci prepadove hadicky vstrekovacov a zacne tadial tiect palivo. Neplati to u PD, PLD a CR, tam to mozres kludne cez T kus spojit s prepadovou vetvou.
Overene praxou, pridavam foto filtra pouziteho u PLD motora Mercedes.
1. privod paliva
2. vyvod paliva z filtra
3. pretlakovy ventil a vyvod do prepadu

Obrázek
Držím sa hesla: Nehádaj sa s blbcom, mohol by ťa pomýliť
TESA
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 11 zář 2008, 16:35

Příspěvek od TESA »

No delam to u typickyho komurkace.. :)
ja se tam budu snazit dat co nejmin vykonny cerpadlo, ktery najdu.

Takze diky za radu..
TESA
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 11 zář 2008, 16:35

Příspěvek od TESA »

Jeste me napadlo:

Co kdybych tu zpatecku, kterou bude porad protejkat palivo hnany el. cerpadlem hnal trubickou, ktera bude omotana kolem vyfukovejch svodu ?

Olej by se tam nemel pripect, protoze tim protece celkem rychle, a mohlo by to prispet k celkovemu ohrati soustavy...

Nezkousel to nekdo ?
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

Trubička okolo výfuku asi neni dobrý nápad, občas asi pojedeš i na naftu a pak se ti to tam v tý trubičce připeče.

čerpadlo a přetlakové ventily popř. bypasy: Záleží na tom, co za čerpadlo tam chceš dát a čim ho chceš pohánět. Nějaký objemový (ze serva, na mot. olej ), odstředivý, membránový ?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
TESA
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 11 zář 2008, 16:35

Příspěvek od TESA »

Budu mit jinou zpatecku na olej, a na naftu :-) takze tou zpateckou okolo vyfuku by jel jenom olej.... :-)

Cerpadlo je zrejme membranovy..
jist
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 09 črc 2008, 21:46

Příspěvek od jist »

Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

jasně, ale až pojedeš na naftu, tak se ti připečou zbytky oleje v olejový zpátečce. A za chvíli to budeš mít zevnitř olepený stejnym sajrajtem jak starou pánev zespoda.

Membránové čerpadlo je asi ideální - dává pouze omezený tlak a je zřejmě dělaný i na tlačení na prázdno (bez odběru nafty/oleje) takže by se nemělo spálit. K vůli omezenýmu tlaku už podle mě žádný další přetlakový ventily a bypassy nejsou třeba (pokud je to čerpadlo palivové) Ovšem dost benzínových a naftových čerpadel se s oleujem nemá moc rádo.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“