mini duralovy vymenik, vyplati se koupit?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
mini duralovy vymenik, vyplati se koupit?
Nemate prosim nekdo prakticke zkusenosti s timhle malym vymenikem?
http://automotive.europecon.net/index.p ... &Itemid=57
Uvazuji do budouci prestavby si ho poridit kvuli jeho paradni velikosti a slusnym parametrum co se tyce vykonu.
Jak sem se tak dival po zahranicnich webech tak je docela obliben.
Nechci setrit na nepravem miste a tech cca 800,- navic me nezabije.
Vyplati se to?(hlavne v zime)
pro motor VW 1.6 nebo 1.9 (v planu)
http://automotive.europecon.net/index.p ... &Itemid=57
Uvazuji do budouci prestavby si ho poridit kvuli jeho paradni velikosti a slusnym parametrum co se tyce vykonu.
Jak sem se tak dival po zahranicnich webech tak je docela obliben.
Nechci setrit na nepravem miste a tech cca 800,- navic me nezabije.
Vyplati se to?(hlavne v zime)
pro motor VW 1.6 nebo 1.9 (v planu)
E91 N52B30
ten vymenik je dobrej
hlinik vodi teplo daleko rychleji a lip nez nerez. Na tvoje auto by mel stacit v pohode. Kdyz si zapojis spatecku nakratko tak bude stacit i v nejvetsich mrazech.
Samozrejme ze tam muzes vrazit i ten velky 20-deskovy vymenik. Tim pak navic zdvojnasobis vahu na poloosu
Samozrejme ze tam muzes vrazit i ten velky 20-deskovy vymenik. Tim pak navic zdvojnasobis vahu na poloosu
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
no prave tento vymenik mam v kae a fachci dost dobre.. chem este napojit nanho teplotne cidlo aby sdom vedel presne kolko dava.. v zime som tiez nemal problem... a to je na 2.5L so spotrebou okolo 8L. este uvazujem kupit jeden a zapojit ho na spiatocku. potom budem mat kludny spanot aj v zime a je..
takze kludne ho kup nejsu to vyhodene looove
takze kludne ho kup nejsu to vyhodene looove
A co máš prosím tě za káru? A nějaké další úpravy? Mám pořád brouka v hlavě, jak nejlépe přizpůsobit moje autí na RO. Nemusel bych nutně jezdit na čistej - je možno přidávat naftu v nějakym menšim poměru (olej mám ve velmi omezenym množství za bezkonkurenční cenu). Stačil by třeba zapojit i jenom výměník, jakej uváděl Radim205D? Nejsem úplný trdlo, ale nějaký velký překopávky jsou na mě moc!delawega píše:no prave tento vymenik mam v kae a fachci dost dobre.. chem este napojit nanho teplotne cidlo aby sdom vedel presne kolko dava.. v zime som tiez nemal problem... a to je na 2.5L so spotrebou okolo 8L. este uvazujem kupit jeden a zapojit ho na spiatocku. potom budem mat kludny spanot aj v zime a je..
takze kludne ho kup nejsu to vyhodene looove
nemám žádné auto na naftu
Taky koukám, že tady http://automotive.europecon.net/index.p ... &Itemid=57 mají sadu na přestavbu za nějakých 15 kK, tak si říkám, že to je furt lepší než když si nechávaj člověci překopávat káry na LPG - jak pořízení, tak i následný provoz (nezvýší se spotřeba). A co si jich LPG pořizuje. Jenom si prostě říkám, že už je to poměrně dostupné. A kdyby se náhodou zadařilo sehnat love, domníváte se, že s touhle sadou bych mohl lítat na RO i se svým TDIčkem? Čistě hypoteticky?
nemám žádné auto na naftu
V tom setíku mi chybí odvzdušňovač - ten je pro případ zapojení zpátečky nakrátko, kterou tam (viz detailní popis tepelnýho výměníku) tiše předpokládaj, nezbytnej. Takže 1500 navíc, což ale asi žádná velká tragedie neni.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Vstřikovací čerpadlo bere z nádrže naftu a nasávanej objem jde z části vstřikama do motoru, z části se vrací tzv. zpátečkou zpět do nádrže. Objem té části, co jde do motou, závisí hlavně na sešlápnutí plynu (= plnej plyn - skoro všecko do motoru, volnoběh - skoro všecko zpátečkou zpátky do nádrže)
Z hlediska ohřívání paliva je zpátečka nevýhodná, protože ohřejváš velkej objem paliva, ale velkou část ho stejně většinou nepotřebuješ a vracíš ho zpátky do nádrže, kde ti zase chladne a do výměníku ti jde zase pouze studený palivo z nádrže. Proto se zpátečka zapojuje "na krátko", místo zpět do nádrže ji vracíš rovnou před výměník - takže do výměníku jde už jednou ohřáté palivo + menší část studeného z nádrže = nepotřebuješ takové množství energie. Tim dosáhneš i u slabších výměníků obstojných teplot.
Nevýhoda je v odvzdušnění - když se ti do systému někudy dostává vzduch, u normálně zapojené zpátečky odchází zpátky do nádrže, kde samozřejmě vybublá nahoru, takže to moc nevadí. U zpátečky nakrátko se vzduch furt vrací do čerpadla kde se hromadí, až ho úplně zavzdušní a dojel si.
U provozu na rostliňák se ti tam vzduch dostane každou chvíli - přicpanej filtr-velkej podtlak-přisávání, přelejvání zbytků paliva v nádrži-přisátí vzduchu, výměna filtru-vdycky tam zůstanou ňáký vzduchový bubliny...apod.
Proto je u zpátečky na krátko skoro nutné řadit odvzdušňovací ventil
Z hlediska ohřívání paliva je zpátečka nevýhodná, protože ohřejváš velkej objem paliva, ale velkou část ho stejně většinou nepotřebuješ a vracíš ho zpátky do nádrže, kde ti zase chladne a do výměníku ti jde zase pouze studený palivo z nádrže. Proto se zpátečka zapojuje "na krátko", místo zpět do nádrže ji vracíš rovnou před výměník - takže do výměníku jde už jednou ohřáté palivo + menší část studeného z nádrže = nepotřebuješ takové množství energie. Tim dosáhneš i u slabších výměníků obstojných teplot.
Nevýhoda je v odvzdušnění - když se ti do systému někudy dostává vzduch, u normálně zapojené zpátečky odchází zpátky do nádrže, kde samozřejmě vybublá nahoru, takže to moc nevadí. U zpátečky nakrátko se vzduch furt vrací do čerpadla kde se hromadí, až ho úplně zavzdušní a dojel si.
U provozu na rostliňák se ti tam vzduch dostane každou chvíli - přicpanej filtr-velkej podtlak-přisávání, přelejvání zbytků paliva v nádrži-přisátí vzduchu, výměna filtru-vdycky tam zůstanou ňáký vzduchový bubliny...apod.
Proto je u zpátečky na krátko skoro nutné řadit odvzdušňovací ventil
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Tak jdi na to podobne jako Jenda26 se svou vectrou. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
E91 N52B30
no ja to mam prerobene na bmw a mam tam 3 cestne ventilky , zhavic pre elektronicke zohrievanie RO, celkom dobera finta ako pripravit olej chvilku po starte na dostatocnu teplotu...mam to urobene tak ze fungujem len na cisty RO - dvojnadrzovy system.
nechcel som vymyslat stym ze to budem miesat bez uprav...
sice som dotoho zainvestoval, no zatial mam pokoj..jedina ostara je ked musim otvorit kufor a capovat naftu do pridavnej nadrzky. ono na pumpe hned zacnu ksichty kukat ze co to robis a ked zbadaju ze je tam aj nejaka hadicka uz snoria co tam mas a vypytuju sa..a to ja nemusim
do tyzdna budem mat cidlo na kontrolu teploty tak uvidim ci su hodnoty oleja ok.
ten vymenik mi celkom dobre fical aj ked boli tie otrasne teploty v zime. samozrejme ze kazdu chvilu zapinal aj elektricky ohrev, lebo samotny vymenik nestacil pri tom napore studeneho vzduchu.
dalsia vec ktoru som zistil je ze neni olej ako olej, prave v zime ked som nacapoval plnu nadrz LANDO alebo KAROLINA, BROLIO za chvilu to bolo tuhe jak med... no repkovi olej bol bez problemov...takze zimu budem urcite riesit s repkou, v lete je to jedno hlavne nech to frituje.
ak chces prerobit nejake novsie auto v dobrom stave, urcite bych zvolil nejaky kit a mas pokoj... samozrejme ze to nemusis kupovat od firiem ktore natom podla mna dost zarabaju, ak to chces do nejakeho priblizovadla na ktore zozenies druhy motor aj s cerpadlom do 5000 tak ti staci vymenik a namiesat zmes RO+nafta tak aby si mal dobre starty/ a mas pokoj/vymenu motoroveho oleja ale skrat aj na 5000km/
nechcel som vymyslat stym ze to budem miesat bez uprav...
sice som dotoho zainvestoval, no zatial mam pokoj..jedina ostara je ked musim otvorit kufor a capovat naftu do pridavnej nadrzky. ono na pumpe hned zacnu ksichty kukat ze co to robis a ked zbadaju ze je tam aj nejaka hadicka uz snoria co tam mas a vypytuju sa..a to ja nemusim
do tyzdna budem mat cidlo na kontrolu teploty tak uvidim ci su hodnoty oleja ok.
ten vymenik mi celkom dobre fical aj ked boli tie otrasne teploty v zime. samozrejme ze kazdu chvilu zapinal aj elektricky ohrev, lebo samotny vymenik nestacil pri tom napore studeneho vzduchu.
dalsia vec ktoru som zistil je ze neni olej ako olej, prave v zime ked som nacapoval plnu nadrz LANDO alebo KAROLINA, BROLIO za chvilu to bolo tuhe jak med... no repkovi olej bol bez problemov...takze zimu budem urcite riesit s repkou, v lete je to jedno hlavne nech to frituje.
ak chces prerobit nejake novsie auto v dobrom stave, urcite bych zvolil nejaky kit a mas pokoj... samozrejme ze to nemusis kupovat od firiem ktore natom podla mna dost zarabaju, ak to chces do nejakeho priblizovadla na ktore zozenies druhy motor aj s cerpadlom do 5000 tak ti staci vymenik a namiesat zmes RO+nafta tak aby si mal dobre starty/ a mas pokoj/vymenu motoroveho oleja ale skrat aj na 5000km/