Stránka 1 z 2
Neoriginální ojnice a půlměsíc
Napsal: 25 lis 2008, 20:43
od vvinohrad
Zdravím všechny, mám dotaz a prosím o radu.
Koupil jsem VW POLO 1,4 TDI (PD) r.v2000, s vadným motorem.
Po rozebrání motoru jsem zjistil, že jedna ojnice je ohlá, sehnal jsem tedy novou, ale ne s originálním pulměsícem - ten mám z té staré ohlé.
Tudíž do sebe nepasují uplně ideálně, je možno to tak nechat????
Přeměřoval jsem šuplerou rozměry origo ojnice a origo půlměsíce a porovnal s neorigo ojnicí a půlměsícem a výsledek byl stejný.
Nehrozí zadření této nerigo ojnice?
Prosím o rady či názory. Díkes
Napsal: 25 lis 2008, 20:52
od pitrisek
Neriskuj, nechat svrtat, jednou jsem si taky naběhl
Neorigo ojnice a půlměsíc
Napsal: 25 lis 2008, 20:59
od vvinohrad
Čaj, jak to myslíš, svrtat? prosím podrobně, dík.
Napsal: 25 lis 2008, 21:08
od origoš
Musíš to dát někomu kdo je strojově vybaven na tyto práce, k tomu jednu nepoškozenou ojnici, aby opracoval otvor na požadovaný rozměr a byla dodržena i rozteč, taktéž hmotnost a její rozložení není lhostejné.
Mělo by platit pravidlo, že se nemění jedna ojnice z jiného motoru, ale dvě a namontují se na kliku tak, aby běhaly proti sobě (např. 1. a 2.), aby se neporušilo vyvážení.
Napsal: 25 lis 2008, 21:20
od Rosma
origoš píše:Musíš to dát někomu kdo je strojově vybaven na tyto práce, k tomu jednu nepoškozenou ojnici, aby opracoval otvor na požadovaný rozměr a byla dodržena i rozteč, taktéž hmotnost a její rozložení není lhostejné.
Mělo by platit pravidlo, že se nemění jedna ojnice z jiného motoru, ale dvě a namontují se na kliku tak, aby běhaly proti sobě (např. 1. a 2.), aby se neporušilo vyvážení.
ale 1.4tdi je tříhrnec nebo ne ? tak tam to pravidlo asi těžko uplatní

Napsal: 25 lis 2008, 21:26
od 1pavel
origoš píše:Musíš to dát někomu kdo je strojově vybaven na tyto práce, k tomu jednu nepoškozenou ojnici, aby opracoval otvor na požadovaný rozměr a byla dodržena i rozteč, taktéž hmotnost a její rozložení není lhostejné.
Mělo by platit pravidlo, že se nemění jedna ojnice z jiného motoru, ale dvě a namontují se na kliku tak, aby běhaly proti sobě (např. 1. a 2.), aby se neporušilo vyvážení.
ale 1.4 je tříhrnek a tam se měněj všechny tři , nebo vyvážej na stejnou váhu , ne ???
Napsal: 25 lis 2008, 21:27
od 1pavel
zas je někdo rychlejší

Napsal: 25 lis 2008, 21:31
od Ladas
na lámaný ojnice nejdou zaměňovat půlměcíce mezi sebou vezmi jinou stejný váhy

Napsal: 25 lis 2008, 21:38
od origoš
ale 1.4tdi je tříhrnec nebo ne ? tak tam to pravidlo asi těžko uplatní
To jsem přehlédl, tady to opravdu půjde těžko.
Napsal: 25 lis 2008, 21:54
od Tomas.cz
Ladas píše:na lámaný ojnice nejdou zaměňovat půlměcíce mezi sebou vezmi jinou stejný váhy

Ty lámaný maj vlastně unikátní povrch ne?
Napsal: 25 lis 2008, 22:00
od pafka
nemaj unikátní povrch , je to jen kvůli přesnosti , a pevnosti
Napsal: 25 lis 2008, 22:03
od Ladas
Tomas.cz píše:Ladas píše:na lámaný ojnice nejdou zaměňovat půlměcíce mezi sebou vezmi jinou stejný váhy

Ty lámaný maj vlastně unikátní povrch ne?
každá je originál podle lomu a jak píše pafka je i vyšší pevnost a přesnost

Napsal: 25 lis 2008, 22:04
od origoš
Je to z cenových důvodů. Dosedací plochy se nemusí obrábět.
Neoriginální ojnice a půlměsíc
Napsal: 25 lis 2008, 22:26
od vvinohrad
No takže, jediný řešení je sehnat jednu ojnici i s origo půlměsícem?
A ještě stejné váhy? (tu musím zvážit nebo je to na ní vyražený?)
Máte ji někdo?
Re: Neoriginální ojnice a půlměsíc
Napsal: 25 lis 2008, 22:49
od bombastiq
vvinohrad píše:No takže, jediný řešení je sehnat jednu ojnici i s origo půlměsícem?
A ještě stejné váhy? (tu musím zvážit nebo je to na ní vyražený?)
Máte ji někdo?
vytahej si všechny ojnice ven 2 původní a 1 "novou"
vem si gramovou váhu a ta co má nejmíň
si zapiš pak ven brusku a ty zbylí 2 odbrus na nálitcích
do stejné váhy !!!! bacha 1gram je už hodně !!!!!
jinak si zkus sehnat dílenskou příručku na škodu 120
tam je to přesně popsaný jak se to dělá