Opracování bloku motoru.

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Bydliště: Benešov u Prahy

Opracování bloku motoru.

Příspěvek od Bosis »

Dobrý den.Prosim Vás,měl bych takový dotaz ohledně opracování dosedací plochy bloku motoru pro hlavu válců.Jde o to,že na ploše jsou hrby vytáhnutého materiálu od hlavových šroubů.
Jedná se o řadový šestiválec z litiny,a otázka zní: jak se to dělá?
Musí se kompletně odstrojit blok motoru od klikového mechanismu s písty a ostatním při strojním broušení,či se to dělá i s tím nebo se to dělá jen zaškrabáváním ručně škrabákem?Děkuji za odpověd.
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jsou obě variaty možné ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Samozřejmě bruska je nesrovnatelně přesnější.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Marek77 píše:Samozřejmě bruska je nesrovnatelně přesnější.

A v tom případě se musí vše z bloku demontovat?
Uživatelský avatar
fajlla
Přispěvovatel
Příspěvky: 202
Registrován: 06 bře 2008, 17:02
Bydliště: Mladoboleslavsko

Příspěvek od fajlla »

jj Bruska bude mnohem presnejsi ale tam jedine rozebranej blok pac ta nadela neskutecne myniaturniho prachu a to by pak nemuselo dopadnout dobre.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Určitě úplně odstrojit. Po opravě umýt WAPkou a vyfoukat vzduchem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Marek77 píše:Samozřejmě bruska je nesrovnatelně přesnější.
Ano to jistě je ale hledej takovou magnetku a odstrojuj to jsem zvědav kdo ti tuto práci a následný materiál zaplatí :D Když znáš člověka co má rovinu pařížskou modř a lapovací šábry dostaneš se na stejnou kvalitu a lepší obrobení plochy než po brusce navíc za nesrovnatelně jiný čas a finanční náklady :P
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Si pamatuju když děda dělal v TOSu Hostivař tak velký lože na obráběcí stoje dělaly zaškrabávaný, vím že tam patlali nějakou modř a pak to nečím přejeli a viděli kde materiál přebejvá to je pdobnej princip tohle?
:tajny:
Uživatelský avatar
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

Tomas.cz píše:Si pamatuju když děda dělal v TOSu Hostivař tak velký lože na obráběcí stoje dělaly zaškrabávaný, vím že tam patlali nějakou modř a pak to nečím přejeli a viděli kde materiál přebejvá to je pdobnej princip tohle?
jj jestli můžu doporučit tak to lapovat velkým kusem mramoru z náhrobku
a diamantovou pastou
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Tomas.cz píše:Si pamatuju když děda dělal v TOSu Hostivař tak velký lože na obráběcí stoje dělaly zaškrabávaný, vím že tam patlali nějakou modř a pak to nečím přejeli a viděli kde materiál přebejvá to je pdobnej princip tohle?
ANO je to stejný princip
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Jestli jsou jen vytažený závity vzal bych je do roviny brouskem . Přebrousit by to mohlo jít u nás v práci , musel bych vědět vejšku okolo 40 cm se tam brousilo , ale jak někdo již psal brusnej kal s chladivem zateče úplně všude .
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

1pavel píše:Jestli jsou jen vytažený závity vzal bych je do roviny brouskem . Přebrousit by to mohlo jít u nás v práci , musel bych vědět vejšku okolo 40 cm se tam brousilo , ale jak někdo již psal brusnej kal s chladivem zateče úplně všude .
40 cm je dost málo ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Ladas píše:
1pavel píše:Jestli jsou jen vytažený závity vzal bych je do roviny brouskem . Přebrousit by to mohlo jít u nás v práci , musel bych vědět vejšku okolo 40 cm se tam brousilo , ale jak někdo již psal brusnej kal s chladivem zateče úplně všude .

40 cm je dost málo ;)

Nepsal jsem že to je max , ale že se to dělalo . Kolik může měřit blok ? Moc přes 40 cm to nebude .
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
Uživatelský avatar
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

1pavel píše:
Ladas píše:
1pavel píše:Jestli jsou jen vytažený závity vzal bych je do roviny brouskem . Přebrousit by to mohlo jít u nás v práci , musel bych vědět vejšku okolo 40 cm se tam brousilo , ale jak někdo již psal brusnej kal s chladivem zateče úplně všude .

40 cm je dost málo ;)

Nepsal jsem že to je max , ale že se to dělalo . Kolik může měřit blok ? Moc přes 40 cm to nebude .

pokud je to klasická bruska na plocho tak asi neuspěješ jelikož je to V motor taklže se musí na 1 straně podkládat aby si dosáhnul ůhel
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

bombastiq píše:
1pavel píše:
Ladas píše:
40 cm je dost málo ;)

Nepsal jsem že to je max , ale že se to dělalo . Kolik může měřit blok ? Moc přes 40 cm to nebude .

pokud je to klasická bruska na plocho tak asi neuspěješ jelikož je to V motor taklže se musí na 1 straně podkládat aby si dosáhnul ůhel
píše že je to řadovka...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“