Filtrovany, pouzity olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02

Příspěvek od Josef »

Zdary. Poptával jsem se na pár místech na vysmaženej olej a mám něco slíbeno.Teď řeším jak hodně musí být olej vyčištěnej aby se mi hned nezanesl palivovej filtr na autě. Nevíte na kolik mikrometrů nebo čeho se to v paliváku čistí? Vymýšlím něco jako dvorky1, vypadá to jako hrubý a jemný filtr ze staršího traktoru. Stačí hustota sítka? Díky za info
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Taky by mne zajimalo jak velke necistoty je schopno klasicke rotacni cerpadlo pobrat, neznam nikoho kdo by to chtel otestovat. (noteeth) Ty male pruhledne filtriky co se prodavaji na cerpackach maji uvnitr sitko ktere by melo teoreticky stacit(asi vyrobcem testovany).
Pri predstave s jakou viskozitou oleje v zime musi olej protekat klasickym papirovym filtrem by filtr podobnych velikosti s vyse uvedenym sitkem nedaval tolik zabrat vstrikovacim cerpadlu pri sani z nadrze.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

:? :? :? Tak ty malý průhledný plastový filtříky teda nestačej !!! Používaj se jenom jako přídavný filtry těsně před čerpadlem, aby případn+ě odchytily třeba nečistoty z výměníku nebo z hadic, který jsou zapojený už ZA hlavnim filtrem. Tyhle plastový filtříky ( pro naftu musej bejt ty s plastovym sítkem uvnitř a nikoliv ty s papírovym - ty jsou na benzin ) nejsou totiž schopný zachytit až zas tak malý nečistoty !!!!

Výrobní tolerance v moderních naftovejch čerpadlech jsou totiž fakt minimální !!! Zatímco např. u Mercedesu MB W 123 (piáno) stačil filtr, kterej odchytil nečistoty kolem 15 mikronů, u rotačních čerpadel BOSCH z 80tých a 90tých let to bylo už kolem 10ti mikronů a méně !!!! Takže nepodceňovat !!!! ;) [/b]
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Mas Kubo naprostou pravdu!! :D jsem trouba, jen co jsem to na to znamych z oboru zeptal tak pomalu vsichni popukali smichy a byl jsem za vola (wallbash) . Vzdyt kdo by potom kupoval ty klasicke drahe ze ? (noteeth)
S temi tolerancemi to je zajimave,jsem zvedavy kam az ty naroky na cistotu zajdou, vazne si s tim asi neni radno zahravat (wallbash) .

Ma myslenka byla spise o tom jaky nejlepe zvolit druh a velikost palivoveho filtru ve vztahu k prutocnosti pri studenem oleji a zaroven jeho co jak nejmensim tepelnym ztratam.
E91 N52B30 :)
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Já tam mám normální palivový filtr z Opla. Šel jsem nejdřív do autokrámu a tam se zeptal jaký naftový filtry jsou nejlacinější, prtože ten na VW s vývodama na hadičky jsou drahý. Řekli mi že na Opla (takový ty šroubovací patrony) za cca 250,-. Na vrakáči jsem k tomu sehnal ten kus co se to na to šroubuje, nakoupil 4 nový filtry a myslel jsem jak je budu pořád muset měnit, ale za 15 tis km mám pořád ten první. Je pravda že jezdím většinou na čistej olej kupovanej v marketech, ale už jsem tam jednou dal i 50l vypálenýho oleje, přefiltrovanýho přez geotextílii. Filtr mám zasunutej v plastový odpadový trubce prům. 100 mm vystlaný starou karimatkou (i dno) a za provozu mám na něm cca 50 - 60°C díky výměníku před ním. Ale je fakt že v zimě při raním startu bude plnej studeného oleje a to nevím jak se zachová.
Ideální by asi byl takový vodní dvouplášťovej futrál, udělaný ze dvou trubek různého průměru, do kterýho by se ten paliváč jen tak nasunul ze shora, mít tam zavedený čidlo teploměru a přepínat na olej teprve až tam bude nějaká slušná teplota, třeba 40°C.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

KUK píše: Ale je fakt že v zimě při raním startu bude plnej studeného oleje a to nevím jak se zachová.


A o tohle mi jde... Planuji jednonadrzovku se zkratlou zpateckou.
Jasne, pouziji pro ulehceni podavaci el. cerpadlo z benzinaku, ale to prece taky potrebuje urcitou cistotu paliva a cpat mezi nadrz a to el. cerpadlo dalsi filtr by byla blbost ne? Otazka taky jak bude vadit cerpadlu resp. vinuti jeho motorku ta husta kapalina. Pri vypadku neni cerpadlo volne pruchozi, tudiz zastavi privod paliva z nadrze.

Nechci vymyslet neco zazracneho ale jenom vylepsit stavajici technologii pro svou potrebu.
Naposledy upravil(a) Radim205D dne 01 zář 2006, 20:05, celkem upraveno 1 x.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

A pro kamarady z jihu a zapadu: u nas na severu bejva fakt vetsi kosa!!!! :( :( :(

Kazdopadne trochu zvolnim s teorii a po nejakych praktickych zkusenostech uvidim co a jak.. Treba se toho jenom zbytecne moc obavam... (LOL)
E91 N52B30 :)
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

pokud budeš použivat pomocné čerpadlo z benzínoveho auta na dopravu nafty nebo oleje. Budeš muset propojit na čerpadle přívod nafty s přepadem .
z vlastní zkušenosti můžu říct že to čerpadlo by se spalilo, potřebuje průtok
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

paty píše:pokud budeš použivat pomocné čerpadlo z benzínoveho auta na dopravu nafty nebo oleje. Budeš muset propojit na čerpadle přívod nafty s přepadem .
z vlastní zkušenosti můžu říct že to čerpadlo by se spalilo, potřebuje průtok
To je jasny ale to zrovna tady neresim :D
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

to: Radim205D
s tím čerpadlem nic moc. Měl jsem tam ze Seata Ibizy a vydrželo kolem 5 tis. Km. Pak začalo tect kolem toho lisovanýho spoje. Zkoušel jsem to zalepit tou tavnou pistolí a vydrželo to zase jen na chvíli. Jak to bylo horký tak to změklo a ten tlak vytlačil tu umělou hmotu. Jinak průtok je nutný takže pokud budeš mít zkratlou zpátečku tak možná zkusit před vstupem do naftovýho čerpadla dát T kus a přelatk pouštět do zpátečky, která by byla vlastně bez využití a zpátečku z čerpadla napojit zase přes odvzdušňovák zpátky do pomocnýho el. čerpadla. Každopádně se ti zrychlí průtok a tak zjistit jaká bude teplota oleje. Měl jsem to el. čerpadlo rozebrany a na výstupu z něj je malý tlakový ventil, který ti zamezuje průchodnost když čerpadlo stojí. Je to jen špunt se slabou pružinkou, takže pokud ho vyoperuješ mělo by to být trochu průchozí i při poruše. Pokud se ale el. čerpadlo zastavý a budeš tam mít ten T kus do zpátečky tak si naftový čerpadlo bude sát olej z nádrže přes zpátečku a tedy bez filtrace. Mám to el. čerpadlo nafocený když bylo rozebraný a ty fotky jsem snad i dával na forum v případě zájmu. Já uvažoval o tlakovým vypínači, ale jestli by to nevadilo naftovému čerpadlu neustálé změny tlaku na vstupu do čerpadla. Jinak možná než el. čerpadlo by bylo lepší mechanický. Třeba ze serva ale chtělo by to víc zručnosti ho někam napasovat.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

dvorky1 píše:to: Radim205D
s tím čerpadlem nic moc. Měl jsem tam ze Seata Ibizy a vydrželo kolem 5 tis. Km. Pak začalo tect kolem toho lisovanýho spoje. Zkoušel jsem to zalepit tou tavnou pistolí a vydrželo to zase jen na chvíli. Jak to bylo horký tak to změklo a ten tlak vytlačil tu umělou hmotu. Jinak průtok je nutný takže pokud budeš mít zkratlou zpátečku tak možná zkusit před vstupem do naftovýho čerpadla dát T kus a přelatk pouštět do zpátečky, která by byla vlastně bez využití a zpátečku z čerpadla napojit zase přes odvzdušňovák zpátky do pomocnýho el. čerpadla. Každopádně se ti zrychlí průtok a tak zjistit jaká bude teplota oleje. Měl jsem to el. čerpadlo rozebrany a na výstupu z něj je malý tlakový ventil, který ti zamezuje průchodnost když čerpadlo stojí. Je to jen špunt se slabou pružinkou, takže pokud ho vyoperuješ mělo by to být trochu průchozí i při poruše. Pokud se ale el. čerpadlo zastavý a budeš tam mít ten T kus do zpátečky tak si naftový čerpadlo bude sát olej z nádrže přes zpátečku a tedy bez filtrace. Mám to el. čerpadlo nafocený když bylo rozebraný a ty fotky jsem snad i dával na forum v případě zájmu. Já uvažoval o tlakovým vypínači, ale jestli by to nevadilo naftovému čerpadlu neustálé změny tlaku na vstupu do čerpadla. Jinak možná než el. čerpadlo by bylo lepší mechanický. Třeba ze serva ale chtělo by to víc zručnosti ho někam napasovat.
Tohle cerpadlo znam moc dobre taky i zevnitr. Tak jak pises, po rozebrani nema uz tu tesnost pri vetsich tlacich. (Mel jsem kdysi davno ve sve 130citce dva (noteeth) ). Ja se montazi nejakeho pridavneho cerpadla chci vyhnout, stejnym prikonem el. proudu budu radeji predehrivat filtr pro snazssi prutok nez takhle experimentovat s prepady, obtoky atd..
E91 N52B30 :)
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

to malý plastový sítko mám na přívodu oleje z nádrže ještě před hlavním filtrem, řekl bych, že to i trochu dokáže prodloužit životnost hlavního filtru, nejde tam největší bordel a taky má člověk kontrolu nad tím, jak to předtím přefiltroval, protože vidí ten humus a tak, jinak při použití průhlednejch hadic se takhle taky dá porovnávat, jestli už se dá motor bezpečně chcípnout, když se pozdě přepne na naftu. Hned je vidět rozdíl v barvách kapalin, už to mám vychytaný, že to člověk nemusí proplachovat úplně, prostě až to má tu správnou barvu, tak se to dá bezpečně chcípnout, ale také bude záležet na teplotě okolí, samozřejmě.


Jinak k té filtraci:
já používám úspěšně nějakou netkanou textilii, používá se normálně na přikrývání záhonků. Existuje bílá a černá. Černá je hustší, zatím jsem ji nezkoušel, protože mi v pohodě stačí bílá, ikdyž na první pohled je velice řídká (taky je levnější, kolem 4 Kč/m, je na roli 1,60m). Nečistoty dokáže zachytit dobře, v tom palivovým plast. filtříku bordelu moc není a na hlavní filtr jezdím od jara, takže tak kolem 15 tis. km
Když bylo v létě vedro, tak i olej jak byl teplejší, tak se skrz toto rychlejš filtroval a takový ty tužší tuky byly rozpuštěny, takže protekly i látkou, ale to nevadí, protože protekly i filtry.
Teď , když je chladnějš, tak se usadí tyto tuky usadí na látce a fungují také jako filtr. Jen teď vyměňuji látku po každé filtraci (kolem 10 litrů), protože je už tímto tukem zalepená a filtruje se to pomalu. Ale při té ceně té látky je to v pohodě :)

Jo a ještě k filtru:

Pořídil jsem si soudky od automechniků od motorových olejů (60 litrů), do nich si přelívám z hospod ty oleje. Dostal jsem k tomu i ten kohout. Ten tam našroubuji a celý soudek hodím do zbytku nákupního košíku (nikde jsem ho neukradl, normálně jsem ho dostal, jen mi z něj táta už sebral kolečka).
Pod tento soudek s kohoutem postavím kyblík a napustím (v druhém víčku v soudku mám ventilek do bezdušových gum bez ventilku, vždy jen odšroubuji čepičku, aby tam šel vzduch a teklo to rychleji).

Vlastní filtr je také vyroben z tohoto soudku (ten stejně zrovna byl od nemrznoucí kapaliny, tak jsem měl strach do něj lít olej):
Podstavy jsem rozřízl napůl a jednu stěnu taky a soudek rozevřel na půl, tím mi vznikly dvě vaničky spojené dohromady. Samozřejmě by to šlo rozříznout úplně, aby vznikly dvě samostatné vany, ale mě se to takhle hodilo víc. To mám postavený na takový malý paletě, přesně mi to do toho zapadá. Paleta je trochu z kopce, aby to v těch vaničkách stékalo k jedné straně a tam jsou v každé vaničce navařené trubky (teď kdybych to stavěl znovu, tak bych tam dal pořádně velký, protože když je v létě teplo, tak celá filtrace vázne na tom, že to těmito trubičkami nestačí odtékat a olej stojí ve vaničkách - i tak mám v těchto dvou vaničkách teba i 40l/10min - když je teplo). Na trubičky ještě hadice a kanistry pod to.

V každé vaničce je ohnutý rošt ze staré ledničky (ohnutý proto, že se tam jinak nevešel a takhle se tam vejde větští zásoba oleje, když je ohnutý do mírného V směrem dolů).

Na to hodím již zmiňovanou netkanou textilii na přikrývání záhonků a pro jistotu ji chytím kolíky.

To je vše, velice jednoduché a levné, když se zeptáte někde nějakýho automechanika, tak dostanete tyhle malý soudky zadarmo, ty se nevrací a oni je vozí do šrotu :)
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Dobrý. mám podobný systém. Jen tu tkaninu (používám geotextilii ze stavebnin, ale zkusím tu tvojí, je levnější) dávám do přepravky od zeleniny a celé pak do plastové vaničky ze které otvotem ve dně pak do čistého barelu.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

KUK píše:Dobrý. mám podobný systém. Jen tu tkaninu (používám geotextilii ze stavebnin, ale zkusím tu tvojí, je levnější) dávám do přepravky od zeleniny a celé pak do plastové vaničky ze které otvotem ve dně pak do čistého barelu.
Taky dobrý.
Kolik stojí ta geotextilie?
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Asi 25,- Kč/m2
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“