Stránka 1 z 1
Napínák rozvodového řetězu u BMW.
Napsal: 21 pro 2008, 01:24
od Bosis
Dobrý den.
Prosim Vás, nevíte někdo,jestli napínák rozvodového řetězu u naftového motoru BMW 525TDS je hydraulický tedy velikost dopnutí je ovlivněna tlakem mazacího oleje z motoru,tedy že se více dopne při větších otáčkách motoru.Děkuji moc za případnou odpověd.
Napsal: 22 pro 2008, 19:08
od go.vojta
je hydraulický a tlak oleje napíná lišty.. je tam samo i pružina, ale nemá to žádne zajištění proti zpětnému pohybu..
Napsal: 23 pro 2008, 15:49
od Bosis
Takže přímo mazací tlak motoru to ovládá,jestli jsem to dobře pochopil?
A to zajištění pro zpětný pohyb,to vysvětluje to,že motorem zatočíli se na druhou stranu otáčení okamžitě přeskočí rozvody.
Děkuji..
Napsal: 23 pro 2008, 18:01
od origoš
Je to bohužel tak. Když jsem měl dvoustovku Mercedesa, tak tam bylo napínání vyřešeno hodně podobně, s tím rozdílem, že na vstupu tlakového oleje do napínáku byl zpětný ventil (kulička+pružinka). To mělo tu výhodu, že pokud byl motor v klidu a tlak oleje tím pádem nulový, tak ten olej nemohl utéct zpět a bránil napínáku v pohybu zpět. Holt BMW ušetřil na té kuličce. Kdyby tam alespoň udělali doraz, který by omezil pohyb napínáku zpět. Kdybych měl BMW, tak si tam ten doraz udělám. Pro jistotu.
Napsal: 23 pro 2008, 21:01
od Bosis
Děkuji moc za vysvětlení,zas jsem díky Vám znalostmi o trochu dál.
Jinak přeji hezké svátky a do Nového roku hodně zdraví a štěstí.
Napsal: 24 pro 2008, 10:00
od go.vojta
a tobě to přeskočilo??? já jsem teda ještě přeskočenýho bavora neřešil.. maj ty lišty vyřešený tak, že to neskočí a ty pružiny jsou docela silný.
Napsal: 24 pro 2008, 11:16
od oldaf
Teď jsem se hrabal v rozvodech na motoru M30 protože se rozpadla vodící lišta, a ani bez tý vodící lišty a napínáku se nedá řetěz posunout ani o zub. Takže si myslím že řetěz nepřeskočí. A na TDSu jsou 2 krátký řetězy takže ani po vytahání se neprotáhnou o tolik aby to skočilo.
Rozvody TDS:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
Napsal: 24 pro 2008, 12:25
od Bosis
Dělal jsem rozvody na svém TDSu,a než jsem praci započal,zkusil jsem si zatočit zpět(tedy doleva)jestli se potvrdí to,že rozvody přeskočí.
Asi na počtvrtý pokus ručního točení se mi to stalo a řetěz na malém kolečku kliky proskočil.Pátral jsem tedy proč se toto stává a jak vlastně funguje přesně to napínání řetězu ,a díky panu "origošovi"jsem vše pochopil.
Opravdu se to stává,musí se točit ručně motorem jen ve směru otáčení motoru,jinak opravdu přeskočí.
Nedávno jsem četl na BMWKLUBU,že jeden pán se právě na to také ptal čím to je ,že mu jde u TDSa na vačkovém kole rozvodu ručně přesadit řetěz.
Napsal: 24 pro 2008, 13:07
od Tomas.cz
A to přeskakování dělá jak se starým řetězem tak i s novým?
Napsal: 24 pro 2008, 14:50
od origoš
já jsem teda ještě přeskočenýho bavora neřešil
Tak s tím nikdo netočil zpět. Tu silnou pružinu to klidně přemůže a přeskočí i nový řetěz. Je to tam skutečně pintlich ale nemusí se to povést hned napoprvé.
Napsal: 25 pro 2008, 20:36
od go.vojta
no určitě to není tak citlivé aby to v běžném provozu a při běžném zacházení přeskočilo tak jako třeba na HTP..
Napsal: 25 pro 2008, 22:05
od origoš
V běžném provozu to určitě jako haťapka háklivé není. Ovšem pokud možnost přeskočení existuje, tak bych to viděl na chybu těch soudruhů. Můj názor je, že u auta této třídy by taková možnost existovat neměla.