Alfa 146 - Jaké těsnění pod hlavu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ale jaké ma iveca? rozhodně ne 2,3 EURO 5,EURO 6 které se prostě serou a žerou olej ihned od prvních 10 tis km
a to,že odejde vstřik v 90 tis a musí se sudnat hlava motoru a oprava je za 50 tis to by nasralo každeho. to,že s tím míval problém MB a rencek to je věc druhá,ale fiat dřív rozhodně ne
a to,že odejde vstřik v 90 tis a musí se sudnat hlava motoru a oprava je za 50 tis to by nasralo každeho. to,že s tím míval problém MB a rencek to je věc druhá,ale fiat dřív rozhodně ne
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Mám za to, že je to zbytečná hysterie, 0,08 rozdíl, jak se tady psalo je údaj pro raketoplán a ne pro chrochtáka, i když samozřejmě matematicky jsou důležité..Kdo tu hlavu tak předpisově utáhne jako v továrně? Kdo předem srovná blok? Málokdo, ale většina hlav má toleranci rovinnosti 0,1 mm , takže původní hlava srovnaná o 0,15 se vejde do tolerance. Samozřejmě některé hlavy mají ventily už z výroby pod úrovní hlavy o nějaký rozměr , takže po zbroušení hlavy se prostor zmenší, jde ale o to, o kolik..Nezapomenu na uvařený motor s málo km /děravý chladič po bouračce/ z P 3O9 , kde byla hlava prohnutá, už nevím o kolik , ale značka z továrny dovolující snížení/puntík/byla ještě vidět. Já jako vždy koupil origo co tam bylo , smontuji motor, nastartuji a motor "rachotil" jako s velkým forem...Tehdy hlavy byly vzácné zboží, tak jsem koupil vyšší těsnění , už nevím zda o zub či o dva. A motor šel jako pohádka, ale byla ve mně malá dušička.. Je to prostě od kusu, u stejného motoru to vyjde bez problémů a u druhého to je moc..A samozřejmě jde také o to, zda motor má již plechové těsnění nebo ještě azbesové a mechán dodržuje technologickou kázeň nebo má chlupaté ruce a trubku na páce na utahování. To potom nějaké setiny jsou podřadné...
nepropadat panice...
Já je vyčistím , vysuším díry pro šrouby , závity v dírách neprotahuji, protože normální závitník závit zvětší, a šrouby pokud je to nutné namaži max. grafitem...Pokud se šrouby namažou, budou se v tahu vracet, spoj nebude pevný, snáze se ztrhne a snadněji se přetáhne moment...V dnešních velkých momentech utažení , to je i když je vše o.k. o hubu..
nepropadat panice...
Od výrobce máš často u šroubů trochu grafitu nebo podobného mazadla. Podložku můžeš máznout, ale pro mazání šroubů olejem není důvod, už jen proto, jak často v závitech u starších dieselů vaklají a v provozu se tam olej zpeče. Samozřejmě je to také od kusu, zda je závit jemńoučký popřípadě hrubý..Ale každý má jiný postup...., po utažení tak za půl hodiny, když zkusíš šrouby utáhnout, musí to být beton ...A když jde utahování pořád do sraček , šrouby se vracejí a není to konečná je křivá hlava nebo blok..A moc nevěřím ani novým replikovým šroubům..je to často ojeb..
nepropadat panice...